Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 20:23   #121
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Det er altså IKKE slik at sykehusansatt får overtidsbetalt (eller noe som helst betalt annet enn avspasering) for møter/kurs på fridager/kveldstid, bare sånn for å klargjøre akkurat det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:23   #122
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Det er ikke bare å ta en havtime her og en halvtime der, når man er underbemannet, noe man stort sett er. Tro meg - vi forsøker til stadighet å få folk til å komme senere eller gå tidligere, men ender opp med å ringe etter dem, eller be dem jobbe over, i stedet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:24   #123
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mener dere som jobber i barnehage helt seriøst at det ikke kunne vært organisert på en annen måte?

Jeg mener definitivt at ting kunne ha vært organisert bedre, men jeg jobber ikke i barnehage (så jeg er muligens diskvalifisert fra å ha en mening ).

Når det er sagt så er jo organisering alltid avhengig av hvilke rammer man har, og hvis det ikke finnes penger til å leie inn vikarar for individuell avspasering, så skjønner jeg jo at det blir slik. Det er synd, for jeg er rimelig sikker på at også de ansatte ville ha hatt individuell avspasering som et gode.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 30-01-11 kl 20:24. Årsak: glemte ett komma
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:26   #124
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

I en perfekt verden, kunne vi leid inn vikarer ved første fravær. Vi har ikke lov å leie inn før tre fast ansatte er borte, dvs. syke, samtidig. Avspasering gjelder ikke som fravær, så vi får ikke vikar om en ansatt avspaserer, men så har vi heller ikke lov å avspasere en hel dag i slengen, der jeg er ansatt nå, men må belage oss på å spise opp de ekstraukene våre ved å ta en halvtime nå og en liten time da, noe som i praksis er omtrent umulig å få gjennomført når det er influensa/noro-sesong.

I en perfekt verden er det nok ansatte pr barn, vi hadde fått overtidsbetalt og kunne planlagt på kveldstid, og vi kunne avspasert ved behov - det hadde vært en fin barnehage å jobbe i det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:28   #125
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Inagh: Hvem er det som setter disse reglene? Feks den om å leie inn vikar før tre faste ansatte er vekk. Er det kommunen?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:29   #126
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Akkurat det vet jeg ikke, hvordan det er i kommunale barnehager - vi er blitt pålagt denne regelen fra barnehagens eier. (Privat aktør - en av de store barnehagedrifterne her i landet.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:29   #127
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Der er jeg litt heldig. I barnehagen jeg jobber nå har de satt inn ekstra penger i vikarbudsjettet. Merker det godt på avspaseringslisten min ja.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:30   #128
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hæ? Er det en lønnsforskjell her? Er det forskjell på tid? I dag jobber vi inn tid som du kan få avspasere på planleggingsdagen, da er det ikke overtid. Mens i dag jobber vi inn tid som du kan få avspasere seinere, da er det overtid??

Å avspasere seinere er ikke noe alternativ. Det finnes ikke noe seinere i vår hverdag. Da er vi så til de grader skrapa for folk at det ikke er rom for pause engang.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:31   #129
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Men ett problem er at det ikke alltid er lett å få fatt i ringevikarer, og folk er gjerne bare ringevikarer en periode. Å bruke vikarbyråer koster mye, nesten dobbel timelønn.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:32   #130
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Akkurat det vet jeg ikke, hvordan det er i kommunale barnehager - vi er blitt pålagt denne regelen fra barnehagens eier. (Privat aktør - en av de store barnehagedrifterne her i landet.)

OK. Alltid interessant å vite disse tingene. I vår kommune var det full krise i barnhagene (og er det muligens enda, jeg har bare skolebarn nå), måten "vår" kommunale barnehage sparte penger var ved å stengte ned helt i juleferie, påskeferie etc. Der mener jeg at kommunene oppfordret til denne måten å spare penger på, men det var opp til hver enkelt styrer egentlig (men så har du det igjen. Hvor mange andre måter var det mulig å spare penger på?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:33   #131
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Alternativet hvis vi skal kutte planleggingsdagene er jo enten å kutte planarbeidet, eller betale personale overtid for å sitte med dette på kveldstid. Hva mener du er best da?

