Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Til damer i alderen 43-47: Farger dere håret?
Ja, jevnlig 46 33,58%
Ja, en gang iblant/en sjelden gang 15 10,95%
Ja, i en lightversjon (striper, glansvask e.l.) 22 16,06%
Nei 52 37,96%
Brokkoli/permanent 2 1,46%
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-18, 09:55   #61
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Leverpostei

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 10:30   #62
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

"Leverposteifarget hår" er et veletablert uttrykk gjennom generasjoner.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 20:39   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

I vår rødhårede familie blir ingen grå, bare blassere. Mamma (70) har noen kritthvite hår ved tinningen, så få at de kan nappes. Ellers er manken kobberrød, hun har ikke blitt blass. Jeg og søsteren min (46/51) har blitt orangeblond.

Noen rødhårede blir grå, andre ikke. Akkurat som andre hårfarger. Jeg har sett og kjenner plenty med rødhårede grå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 21:05   #64
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Jepp, jeg farger det hver gang jeg klipper det. Har kort-kort hår, så det er fullt overkommelig å gjøre det hos frisør. Godt mulig jeg har grå hår, men det vet jeg ikke noe om - jeg farger fordi jeg vil ha rødt hår.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 22:36   #65
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Noen rødhårede blir grå, andre ikke. Akkurat som andre hårfarger. Jeg har sett og kjenner plenty med rødhårede grå.

Ja ja, for all del. Men vår familie tilhører de rødhårede som mister røde pigmenter, uten å bli grå.
Mannens rødhårede bestefar ble kritthvit.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 22:52   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Mannens rødhårede bestefar ble kritthvit.

Ja. der ser du.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 22:58   #67
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja. der ser du.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-18, 01:51   #68
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Jeg er 47 og farger grå ettervekst hos frisør jevnlig. Jeg er opprinnelig mørk og ble tidlig grå. Med ett unntak (lilla glansvask (!) ) i tenårene har jeg aldri farget for moro skyld. Jeg har stripet noen ganger delvis for "gøy", men mest for å ikke gjøre etterveksten så synlig, det lyser hvitt i skillen etter to uker. Jeg er/var veldig fornøyd med min opprinnelige hårfarge, den passet utmerket til meg og min hudtone og jeg tror ikke jeg hadde giddet å farge noensinne hvis ikke det var for det grå.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-18, 01:59   #69
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Nei, har ikke farget eller stripet håret mitt på 10 år. Har ingen grå hår.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-18, 09:10   #70
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Jeg ble tidlig grå, og har farget siden en gang i tyveåra. Nå er jeg lei, og har bestemt meg for å slippe fram det grå. Er "bare" 41, og har fått høre at jeg ikke må gjøre det for jeg kommer til å se så gammel ut. Men heldigvis er insta full av damer med tøffe grå frisyrer, så jeg tror det skal gå bra. Kjenner på at jeg ikke liker den forventningen om at man "må" farge håret for å se bra ut om man begynner å bli grå.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 13:42   #71
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Fakse, det er bare å kjøre på! Grått hår kan være kult med rett frisyre. Jeg skal ha pinnekort hår når det blir grått. Og når jeg blir typ 70-80 skal jeg ha det både blått og lilla

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 13:50   #72
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Se her for eksempel, kjempekul frisyre.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20180424_124739.jpg (24,0 KB, 44 visninger)
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 16:00   #73
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Se her for eksempel, kjempekul frisyre.

Jupp, er noe sånn jeg tenker meg, i alle fall til å begynne med. 2 cm hat-utvekst akkurat nå, men god hårvekst så det er ikke lenge til jeg kan klippe bort alt sammen om jeg tør gå for kort-kort.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 17:00   #74
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

42 år og har ikke farget håret på minst 15 år. Har ikke fått noen grå hår.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 17:46   #75
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

47. Har aldri farga/stripa håret. Det er blondt med striper (alle frisørar spør meg om eg nyleg har stripa håret). Eg leitar men trur ikkje der er grå hår enda. Vanskelig å sjå når det er lyst. Reknar med det blir grått etter kvart - kanskje eg da prøver meg på glansvask eller andre ting eg ikkje kan noko om.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 23:11   #76
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Jeg blir 50 om under to uker, men nekter å bli utelatt. Dessuten har jeg gjort det samme siden jeg var 30: Striper.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-18, 15:32   #77
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Se her for eksempel, kjempekul frisyre.

Veldig stilig frisyre! Men jeg tviler nok på at modellen på bildet har naturlig hårfarge, tipper den er godt hjulpet av frisør.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-18, 23:12   #78
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jupp, er noe sånn jeg tenker meg, i alle fall til å begynne med. 2 cm hat-utvekst akkurat nå, men god hårvekst så det er ikke lenge til jeg kan klippe bort alt sammen om jeg tør gå for kort-kort.

Hvis du hater veldig kan du bruke en sånn fargespray. Jeg utsetter frisørbesøk i mange uker (og lenger) med dem. Jeg bruker Charles Worthington fra Vita i Light Brown, skulle tro det blir for lyst, men Brown blir for svart. Jeg har også prøvd en fra Redken, men likte ikke den like godt. Hvis du bare vil dekke noen strå har Vita også et slags krempudder man kan pensle på.

Ikke at jeg på noen måte synes du bør eller må, hang meg bare opp i hat-ordet.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-18, 23:29   #79
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Jeg er over halvveis i 40 åra og farger ikke.
Jeg har langt hår med over halvparten grått - men synes fargen er fin. Dessuten har jeg masse tykt hår, det ville kostet en formue å farge + tatt lang tid hos frisør (og jeg gidder ikke farge hjemme lengre) og jeg måtte tatt etterveksten ofte. Nei, jeg bruker tid og penger på noe annet!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no