Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 00:56   #41
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Vi som helt moderat studentøkonomi tar oss ikke råd til Grandiosa. Det er jo kjempedyrt i forhold til hva du faktisk får.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 01:08   #42
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Min skepsis går ikke på at det finnes fattigdom i Norge, men bloggen overbeviser meg ikke helt. Kom over organisasjonen "Hjelp oss å hjelpe" i ene kommentarfeltet og det virker jo som et veldig bra initiativ.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 01:37   #43
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Om det er sant vet jeg ikke, men etter å ha lest noen av innleggene i tråden her så skjønner jeg godt at folk tier still om at de er fattige hvertfall.

Pizzaen fikk de av en kamerat står det i ene blogginnlegget forresten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 02:04   #44
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Den fyren der kommer garanter til og gi ett kontonr etterhvert for det var så mange som etterlyste det.

Og vips, så får han lurt masser av folk og får seg en god del kroner.

Men så mye blest som er rundt det allerede seg jeg, så er vel pressen igang med og finne personen i løpet av kort tid. Og da vil man jo finne ut da, om dette er en ekte situasjon eller bare oppspinn.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 07:03   #45
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Dette minner mest av alt om innholdet i de hine hårde skillingsvisene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 07:12   #46
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Skeeeeptisk.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 08:20   #47
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Ok, så har jeg bare lest bittelitt av denne bloggen, men ut fra dette begrensede utvalget oppfatter jeg den som en rein tiggerblogg. Bare tittelen er kvalmende; Pappa til 02 fattig familie. Nå er jeg riktignok superallergisk mot sniktigging som innebærer å bruke barna for å oppnå mest mulig gevinst, men denne bloggen er i den gata etter mitt syn. Og det er ikke tigginga i seg selv jeg reagerer på, det er at den gir seg ut for å være noe annet. Har opplevd et ganske grelt eksempel på slik skjult tigging tidligere, og synes jeg kjenner en del igjen her. Må ta litt forbehold, da, og igjen presisere at jeg bare har skumlest litt i et par innlegg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 08:20   #48
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Om det er sant vet jeg ikke, men etter å ha lest noen av innleggene i tråden her så skjønner jeg godt at folk tier still om at de er fattige hvertfall.

Pizzaen fikk de av en kamerat står det i ene blogginnlegget forresten.

Det står i et tidligere innlegg at han kjøpte.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 08:23   #49
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg kan ikke lese mer i den bloggen, jeg. For jeg blir skikkelig irritert over denne sytpeisen.

Det er MANGE ting man kan gjøre for å bedre økonomien sin! Gidd, liksom!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 08:52   #50
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg får trollevibber når jeg leser bloggen, han er inkonsekvent, det gjør at jeg mister tillit. (jeg har lest meg igjennom de første to sidene, tror ikke det var flere).

Men denne type blogger gjør nok at jeg fremstår som en kald og kynisk djevel, han syter litt for mye og er litt for dramatisk til at jeg skal få medfølelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:09   #51
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

En del med uførepensjon eller AAP mottar økonomisk sosialhjelp, ja. Dersom ytelsen er lav og de kommer under kommunens sosialhjelpsnorm, så kan de få støtte.
Å flytte er dyrt, å finne bolig er vanskelig.

Men han skriver jo at han har høy utdannelse og har hatt en god jobb. Da ligger det ofte en brukbar aap og tilleggsytelser fra pensjonskasser også som man kan benytte seg av. Det skurrer litt for meg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:20   #52
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men han skriver jo at han har høy utdannelse og har hatt en god jobb. Da ligger det ofte en brukbar aap og tilleggsytelser fra pensjonskasser også som man kan benytte seg av. Det skurrer litt for meg.

Han skriver til og med at han har hatt lønn godt over gjennomsnittet, så det skurrer definitivt.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:21   #53
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Han får jo ikke AAP om han er ufør? En uføreytelse ligger vel på omtrent 60% av tidligere inntekt. Det er jo et betydelig kutt, om man ikke også får gjort noe med boutgiftene. Forsikringer og andre utbetalinger (om man har noen å løse ut) kan ta uhorvelig lang tid. Jeg har ventet i 1,5 år på Storebrand.

Jeg synes ikke scenarioet i seg selv er urealistisk, men bloggen virker fiktiv for meg likevel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:36   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg får trollevibber når jeg leser bloggen, han er inkonsekvent, det gjør at jeg mister tillit. (jeg har lest meg igjennom de første to sidene, tror ikke det var flere).

Men denne type blogger gjør nok at jeg fremstår som en kald og kynisk djevel, han syter litt for mye og er litt for dramatisk til at jeg skal få medfølelse.

Fortell, hva er inkonsekvent?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:02   #55
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Han får jo ikke AAP om han er ufør? En uføreytelse ligger vel på omtrent 60% av tidligere inntekt. Det er jo et betydelig kutt, om man ikke også får gjort noe med boutgiftene. Forsikringer og andre utbetalinger (om man har noen å løse ut) kan ta uhorvelig lang tid. Jeg har ventet i 1,5 år på Storebrand.