Jeg ser det som billig, enkelt og greit å lønne de ansatte overtid. Eventuelt at de avspaserer hver for seg uten å stenge hele sjappa.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg jobber på en skole, og vi er faktisk på jobb på planlegginsdagene. Fra 8.00-16.00. Hele poenget var jo at jeg faktisk ikke har fri da, selv om mange later til å tro det.

Åh- jeg blir så muggen av å lese noen av innleggene her. :lyst til å rødprikke:

Å, sorry. Me not thinking. Jeg trodde du var hjemme jeg.

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Vi får ikke bruke vikarer på noe annet enn sykdom, det har vi ikke råd til. Og med tre tilkallingsvikarer kommer vi ikke langt heller. Jeg har min sønn i barnehagen jeg jobber i, og jeg hadde tatt han ut av barnehagen hvis jeg hadde fått vite at halve staben skulle resie bort halve dagen.

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Da må noen ta regningen.
Å stenge er billigste løsningen.


Hvor i alle dager konkluderer du med dette fra? Klart - det billigste for barnehagen er jo om de bare stenger i ett kjør - fremfor å bruke vikarer feks. Men regnskapet drar jo med seg bittelitt mer da. Og sålenge barnehager finansieres av det offentlige ser jeg det som relevant å trekke inn hva den tapte arbeidsinnsatsen faktisk koster altså. Det er innmari mye mer enn litt overtidslønn.

En annen ting er omfanget - hvorfor i alle dager trenger man fem dager i året`Det er jo møter i ett kjør i tillegg også. Jeg jobber i det private med ting som skal planlegges og ganske omfattende prosjekter. Det er jo ikke snakk om at vi stenger butikken fordi vi skal planlegge sammen, ei heller at vi bruker fem dager i året?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

I en perfekt verden, kunne vi leid inn vikarer ved første fravær. Vi har ikke lov å leie inn før tre fast ansatte er borte, dvs. syke, samtidig. Avspasering gjelder ikke som fravær, så vi får ikke vikar om en ansatt avspaserer, men så har vi heller ikke lov å avspasere en hel dag i slengen, der jeg er ansatt nå, men må belage oss på å spise opp de ekstraukene våre ved å ta en halvtime nå og en liten time da, noe som i praksis er omtrent umulig å få gjennomført når det er influensa/noro-sesong.

I en perfekt verden er det nok ansatte pr barn, vi hadde fått overtidsbetalt og kunne planlagt på kveldstid, og vi kunne avspasert ved behov - det hadde vært en fin barnehage å jobbe i det.

Jeg synes egentlig at det er rart at ikke barnehager kan drives sånn at dette er mulig. I vår gamle barnehage går de med store overskudd hvert år, har egen kjøkkenansatt og flotte uteområder. På fem avdelinger. De har også en ekstra ansatt som går i tillegg til grunnbemanningen sånn at de har noe å spe på med når det kniper. (Barnehagen forøvrig skal du få gratis av meg, men økonomien i dette må da være mulig for flere å få til?)

  Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:34   #132
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Det er jo bare flytting av penger. 35 barn i vår bhg, det er 35 stk som må ta fri fra jobb det. Jeg hadde vært villig til å betale litt mer pr mnd for å slippe 5 stk planleggingsdager.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:34   #133
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

polarjenta: Hvordan får bhg-personalet planlagt/kurset seg samtidig som de er på jobb hvis barna er der samtidig? (Det er jo helt meningsløst å kreve at de ansatte befinner seg på jobb den aktuelle planleggingsdagen, så jeg gikk ut fra at det ikke var det som man mente.)

