Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 17:39   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Her kan dere lese litt om det. (mannen min er ikke journalist da)
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2680481.ece

Jeg har jo logisk nok fått referat fra dette, og det er synd at de ikke har tatt med mere en det de har gjort.
Men at man kan behandle andre mennesker slik er over min fatteevne.
Han reiste hjem til Polen i går og måtte få låne pengr av sin nye arbeidsgiver for å kunne reise hjem.
Han spurte mannen min om det ville være mulig at han kunne komme tilbake til Norge etter ferien for å jobbe, men behandlingstiden i UDI er jo ikke akkurat kort.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 18:14   #2
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Utrolig provoserende! Stakkars mann, og stakkars familie... Håper noen kan hjelpe ham.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:18   #3
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Så forferdelig. Jeg blir direkte provosert over arbeidsgiver som ikke kunne bruke de 10 minuttene på å ordne dette for han og istedet førte han bak lyset.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:31   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Himmel og hav!
Enda godt arbeidsgiver ser at han har gjort en gedigen tabbe, men det hjelper jo ikke den stakkars mannen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 23:53   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Kan jo oppdatere litt.
De ringte fra UDI på fredagen og skulle ha noen papirer.
De ble fakset inn og søknaden hans om oppholds og arbeidstillatelse skulle behandles snarest.

Men jammen burde det vært mere fokus på hvordan de lurer posle arbeidre også (selv om det i en viss grad kom i oppfølgingsartikkelen)
Fr mannen fikk lønnen kontant utbetalt i konvolutter med beløp, skatt og utbetalt. Uten dato eller noe.
Og en lønnslipp i ettertid som ikke helt vier de samme tallene.
Blant annet var feriepengene 10 000 høyere på lønnslipp en konvoluttene viste..................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 17:30   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

En siste oppdatering.
Han fikk innvilget oppholds og arbeidstillatelse i dag.
Så da kan han komme tilbake etter påske og begynne å jobbe som han håpet på. (men som ingen regnet med at ville gå).

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 17:54   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Helt utrolig.

Men godt det gikk bra til slutt.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:21   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sak mannen min jobber med (Dagsavisen)

Det er jo helt utrolig at det ordnet seg så fort! Jeg ble virkelig glad på hans vegne nå. Men for et rot det har vært! Forbaska tullinger altså!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no