Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En shorts er ikke en shorts

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 14:40   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Helt off topic, men har FP retningslinjer for hva slags reklame de ønsker? Akkurat nå får jeg opp "Vil du ha flat mage? Kvinner verden over ...." Ref. denne tråden og presset på jenter og kvinner for å se bra ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 14:41   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Jeg får bare opp "Barneforsikring" og "Gode bøker til dine barn".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 14:41   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Og nå er det reklame for "Ny bokklubb for jenter" øverst på siden. Oh, the irony ...

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 14:47   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og nå er det reklame for "Ny bokklubb for jenter" øverst på siden. Oh, the irony ...

Ikke sant? Jeg syns FP burde ha retningslinjer for hva de godtar av reklame. Og at den ikke er kjønnsdiskriminerende burde være med, samt at den ikke legger ekstra press på å passe inn i kjønnstereotypiske roller. Syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 15:01   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Jeg antar at det ikke er superenkelt å sette opp regler for hvilke reklamer man ønsker at skal kunne vises. Jeg ser f.eks. ikke noen av de reklamene som dere sikter til. Hos meg reklameres det for restplasser og barneforsikring.

Men jeg synes i grunn at det sporer av en interessant diskusjon. Som jeg selv føler at jeg står midt oppi hver eneste dag og derfor gjerne får innspill på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 15:19   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Tja, helt avsporing er det ikke. Vi blir bombadert med stereeotype reklamer overalt. Jeg har for eksempel aldri klikket på en slankepillereklame eller vært på sider om slike reklamer i hele midt liv. Likevel er FB full av de reklamene. Fordi jeg er kvinne, og da per def er interessert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 17:35   #47
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke sant? Jeg syns FP burde ha retningslinjer for hva de godtar av reklame. Og at den ikke er kjønnsdiskriminerende burde være med, samt at den ikke legger ekstra press på å passe inn i kjønnstereotypiske roller. Syns jeg.

Jeg blokkerer "dating", gambling, svindel, slankeoperasjoner og -piller når jeg ser de. Blokkering er filtreringsmuligheten jeg har (Google filtrer de mest useriøse bort selv). Når annonsene fra Google finansierer forumet så må jeg ta det jeg får. Skal vi ha mer kontroll så må jeg selge direkte til annonsører, om noen av dere har innflytese på annonsebudsjett som kan passe på FP så må dere gjerne gi en lyd.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 18:22   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Og nå: Smart Lipo Fettfjerning!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 19:24   #49
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

..mens jeg nå har en reklame for noe som heter Ariel-Offisielle, "få fantastiske resultater med Ariel!" Jaha, hva slags resultater, for hva da?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:08   #50
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Hva tycks om den nye dukken fra Coop da? De har jo fått med seg at jenter i dag helst skal ha "tight gap". Ingen detaljer overses.

http://www.aftenposten.no/familie-og...r-7737700.html

Ellers kan jeg bare si jeg føler veldig mye av det du beskriver, Tjorven. Og på en måte har jeg kanskje gitt litt opp. Innsett at jeg har valgt å ta litt for mange kamper jeg kanskje heller bare burde la ligge. Man gjør jo sitt for å påvirke barna sine til å ha gode verdier, være opptatt av de "riktige" tingene osv. men når det gjelder mote og utseende så bare "godtar" jeg at jeg og min datter bor på to helt forskjellige planeter. Hun er ekstremt opptatt av dette, ser ut som en liten diva i en alder av 11 år og det er bare så pent lite jeg egentlig får gjort med det. (Bortsett fra at jeg kan nekte henne å gå i høye heler osv). Vi ser jo mer og mer komiske ut når vi er sammen, særlig nå som hun er like høy som meg. Jeg bryr meg pent lite om disse tingene. Men hun har heldigvis sluttet å gneldre på meg om at jeg også bør bry meg mere, det er da noe ....

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-14, 10:10   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Måtte sjekke reklamen. Jeg får opp Clas Ohlson, design fra Arne Jacobsen og spåkort fra Madame Lenormand. :vanskeligtilfelle:

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-14, 10:26   #52
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hva tycks om den nye dukken fra Coop da? De har jo fått med seg at jenter i dag helst skal ha "tight gap". Ingen detaljer overses.

http://www.aftenposten.no/familie-og...r-7737700.html

Det der må da være produksjonsfeil. Jeg nekter å tro at noen kan ha laget den med vilje.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-14, 10:28   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Det spekuleres i om dokka er ment for å lage barbiekaker. I så fall burde den vel hatt korte, stødige grevlingbein.

(Hilsen ei som i går kveld lå med akupunkturnåler 7,5 cm inn i låret - og enda var det masse å gå på før man støtte på noe bein. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-14, 10:39   #54
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Min barbie-kake-dame står på et spyd. Null ben å spore.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no