Nei, men det var jo det jeg mente, at dersom arbeidsgiveren måtte betalt overtid så hadde vi jo måttet være på jobb også disse dagene. Vi får ikke noe ekstra betalt for å jobbe på kveldstid. Disse planleggingsdagene er jo vedtektsfestet og det må da være det samme om vi fysisk er der den aktuelle dagen eller om vi jobber den inn. Barnehagen er jo stengt uansett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:35   #134
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vi får heller ikke leie inn vikar med det første. Vi sprengte vikarbudsjettet grovt i fjor, og i år har vi fått litt mer i potten.. Absolutt ikke nok til å dekke forsvarlig drift av barnehagen. Dette er kommunens budsjett, og vi får ikke bestemme slikt selv.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:37   #135
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Nå betaler vi heller ikke for planleggingsdagene. Vi betaler for 11 måneder i året og den betalingsfrie måneden dekker planleggingsdagen og de tre ukene ferie som man må ta om sommeren.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:38   #136
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

En annen ting er omfanget - hvorfor i alle dager trenger man fem dager i året`Det er jo møter i ett kjør i tillegg også.

Møter i et kjør? Sikter du til 45-60 min. avdelingsmøter en gang i uken? Møter man sjeldent får til, pga man er avhengig av at andre avdelinger må passe barna i denne tiden.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:39   #137
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.





Hvor i alle dager konkluderer du med dette fra? Klart - det billigste for barnehagen er jo om de bare stenger i ett kjør - fremfor å bruke vikarer feks. Men regnskapet drar jo med seg bittelitt mer da. Og sålenge barnehager finansieres av det offentlige ser jeg det som relevant å trekke inn hva den tapte arbeidsinnsatsen faktisk koster altså. Det er innmari mye mer enn litt overtidslønn.

En annen ting er omfanget - hvorfor i alle dager trenger man fem dager i året`Det er jo møter i ett kjør i tillegg også. Jeg jobber i det private med ting som skal planlegges og ganske omfattende prosjekter. Det er jo ikke snakk om at vi stenger butikken fordi vi skal planlegge sammen, ei heller at vi bruker fem dager i året?

Nå var det regnskapet til barnehagen, og kommunene jeg snakket om.
Tror du virkelig folk i kommunene våre sitter ned å regner ut hva denne plandager koster samfunnet økonomisk? De har ett budsjett å forholde seg til, enkelt og greit. Makan!

Jeg er enig i at 5 dager i året for hele personalet er i overkant mye.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:39   #138
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Der jeg jobbet før , fikk man ikke sette inn vikar før en person hadde vært borte i 14 dager.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:39   #139
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er altså IKKE slik at sykehusansatt får overtidsbetalt (eller noe som helst betalt annet enn avspasering) for møter/kurs på fridager/kveldstid, bare sånn for å klargjøre akkurat det.

Jeg jobber på kontor i det offentlige (statlig) og får heller ikke overtidsbetalt. All overtid går time for time til avspassering.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:39   #140
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Guttungen gikk i en slik barnehage du beskriver, Smilefjes - sånn bortsett fra at vi var strålende fornøyd med den. Det er en privat, foreldredrevet, barnehage, som går med dundrende overskudd, har lange ventelister for å få inn barn der, og som er generelt godt bemannet, og med egen kjøkkenhjelp. Det er en drøm av en barnehage, og vi er alle veldig, veldig glade for at styret i sin tid takket nei til at barnehagen skulle kjøpes opp av en av de større barnehagedrifterne her i landet, da de var kjempeinteressert i å få kloa i denne flotte barnehagen. Hadde de fått kloa i barnehagen, hadde det kjapt blitt andre boller, er jeg redd.

Dessverre er det ikke alle aktører som vet å drive barnehager på dette viset. Aktøren som driver min, og opptil flere andre barnehager, er styrt av en ting - profitt. Det vil si - flest mulig barn, på ferrest mulig ansatte. Kan ikke påstå jeg liker det.

Hvem som drifter barnehagene, og hvordan de blir drevet, har dessverre utrolig mye å si både for personaltetthet, antall barn og hvor god økonomi hver enkelt barnehage har.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no