Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Nils Bech - O helga natt

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-16, 12:47   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.



Du trenger nye høyttalere, tror jeg.

Eller nytt headset kanskje (det var der jeg hørte på den). Uansett kommer den nok ikke til å bli noen hit her.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 12:54   #42
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Her er et intervju med Nils Bech hvor han blant annet snakker om sin tolkning av sangen: http://soundvenue.com/film/2016/12/n...rlighed-234510

Jeg liker at han synger den i falsett og at sangen er litt skjør, og syns det kler sangen at den synges som en bønn og ikke en befaling, som han sier i intervjuet.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 12:57   #43
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Her er et intervju med Nils Bech hvor han blant annet snakker om sin tolkning av sangen: http://soundvenue.com/film/2016/12/n...rlighed-234510

Jeg liker at han synger den i falsett og at sangen er litt skjør, og syns det kler sangen at den synges som en bønn og ikke en befaling, som han sier i intervjuet.

Ja, det er akkurat det jeg liker ved sangen også. At den er som en bønn, at den er skjør, og det er det som gjør at den passer ekstremt godt til akkurat den scenen i Skam også. Sammen blir det en veldig nydelig match. (Og jeg synes ikke stemmen til Nils Bech er piping. Nå har jeg hørt meg gjennom noen andre låter av ham også. Jeg har sansen.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:36   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jepp - akkurat den litt ydmyke fremføringen - litt som en bønn, litt skjør - istedet for slik den vanligvis brukes - nemlig oppvisning av (varierende) stemmeprakt - og helt ærlig - som går over i regelrett bæljing for alt for mange. Nettopp derfor fikk denne sangen komme inn i varmen igjen hos meg etter at jeg trodde den var fremført fullstending i fillebiter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:09   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Eg blir så himla rørt av den sangen. Uansett versjon. Denne versjonen passa perfekt i Skam-klippet, men eg foretrekker den med Jussi Bjørling. Eg måtte avbryte første forsøk på å sjå den episoden. Å sitte i ein vestibyle på eit sjukehus grinande, kan fort gi temmelig feilt signal. Mykje kjentfolk i omløp der. Eg såg den heime, åleine. Og gret.

Men eg blir jo rørt av "Vi tenner våre lykter" og enkelte av sangane frå Jul i Svingen. Eg er generelt lettrørt når det kjem til musikk. Og faktisk også til dans. Ikkje vis meg flashmobs, feks. Dette til tross for at eg ikkje finnes musikalsk.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 16:52   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jeg synes denne versjonen er nydelig, helt uavhengig av Skam. Jeg synes at sangen i seg selv er fin, men har aldri likt den ganske brautende Bjørling varianten. Og jeg likte godt det Nils Bech selv sa om at Bjørling synger den som en befaling mens han ønsker å synge den som en bønn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 16:58   #47
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jeg og, liker denne tolkingen veldig godt, og liker egentlig sangen for første gang. Jeg har sunget den i alle år i kor, og aldri helt fattet den, men nå - på den måten Nils Beck gjør den, så skjønner jeg den på ordentlig.

Jeg har aldri helt fattet hvofor den er så fantastisk og heller ikke fattet hvorfor det MÅ være Jussi Björling som synger den.

Endelig har jeg fått landet denne sangen og skjønt at den kan være vakker og inderlig og ikke bare en befalende bråkesang.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:05   #48
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jeg synes O helga natt er et fantastisk stykke og elsker den uansett hvem som synger den. Jeg kan høre den tusen ganger og blir aldri lei.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:50   #49
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg har aldri helt fattet hvofor den er så fantastisk og heller ikke fattet hvorfor det MÅ være Jussi Björling som synger den.

Når han synger, så må jeg stoppe opp og lukke øynene. Da kommer gåsehuden og tårene hver gang. Han var en fantastisk sanger. Alle andre versjoner hopper jeg glatt bukk over, også Bechs.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:55   #50
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jeg skjønner jo rent musikkmessig at Björling er en fantastiks tenor, men det er andre ting jeg har hørt ham gjøre som gir gåsehud, ikke denne.

Kanskje har hele hypen gjort meg litt immun mot hans versjon. Den blir for masete for meg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:57   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jeg svermer for Jussi Björling.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 22:12   #52
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jeg er egentlig veldig konservativ og det SKAL være Jussi Björling som synger den sangen, akkurat som han gjorde det hver lille julaften på P1 da jeg var barn. Jeg hørte Carola-versjonen senest i dag og grøss, altså. Virkelig.

Men. Nils Bech gjør en helt fantastisk versjon. Det henger nok sammen med den totale opplevelsen av Skam-klippet, men likevel. Det er nesten så jeg har en ny favoritt, jeg har bare ikke kommet helt ut av det skapet ennå...

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 22:22   #53
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Jeg liker den, og har ikke sett Skam. Synest den har nydelig musikk, og stemmen er fascinerende.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 00:24   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Men hva i alle dager har han på seg? Pysjamas?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 10:17   #55
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Må høre denne versjonen når jeg kommer hjem fra jobb.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Har du hørt Michael Boltons? Eller Mariah Careys?

Ha! Christina Aguileras versjon er verre!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 23:02   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Ikke sett/hørt den før på TV istad, i lillejulaftenprogrammet. Ikke imponert. Pip.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 23:20   #57
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Så den på lillejulaftenprogrammet også, og jeg ble om mulig enda mer rørt av den med bakgrunn av hva Nils Bech fortalte i forkant av fremføringen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 23:23   #58
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Så den på lillejulaftenprogrammet også, og jeg ble om mulig enda mer rørt av den med bakgrunn av hva Nils Bech fortalte i forkant av fremføringen.


Hva sa han? Fortell!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 23:31   #59
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hva sa han? Fortell!

Han fortalte om hans ungdomstid som var preget av mobbing, og at han etter at han flyttet til Oslo og fikk homofile venner, selv da fortsatt fikk følelsen av at det å være feminin og homo ikke var noe å være stolt av, men noe som var forbundet med skam. Han hadde sagt til en homofil venn at han ikke hadde gjettet at han var homofil, og fikk da et tusen takk til svar. I tillegg fortalte han om at han tenkte på at hans versjon skulle brukes i Skam, og at han ville tolke sangen med bakgrunn av hans oppvekst som homofil, historien i Skam og at han ville synge sangen som en bønn til alle homofile, en takk til de som sto på barrikadene og gjorde det mulig å være åpne. At han hadde en følelse av at Björling sin versjon var mer en befaling, så han ville ha det mer som en bønn.

Fritt etter hukommelsen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 23:38   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg synes O helga natt er et fantastisk stykke og elsker den uansett hvem som synger den. Jeg kan høre den tusen ganger og blir aldri lei.

Word!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no