Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg skal kjøpe piano!!!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 18:12   #1
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg skal kjøpe piano!!!

I hele mitt liv har jeg vært fascinert av pianomusikk. Som 5-åring lærte jeg meg selv en forenklet versjon av "til elise" på et mini-keyboard som jeg fikk av pappa etter en singapor-tur han var på. Jeg hadde et godt gehør og lærte meg selv mange låter på dette mini-keyboardet og blokkfløyte, men foreldrene mine gadd aldri å bygge oppunder og oppmuntre meg til å fortsette med sang og musikk. De brydde seg aldri om å sende meg på musikk-skole, og det var ikke penger det stod på. Bare manglende interesse i hva barnet interesserte seg for, og jeg har vært bitter i mange år.

Nå, i en alder av 29 år, skal jeg skaffe meg mitt første piano! Har fått et godt tilbud på et elektrisk piano som passer meg utmerket i både finesser og størrelse og ikke minst pris! Gleder meg helt sinnsykt til å få det i hus!!!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 18:30   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Gratulerer! Jeg rågleder meg til å komme hjem til pianoet mitt! Piano er gøy.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 18:41   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke misunnelig ikke misunnelig ikke misunnelig!



Gratulerer så mye, det er utrolig hvor mye sjelefred og glede man kan få ut av å klimpre på et piano.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:00   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ikke misunnelig ikke misunnelig ikke misunnelig!


Ikke jeg heller. Eller, jo, skikkelig!

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:06   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Har jeg fortalt at jeg er pianolærer?

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:37   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg også vært!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:56   #7
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Fungerer det med nettundervisning på piano?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:59   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Tja, hvis det gjør det kan jeg jo skape meg et verdenskjent navn! Wolfgang Plagge, eat your heart out!!!

  Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 14:53   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grattis!

Jeg er heller ikke det minste misunnelig...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 15:03   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Har jeg fortalt at jeg er pianolærer?

Nei men visste at du drev eller interesserte deg for musikk. Har ikke vi sunget i samme kor men til ulik tid?


Hva piano angår så sa eldstejenta,s pianolærer at skal en lære ordentlig klassisk piano så bør det være et vanlig piano og ikke elektrisk.

Hva mener du om det?i

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 15:20   #11
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Nei men visste at du drev eller interesserte deg for musikk. Har ikke vi sunget i samme kor men til ulik tid?

Stemmer det. Skal du på jubileumskonsert?


Sitat:

Hva piano angår så sa eldstejenta,s pianolærer at skal en lære ordentlig klassisk piano så bør det være et vanlig piano og ikke elektrisk.

Hva mener du om det?i

Så lenge en unge vil lære seg piano er det akkurat det samme om det er et vanlig piano eller et elektrisk. Et lite keyboard er mindre egnet, men det går an med et sånt også. Hvis ungen derimot viser stor interesse og talent bør den få muligheten til å bli kjent med et vanlig piano etterhvert for å få opp følsomheten. Det er noe helt annet å spille på et ekte piano, motstanden er mye større.

  Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 15:31   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Stemmer det. Skal du på jubileumskonsert?


Så lenge en unge vil lære seg piano er det akkurat det samme om det er et vanlig piano eller et elektrisk. Et lite keyboard er mindre egnet, men det går an med et sånt også. Hvis ungen derimot viser stor interesse og talent bør den få muligheten til å bli kjent med et vanlig piano etterhvert for å få opp følsomheten. Det er noe helt annet å spille på et ekte piano, motstanden er mye større.

Var ikke klar over at det skal være jubileums konsert. Men da får jeg jo ta en tur.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 15:46   #13
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det er noe helt annet å spille på et ekte piano, motstanden er mye større.

På avanserte pianoer kan motstanden stilles inn.

Men så avansert piano skal ikke jeg ha. ikke til å begynne med. For mitt (og forhåpentligvis min sønns) behov, holder det med det jeg har sett på. Etterhvert avanserer jeg hvis det viser seg at vi blir flinke

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 19:31   #14
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Supermisunnelig!

Sjøl om eg ikkje kan spele

Men syns liksom at et piano høyre heime i en møblert heim

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no