Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Safari med litt større barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-17, 19:03   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Safari med litt større barn?

Vi planlegger sommerferie. Safari står på lista. Jeg tenker kanskje Tanzania med en ukes badeferie i Zanzibar etterpå. Noen som har vært på sånn ferie og har noen tips? Jeg har kontaktet et par reisebyråer for å få forslag, men vil gjerne høre deres erfaringer også. Ungene er 10 og 14.

Blir sikkert altfor dyrt, men hadde vært stas da. Tror jeg?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 21:11   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Noen venner drar til sommeren. Tror det er Kenya de skal til og så Zanzibar.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 21:46   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Det er drømmeferien min! Vi var på safari nå i sommer, i Zambia. Bodde på en flott lodge og ble kjørt rundt av en sjåfør - en økt ved soloppgang og en på ettermiddagen/kvelden. Jeg har også vært på safari i Kenya mange ganger i flere av parkene der.

Vi drømmer om pakken Kilimanjaro, safari og Zanzibar. Da har jeg lyst til å reise på safari til Serengeti. Det blir kanskje neste sommer. Det er en vanvittig dyr ferie, men verdt hver eneste krone.

10 og 14 er en fin alder på barna. 10-åringen er stor nok til å huske alle opplevelsene. Vår eldste var 4,5 år da han var på safari første gang. Han husker ikke så mye, men nå i sommer da han var på safari for andre gang hadde han noen minner.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 22:41   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Har dere brukt reisebyrå, Blånn? Jeg fikk et forslag nå, og det var jo ikke billig-ferie akkurat. Vi bør egentlig ikke bruke så mye på ferie i år, men det frister veldig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 22:49   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

De jeg kjenner drar i juli, blir mellom fire og fem uker og kjøpte flybilletter i høst. Så skal de forsøke å finne litt rimelig overnatting på deler av turen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 22:49   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Har vært med barn 10 og 13 år. Anbefaler veldig at dere spør Get Africa om et tilbud. Det er et norsk-sørafrikansk (slik eierparet er...) byrå i Sør-Afrika med også norske både på eier og ansattsiden. De arrangerer turer over hele kontinentet og har mye lokalkunnskap. God og personlig oppfølging fra A til Å.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 23:43   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Har dere brukt reisebyrå, Blånn? Jeg fikk et forslag nå, og det var jo ikke billig-ferie akkurat. Vi bør egentlig ikke bruke så mye på ferie i år, men det frister veldig.

Reisebyrået heter mamma og pappa. De to turene har vært for å besøke dem. Men om det blir Tanzaniatur blir nok det via reisebyrå.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 09:59   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har vært med barn 10 og 13 år. Anbefaler veldig at dere spør Get Africa om et tilbud. Det er et norsk-sørafrikansk (slik eierparet er...) byrå i Sør-Afrika med også norske både på eier og ansattsiden. De arrangerer turer over hele kontinentet og har mye lokalkunnskap. God og personlig oppfølging fra A til Å.

Takk for tips - skal sjekke det!

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Reisebyrået heter mamma og pappa. De to turene har vært for å besøke dem. Men om det blir Tanzaniatur blir nok det via reisebyrå.

Så deilig med privat reisebyrå da!

Det er dyrt altså. Kanskje vi må vente til kidsa har flyttet ut. Da blir det billigere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:30   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Jeg har tenkt at det er såpass store barna bør være for å dra på safari.

Vi har også vurdert safari-tur til Afrika. Problemet vårt er at knerten er så himla dårlig på å spise grønnsaker. Vi hadde tenkt å reise til en landsby som vi støtter med en del penger, men der slakter de ikke hver dag, for å si det sånn, så han må altså overleve på "bare" grønnsaker i flere dager om gangen. Og jeg vet ikke helt om vi er interessert i å teste ut om det går bra. Jeg skulle ønske jeg hadde unger som ikke var så vanskelig i matveien.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:41   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Men tror du ikke han spiser grønnsaker om det ikke er noe annet tilgjengelig, Tjorven? Evt ha med litt knekkebrød i kofferten?

Jeg tror ikke jeg hadde planlagt ferie etter hva ungene finner det for godt å spise - men nå er mine mer på "liker ikke" enn "kan ikke spise", de spiser mye rart om de må.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:49   #11
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

En bekjent av meg driver dette byrået og tilbyr opplegg i Tanzania, fra Arusha. Hun bor der nede og driver bl.a. med kaffe og safari, jeg har ikke reist selv, men går jo an å høre hva slags opplegg de tilbyr?

http://www.wild-tracks.com/index-safari.html

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:50   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Men tror du ikke han spiser grønnsaker om det ikke er noe annet tilgjengelig, Tjorven? Evt ha med litt knekkebrød i kofferten?

Jeg tror ikke jeg hadde planlagt ferie etter hva ungene finner det for godt å spise - men nå er mine mer på "liker ikke" enn "kan ikke spise", de spiser mye rart om de må.

Når det kommer til grønnsaker så er han ikke i kategorien "liker ikke", men brekker seg/kaster opp når han forsøker å spise. Dessverre. Og han mener selv at det da er bedre å ikke spise overhodet. Egentlig takler humøret hans det ganske greit, men han er relativt undervektig, så vi kan ikke ignorere det heller.

Ellers er jeg veldig enig med deg.

Vi reiser mye og til forskjellige steder, og vi finner alltid mat til ham. Men dette stedet, på landsbygda i Uganda, vet vi at det ikke er kjøtt å få hver dag. Han er helt klart på bedringens vei, så vi håper å gå det til i løpet av noen år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:54   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Ja, da skjønner jeg Tjorven - det er jo noe helt annet enn sånt som mine unger driver med.

Takk for tips, Galathea!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 12:16   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Det med penger er klart en faktor, vi hadde spart et par år. Har hele tiden hatt lyst til å ta barna med på safari. Fordelen for oss var at det ene barnet fikk barnerabatt, hvis man velger å se den lyse siden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 11:06   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Ja, det var den sparinga da. Vi har ikke spart. Vi fikk bare plutselig lyst på safari. Egentlig har feriebudsjettet vært langt over det det burde være i fem år på rad, så kanskje vi burde ta hytteferie i år og safari neste år. Siden vi skal pusse opp og ha konfirmasjon i år - det mangler ikke på utgifter. Men det er så kjeeedelig å spare til ting. Hilsen neket, 13 år.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 11:13   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Vi sparer. Så ved hver lønning så går det penger inn på en egen konto som bare skal brukes på ferie - hver måned hele året. En slik ordning anbefales hvis dere liker å reise mye.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 11:23   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Safari med litt større barn?

Smart, Tjorven. Det er absolutt noe sånt vi bør gjøre også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no