Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-17, 07:51   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Mine niåringer er heller ikke modne for å se Forrest Gump. De hadde neppe orket å se hele, og om de hadde gjort det hadde det vært for sterke scener, og for mye de ikke hadde forstått.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 08:32   #22
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Paddington.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:00   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Oi. Jeg har alltid tenkt på mine unger som skikkelige filmpingler, men Forrest Gump reagerte de ikke på på den måten. Jeg tenker at det kommer litt an på hvordan det fremstilles, og at de er mer vare for grusomheter/ondskap enn ren action. Gutten med den stipete pysjamasen er et godt eksempel på en film de IKKE skal se.

Men når unger er klare for filmen, så synes jeg at den gir et spesielt godt innblikk i nyere amerikansk historie. Det ble jo mye interessant å prate om i etterkant. (Og så gjorde vi en østkysttur, og var innom den parken i Savannah hvor Forrest Gump satt og ventet på å besøke Jennie.)

Men ellers så er særlig snuppa sånn at det som faktisk har skjedd er langt tøffere å se enn det som er åpenlys fantasy. Kongens nei er en film med svært få skumle scener, men det er åpenlyst at det som skjer der faktisk har skjedd. Og det var ordentlig skummelt. Mens den siste Star Wars var helt problemfri selv om det var langt flere som vi så bli drept/skadet der.

Forøvrig - star wars må da kunne være ganske kult for dine unger, Polyanna?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:47   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Forrest Gump inneholder jo også mange andre tema, som misbruk av barn, vold og narkotika, som det er nyttig å lære noe om på ett eller annet tidspunkt, men som jeg ikke hadde valgt som tema når familien skulle ha en morsom filmkveld sammen. Men først og fremst tror jeg ikke det hadde fenget niåringene. Handlingen hadde vært for voksen, og jeg hadde måttet forklare for mye underveis. De hadde trolig gått lei, og gått for å finne på noe annet før vi kom så langt som til Vietamsekvensen.

Gutten med den stripete pysjamasen hadde jeg problemer med å se.

Pirates of the Caribbean er også en film hele familien koste seg med. Mine kan også se ganske mye vold og action i rene eventyrfilmer.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-01-17 kl 09:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:49   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Gutten med den stripete pysjamasen hadde jeg problemer med å se.

Jeg kan heller ikke se den. Men jeg er nå skrudd sammen sånn at jeg helst ser filmer med aldersgrensen "Tillatt for alle, anbefales ungdom/voksne".

Star Wars gikk helt greit, men jeg sliter noe innmari med trailerne som blir sendt i forkant.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:55   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Altså - jeg liker jo shrek ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 10:33   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Foreslår gjerne Mary Poppins i denne tråden også. Og Singing in the Rain. Hvis dere får tak i den ganske nye Hunt for the Wilderpeople, så kan den absolutt anbefales. Og Moonrise Kingdom! Dessuten alle Pixarfilmene. Og The Iron Giant. Og Ghostbusters (både den gamle og den nye) og Groundhog Day.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 12:11   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Takk for masse fine tips!! Lagrer tråden!

Star wars er superpoppis for alle med y-kromosomer i familien. De uten vil heller se våt maling tørke enn å se dem IGJEN! (Neida, de er greie nok, men ikke i forhold til hvor ofte de har vært vist på hjemmekinoen...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 12:14   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

The Martian! Den slo an hos alle her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 12:36   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Ja, den var bra!

Egentlig tror jeg jeg elsker alt med Matt Damon.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 17:15   #31
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

De urørlige
Hobbiten
Top gun
Amadeus
Mitt Afrika

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 20:02   #32
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Er det noen som har sett Birkebeinerne med 11- 12-åringer?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 20:03   #33
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Eller de blir 12 og 13 i år da.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 20:08   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Kong Curling er morsom.

Vi ser også Selskapsreisen-filmene innimellom. Litt treige, men de har jo ikke akkurat noen definert målgruppe. Blues brothers har vi også sett.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no