Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Enkel pianobok for barn

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-16, 15:48   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enkel pianobok for barn

Snuppa mi spiller i korps, og kan lese noter. Vi har et piano i hus, og hun ønsker å lære seg å spille litt på det. Undervisning i piano har verken hun eller jeg kapasitet til å få til akkurat nå. Finnes det noen enkle bøker som forklarer greit nok til at hun kan lære seg det selv? Det blir klimpring på egenhånd når hun har tid og lyst, og jeg kan hjelpe henne hvis hun står fast. Men jeg kan ikke undervise henne på noen måte, så det må være såpass at hun i hovedsak kan øve seg på egenhånd. Noen anbefalinger?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 18:12   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Jeg begynte med Carl-Bertil Agnestig sin bok. Tror det er ganske vanlig? Jeg tror den norske utgaven heter "Vi spiller klaver".

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 18:17   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

"Den kjenner jeg" av Salve Kallevig eller "Kjent og kjært" av Astrid Tveter er greie bøker med kjente sanger. Jeg tror kanskje det kan bli ensomt å lære alene uansett, men bøkene er greie.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 18:21   #4
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Jeg følger med her.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 20:58   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Takk for tips! Jeg er usikker på hvor ivrig hun er over tid, så jeg tror jeg kjøper et hefte til bursdagen hennes, og ser hvor ivrig hun er. Vi kan vurdere undervisning på kulturskolen hvis vi får det til å passe med brorens aktiviteter.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 21:17   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Jeg lurer på om ikke det finnes noen smarte apper eller nettsider å begynne med i stedet / i tillegg? Hvis hun lærer seg litt basic kan hun jo øve på å spille notene hun får opplæring i på sitt eget instrument. Men for all del, jeg liker best bøker selv, så jeg ville gått for en av de du får tips om her.

Jeg spiller selv piano, og har lært 8-åringen notenavn på pianoet, og hun har funnet frem til hvordan å spille litt forskjellige sanger selv. Nå har hun begynt å spille alle sangene hun har i fløyte-lekse på pianoet i tillegg, og har også komponert et par låter ved pianoet som hun siden har spilt på fløyte. Men hun er jo foreløpig på enhåndsspilling, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 21:53   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Agnestig. Ikke gå videre før du mestrer helt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 21:59   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg begynte med Carl-Bertil Agnestig sin bok. Tror det er ganske vanlig? Jeg tror den norske utgaven heter "Vi spiller klaver".

Vi spiller piano, heter den. Så heter oppgaveboken "pianopuslerier". Har noen 30 år gamle eksemplarer ligggende her.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 22:12   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Her har de den; http://notebutikken.no/vi-spiller-piano-1-agnestig.html

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 11:46   #10
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Enkel pianobok for barn

Åh, gud bedre - ikke bruk Agnestig! Finnes ikke noe som dreper spilleglede kjappere enn Agnestig!
Finn mer moderne lærebøker med sanger ungene kjenner igjen. Mye mer motiverende å spille musikk en allerede kjenner melodi og takt på.

Anbefaler varmt appen Piano Maestro:
https://itunes.apple.com/us/app/pian...604699751?mt=8
Appen bruker mikrofonen til å høre om ungen spiller rett eller feil, pauser ved feil til rett tangent trykkes. Masse forskjellige kjente sanger - i starten er det kun enkle toner som spilles, men appen spiller comp'et, sånn at det likevel blir kul og kjent musikk av det. Jenta vår syns det er så gøy at hun ber om å få spille -vi trenger ikke foreslå at hun skal øve. Appen sender også "oppsummering" om hva poden har fått til på mail - og mulighet for å sende "Godt jobba!" animasjoner i retur. Gameification på sitt beste.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no