Jeg synes ikke scenarioet i seg selv er urealistisk, men bloggen virker fiktiv for meg likevel.

Det er nok ein plass det skurrar. Han seier at han blei sjuk for tre år sidan og han sidan då har levt på trygd. Kva meiner han med trygd? En blir jo ikkje automatisk uføretrygda med ein gang ein blir sjuk. Slikt tar tid! Først får ein sjukepengar. Og i dette tilfellet virkar det jo som om han feilar noko som kan fiksast med operasjon. Han seier at han har stått i operasjonskø i 2 år (Kan det vere fedmeoperasjon, kanskje?). Det må vere noko anna enn uføretrygd han meiner når han seier trygd. Eller han har rett og slett ikkje peiling på korleis velferdssystemet fungerer i Norge og har dikta opp heile greia. Eg tenker at personar som virkelig går på AAP ville kalt det AAP og ikkje trygd.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:07   #56
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg har stor sympati for fattigfolk og deres familier. Jeg vokste opp i en slik selv. Vi hadde alltid mat, men det gikk mer på mammas vilje og kreativitet en på hvor mye penger vi hadde.

Likevel blir jeg utrolig kald og kynisk når jeg leser blogger om elendighet med skjult agenda. Det er to ting som irriterer meg med bloggen. Det ene er den utrolige sytingen. Alt skal være så utrolig melankolsk og dramatisk, selv det som faktisk er positivt. Og det andre er hintingen om penger.

De jeg velger å støtte er ofte de som er realistiske i sin tigging. Skal du ha penger så får de be om det, ikke dårlig skult hinting. Og for det andre så får man ikke mye sympati av meg med våte dådyrøyne.

Det er mye mulig bloggen er ekte og at denne faren har det tungt, men slik som han legger det fram får jeg mest lyst å sparke han i hekken og be han gjøre noe med det, i stedet for å klage. Dessverre.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:13   #57
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Om det er sant vet jeg ikke, men etter å ha lest noen av innleggene i tråden her så skjønner jeg godt at folk tier still om at de er fattige hvertfall.

Pizzaen fikk de av en kamerat står det i ene blogginnlegget forresten.

Grandiosaen spiste de før kameraten kom med en annen pizza, vel? Når jeg leser nøyere, får jeg følelse av at dette er et ganske ungt menneske uten barn. Og det fb-bildet? Gir ikke troverdighet.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:16   #58
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jo mere jeg leser denne bloggen jo mer oppdiktet tror jeg den er. Selvsagt vet jeg at det finnes fattige i Norge og at de ikke har det lett.
Men dette her skurrer i mine ører.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:18   #59
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er nok ein plass det skurrar. Han seier at han blei sjuk for tre år sidan og han sidan då har levt på trygd. Kva meiner han med trygd? En blir jo ikkje automatisk uføretrygda med ein gang ein blir sjuk. Slikt tar tid! Først får ein sjukepengar. Og i dette tilfellet virkar det jo som om han feilar noko som kan fiksast med operasjon. Han seier at han har stått i operasjonskø i 2 år (Kan det vere fedmeoperasjon, kanskje?). Det må vere noko anna enn uføretrygd han meiner når han seier trygd. Eller han har rett og slett ikkje peiling på korleis velferdssystemet fungerer i Norge og har dikta opp heile greia. Eg tenker at personar som virkelig går på AAP ville kalt det AAP og ikkje trygd.

Ah, jeg var så sikker på jeg hadde lest "uføretrygd", men det var kanskje bare "trygd", ja. Jeg er enig i at det er litt ullent.

Men jeg er uføretrygdet, og gikk rett fra AAP til uføretrygd. Jeg hadde aldri sykepenger. Sånn bare for å påpeke at det er mulig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:19   #60
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes ikke scenarioet i seg selv er urealistisk, men bloggen virker fiktiv for meg likevel.

Og det er der jeg lander også. Jeg tviler ikke et sekund på at det finnes reelt fattige mennesker i dette landet, selv om vi etter sigende er verdens rikeste land (som også bloggskriver brukte som argument litt vel mange ganger i bloggen). Og jeg tror også det er ufattelig trist å være fattig i et så rikt land, for kontrastene blir så ufattelig store.

Men det er likevel noe med hvordan bloggen er skrevet som gjør at akkurat denne historien skurrer. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor, men det var noe med de voldsomme stereotypene, og ganske dårlige virkemidler som er brukt. Og det vil ikke overraske meg på en flekk om det snart dukker opp et kontonummer enten i blogg eller på FB ganske snart.

Og det er ganske trist om en slik blogg i stedet for å hjelpe fattige mennesker sin sak heller ødelegger.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no