Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-18, 11:12   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Det er jo veldig stor forskjell på arbeidsplasser og på systemer for fraværsmarkering. På den gamle jobben min, med mange ansatte og veldig mange møter, prosjektgrupper og andre strukturer, var det obligatorisk å legge inn alt avtalt fravær i kalenderen. På den nåværende jobben min er sånt mye mindre viktig, og det er dessuten veldig vanlig at folk ikke er på kontoret en halv eller hel dag fordi de gjør jobbrelaterte ting andre steder, er på reise eller har møter andre steder i byen. Her jeg er nå ville jeg aldri kunne forvente at en gitt kollega leste e-post på en gitt dag (selv om de fleste gjør det de fleste dager), langt mindre at de er til stede på en gitt dag.

Og selvsagt er det veldig mye vanligere å avspasere inneklemte dager enn tilfeldige tirsdager eller onsdager, både for å få en langhelg og fordi skolebarn ofte har fri. (Og selvsagt kan det være problematisk at halve Norge har fri denne langhelgen. Men det synes jeg ikke den enkelte har ansvar for å avhjelpe.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 11:14   #42
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men du kan da ikke mene at det ikke er greit å avspasere?

Nå er ikke jeg Novla, men det jeg tenker hun mente var: Hvis man har den type arbeidsoppgaver på en jobb som hun beskriver (oppgaver som kommer ad hoc og som ikke kan planlegges), så bør jo arbeidsgiver sørge for en bemanningssituasjon hvor bare ikke en person kan løse oppgaven og koordinere de personene som kan løse oppgavene slik at man har en hvis dekningsgrad.

Jeg antar at de fleste forventer det i feks sykehussammenhenger. Folk skjønner at man må vente på planlagte operasjoner (som hammertær), men de skjønner ikke at det ikke er folk der hvis noen sager av seg tåa med motorsaga.

Det er et lederansvar å bemanne arbeidstedet etter funksjon/arbeidsoppgaver.

(Jeg tenker at det Høst beskriver er en annen situasjon. Du sitter som arbeidstaker i et prosjekt, skal levere den og den datoen. Da bør jo du - når disse tidsfristene kommuniseres si: "Er det ok om vi skyver på min del av leveransen til <dato> fordi jeg har to dager avspasering jeg hadde tenkt å ta ut? Ser jeg får for liten tid til å arbeide mellom <dato> og <dato>". Unntakene er selvfølgelig akutt sykdom eller forsinkelser man ikke kan kotrollere. Knekker man benet den dagen rapporten skal være ferdig, får man heller være på sykehuset og er det flystreik så må man bare sitte på Gardemoen og ta igjen møtene senere)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 11:17   #43
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Nei, det har jeg da ikke sagt? Jeg sier jo nettopp det at jeg skjønner at det av og til er praktisk å avspasere inneklemtdager. Men det finnes da ganske mange andre dager i året å avspasere, det er klart det er et problem når halve landet avspaserer alle inneklemtdager; jeg hører i hvert fall stadig folk si at det er tilnærmet umulig å få gjort noe på disse dagene fordi så mange er borte.

Det er jo en litt merkelig kultur at det blir sett på som rart å forvente å få ting gjort på det som faktisk er en helt normal arbeidsdag.

Mange avspaserer nok fordi både skole og barnehager har ofte stengt på inneklemtevdager, blir ikke akkurat det samme å ta fri en annen dag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 11:22   #44
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå er ikke jeg Novla, men det jeg tenker hun mente var: Hvis man har den type arbeidsoppgaver på en jobb som hun beskriver (oppgaver som kommer ad hoc og som ikke kan planlegges), så bør jo arbeidsgiver sørge for en bemanningssituasjon hvor bare ikke en person kan løse oppgaven og koordinere de personene som kan løse oppgavene slik at man har en hvis dekningsgrad.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Mange avspaserer nok fordi både skole og barnehager har ofte stengt på inneklemtevdager, blir ikke akkurat det samme å ta fri en annen dag.

