Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Alder - Spectre, James Bond

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-16, 19:56   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alder - Spectre, James Bond

Snuppa skal på kino med trivselslederne på skolen. Trivselsledere går i 5.-7. klasse. Nå får vi vite at de har bestemt at de skal se Spectre, den siste James Bond-filmen. Filmen har 12-årsgrense. Hun er 11 år, men de fleste i 5. klasse er 10 år. Det skal være med voksne fra skolen.

Snuppa er en skikkelig filmpingle (akkurat som sin mor). Jeg tror ikke dette er noen god idé, for dette vil trolig resultere i mareritt. Hun har ikke lyst selv heller, men møter ikke gehør når hun sier på skolen at hun ikke vil se denne filmen.

Jeg har ikke sett filmen selv. Jeg likte de tidlige James Bond-filmene med Sean Connery osv. Men de siste filmene har vært for brutale til at jeg har villet se dem. Men det er mulig at det har blitt "bedre".

Kan filmpingler på 11 år se denne filmen? Er det greit at skolen legger opp til at de skal se filmer de egentlig ikke er gamle nok til å se?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:03   #2
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Ikke greit synes jeg.
Jeg hadde med 13-åringen og 19-åringen og så den, god film - 13-åringen (går i 8. trinn) koste seg masse men han er veldig filminteressert og er mye på kino.
Og jeg tror han var den yngste i salen...

Nei, virkelig ikke ok. Jeg hadde helt klart sagt i fra.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:05   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Den er ganske mørk og vanskelig å holde oversikt over. Vi har sett den med vår 12-åring, men jeg hadde ikke syntes det var like greit uten at vi var med. Han trengte litt støtte underveis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:07   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Nei, det synes jeg ikke er greit.

Når det er sagt, så er Spectre mest av alt gørrkjedelig og langtrukken, så jeg tror det er større fare for å kjede seg i hjel, enn bli skremt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:07   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Jeg har ikke sett Spectre, men de Daniel Craig-Bond-filmene jeg har sett, ville jeg ikke tatt min egen trettenåring med på, langt mindre da han var ti eller elleve. De er langt mer brutale enn de gamle filmene (som vi såvidt har begynt å se sammen med ham).

Uavhengig av min mening om akkurat disse filmene synes jeg det er helt bak mål at skolen legger opp til å ta med elever på filmer de ikke er gamle nok til. Svaret på begge spørsmålene dine er et klart nei.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:09   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hun har ikke lyst selv heller, men møter ikke gehør når hun sier på skolen at hun ikke vil se denne filmen.

Hører ikke lærerne på henne når hun sier hun ikke vil? Eller er det andre (evt. eldre) elever som ikke vil høre på?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hører ikke lærerne på henne når hun sier hun ikke vil? Eller er det andre (evt. eldre) elever som ikke vil høre på?

Assistenten som har ansvar for dette, en godt voksen dame, sier at dette er filmen som er valgt og at det er greit at hun ikke er 12 år siden det skal være med noen voksne. At Snuppa ikke tør å se filmen virker det ikke som om blir forstått.

Jeg har lovet snuppa at vi kan gå på kino å se en annen film, men hun vil gjerne være med på premieringsturen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:17   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Jeg synes dette er veldig lite greit, og som forelder hadde jeg tatt det opp med assistenten og evt. lederen hennes.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:21   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Jeg har sett den, og jeg ville ikke latt min tiåring se den.
Jeg hadde tatt det opp med assistenten og tatt det videre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:23   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Det er på ingen måte greit at skolen tar med elever på filmer de ikke er gamle nok for. Det har de da virkelig ikke lov til?
I tillegg bør de finne en passende film for målgruppa. Hvis greia er at elevene skal få velge, må de jo da få noen aktuelle alternativ å velge mellom, der alle passer målgruppa. Jeg er ikke ofte i kontakt med skolen om ting, men dette hadde jeg faktisk tatt opp med rektor.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:25   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Jeg har ikke hatt noen kontakt med skolen om dette. Jeg trodde at Snuppa skulle klare å ta seg av dette selv, men hun møtte ingen forståelse. Argumentet hun møtte var at det var lov å gå på kino og at den filmen hun foreslo ville bli barnslig for de eldste.

Jeg tror ikke assistenten innser at hun faktisk kommer til å reagere slik som hun trolig vil gjøre. Men det er jo også bare jeg som spekulerer siden jeg ikke har sett filmen. Assistenten har sett den, og mener at den er helt grei.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:27   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Jeg ville ikke tenkt at ungene mine skulle ta dette selv, fordi jeg mener det her er på sin plass å informere rektor om at praksisen ikke er ok, slik at hun/han kan sette opp noen kjøreregler for framtidige filmvisninger.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:28   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Dette gjelder da vel ikke bare henne. Det kan fint være mange som synes denne er litt frisk. Også de som er 12, tenker jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:28   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Og om filmen er grei eller ikke synes jeg altså er helt uvesentlig.
Man holder seg til aldersgrenser når man tar med seg andre enn egne unger på film -og i alle fall når det her er i regi av skolen!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:37   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg ville ikke tenkt at ungene mine skulle ta dette selv, fordi jeg mener det her er på sin plass å informere rektor om at praksisen ikke er ok, slik at hun/han kan sette opp noen kjøreregler for framtidige filmvisninger.

Snuppa er av typen som foretrekker å ordne opp selv, og som pleier å bli hørt. Men nå ble hun ikke hørt, så da får jeg kontakte skolen selv.

Jeg lurte på om det var jeg som var litt vel forsiktig. (Jeg turte ikke å se Ronja Røverdatter på skolekinovisning da jeg var 10, så jeg er ikke noen målestokk.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:39   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Joda, det er noen av mine unger som gjerne vil fikse alt selv også, men her synes jeg det er riktig at skolen får korreksjon av foreldre, ikke et av barna.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:44   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

12-åringen min syntes den var helt på grensa.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:46   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Har relativt røff 12-åring, og det var et par av scenene jeg ikke lot ham se.

Jeg synes skolen er på bærtur her. Trivselsledere=skolen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:48   #19
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Onkelen hans og nabofar mente opprinnelig at han, syvende klassing, ikke ville "tåle" den, forøvrig, så jeg var advart mot et par av scenene.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:49   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alder - Spectre, James Bond

Jeg hadde kontaktet skolen. Det er i mitt hode bedre at de eldste må kjede seg litt framfor at de yngste skal bli livredde. Og er det vanskelig å enes om film, så tenker jeg at de får ha to alternativer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no