Selvsagt, men nå er det langt fra slik at alle som avspaserer har små barn, altså.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 11:35   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Og, for ordens skyld, jeg er ikke grinete eller irritert eller sur på de som avspaserer, bare reelt forundret. Og så merkes det veldig godt når det blir mange inneklemtdager etter hverandre, da blir det mer åpenbart at det er noe med hva man anser som "normalt".

Er du virkelig forundret altså? Jeg er der at jeg nesten synes det er omvendt. Altså jeg skjønner bedre at man kan bli irritert, og ergre seg over at det er lite folk på jobb på inneklemtdager, når man ønsker å få noe gjort, særlig hvis folk ikke sier ifra. Men særlig forundret bør man jo ikke bli. Alle vet jo at det er slik, det er vel ikke noe nytt i år? Man trenger selvsagt ikke synes det er greit eller riktig. Men at man kommer på jobb i dag, ser seg forundret rundt og tenker "jøss, er det lite folk her i dag? Jeg trodde det skulle være fullt hus, det er jo en helt vanlig arbeidsdag?" det tror jeg ikke noe på.

En slik forundring og overraskelse synes jeg alltid virker litt påtatt og passiv-aggressiv. Selvsagt vet man at mange vil avspasere en slik dag. Den såkalte forundringen ser jeg som et uttrykk for at man synes det ikke burde være slik. Med mindre man plutselig datt ut i arbeidslivet akkurat i år, etter å ha vært i utlandet eller på annen måte vært isolert fra norske arbeidsplasser i en lengre periode, eventuelt har veldig dårlig hukommelse fra år til år. Man kan kalle inn til møter, be om svar på e-poster og late som om det er en helt vanlig dag, og la seg "overraske" over at folk er borte, eller man kan forholde seg til at det er slik, og har vært det i en del år nå, være forberedt på dårlig respons og legge møtet til en annen dag, evt ta en spørrerunde på forhånd for å høre hvem som har tenkt til å være på jobb og ikke.

For meg blir det litt som når noen blir "forundret" over å se at folk pynter til jul i starten av desember (hvert eneste år), eller "overrasket" over at folk tar ungene ut av skolen for å dra på ferie.

Men uansett hva man synes om tynn bemanning på inneklemtdager, når man tar fri bør man legge inn fraværsmelding i e-post, og legge ferien inn i kalenderen. Det er en selvfølge, enten det er inneklemt dag eller ikke. Og man gir gjerne beskjed spesielt til de som er avhengige av at ting blir ferdige innen en frist, og sørger for å ha gjort ting klart på forhånd hvis det er fare for forsinkelser (selvsagt der man får beskjed i litt bedre tid enn ved e-post kvelden før, som attpåtil er en nasjonal festdag).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-05-18 kl 20:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 11:55   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Jeg er virkelig ikke forundret over at folk avspaserer inneklemte dager, og som prosjektleder ville jeg tatt høyde for at mai er en måned med mange inneklemte dager, og til dels lavere produktivitet. Så tilstedeværelse ville jeg nok ha avklart på forhånd. I år er det jo litt spesielt med pinsen, i og med at det gir mulighet for fem dager på rad med fri, og jeg skjønner godt at folk uten skolebarn (som har skole i dag) velger å ta en miniferie.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:07   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Jeg er en av de som ofte avspaserer eller tar en fridag på inneklemte dager, enten fordi skole og/eller barnehage er stengt den dagen (sånn som i dag, alle 5 ungene har fri samtidig, de går på 3 forskjellige skoler og en i barnehagen) eller fordi jeg rett og slett synes det er deilig med langhelg. Men kunne jo aldri falt meg inn å ikke gi beskjed i god tid, det går da heller ikke når man jobber i barnehage. Der spør man først om å få fri, helst lenge før. Det er ofte rift om disse dagene, og jeg skjønner jo hvorfor. Elsker inneklemte dager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:13   #48
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er en av de som ofte avspaserer eller tar en fridag på inneklemte dager, enten fordi skole og/eller barnehage er stengt den dagen (sånn som i dag, alle 5 ungene har fri samtidig, de går på 3 forskjellige skoler og en i barnehagen) eller fordi jeg rett og slett synes det er deilig med langhelg. Men kunne jo aldri falt meg inn å ikke gi beskjed i god tid, det går da heller ikke når man jobber i barnehage. Der spør man først om å få fri, helst lenge før. Det er ofte rift om disse dagene, og jeg skjønner jo hvorfor. Elsker inneklemte dager.

I barnehage er jo ofte inneklemte dager fine dager å avspasere på fordi det er færre unger.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:15   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

En slik forundring og overraskelse synes jeg alltid virker litt påtatt og passiv-aggressiv. Selvsagt vet man at mange vil avspasere en slik dag. Den såkalte forundringen ser jeg som et uttrykk for at man synes det ikke burde være slik.

Jeg tror jo at det som oppleves som problemet her er selve varslingen av fraværet og ikke fraværet i seg selv.

Jeg er ikke forundret over at inneklemte dager er populære dager for avspasering, men jeg er forundret over at det virker som om mange tror at de som organiserer arbeidet har telepatiske evner og vet at de har fri - når de har sagt det til sjefen sin.

Egentlig er ikke dette så rart - de som ikke har personalansvar tenker nok ikke på at de som et ledere uten personalansvar ikke har rett til å se feks sykdomsperioder eller ... arg hva heter det? Jo! Velferdspermisjoner. Ofte tenker bare de at de har varslet om fraværet, lagt det inn i personalsystemet og ferdig arbeid.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 18-05-18 kl 12:22.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:17   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Jeg har antatt at mange var borte i dag og det stemmer. De har markert fravær i kalenderen sin. Det er som fellesferien eller påska: Det er mange som velger å ta ut en feriedag disse dagene, og behandler det vel deretter (med å markere seg borte).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:23   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

At det er praktisk å bruke inneklemte dager til avspasering er åpenbart og sikkert også kjempepraktisk for mange.

Utfordring med avspasering og fravær for øvring er hvilke rutiner man har for å kommunisere tilstedeværelse på arbeidsplassen.

Da jeg kom på jobb i dag visste jeg sånn ca hvem jeg fant her og det legger føringer på hva jeg kan gjøre av arbeid. Det er en del arbeid som ikke kan legges til en dag når nøkkelpersoner avspaserer. Veldig greit å vite da at de er vekk.

Jeg har vært på kurs i NAV-regi hvor det kom fram at det på mange arbeidsplasser er stor misnøye på grunn av dårlige rutiner for kommunikasjon av tilstedeværelse og fravær og at dette lett kan gå ut over arbeidsmiljøet. Å for eksempel ha en leder som sitter og jobber til langt på natt en regnværsdag fordi værmeldingen er super til strandliv dagen etter er ikke bare populært dersom det betyr noe for de ansatte å ha leder tilstedeværende i løpet av arbeidsdagen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:33   #52
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Hos oss har vi en del ad-hoc-oppgaver, så det er alltid noen som har ansvar når mange er borte. Vi markerer fravær i Outlook og klarerer med nærmeste leder.
Hvis jeg hadde vært prosjektmedarbeider, hadde jeg forventet at prosjektansvarlige hadde planlagt og sørget for å få nødvendige tilbakemeldinger for fremdriften gjennom prosjektet. Jeg hadde blitt sur hvis noen hadde sendt meg viktig info sent en ettermiddag med forventning om tilbakemelding allerede dagen etter i et planlagt prosjektarbeid. I forhold til ad-hoc-greier gjør jeg det hele tiden, men hvis det er et prosjekt som går, forventer jeg at prosjektleder setter opp viktige datoer i prosjektet fra starte - for å UNNGÅ korte frister.
Jeg forventer også at dersom noen vil ha raskt svar fra meg, så tar de kontakt slik jeg har beskrevet i fraværsmeldingen folk får når de sender meg en e-post.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:40   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

På mannens jobb samarbeider de på tvers av flere land, blant annet India, USA og Canada, og da er det ofte et problem når Norge har alle disse røde dagene, fordi ingen jo har gitt spesifikt beskjed om at de har fri, de HAR jo fri. Så telefonen ringer i ett og mailen eksploderer som vanlig, har hendt at mannen har måttet jobbe noen timer allikevel pga. at noe haster i Canada der de ikke har fri. Men vanlige fridager merkes i en kalender slik at alle kan se at den og den har fri.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 12:42   #54
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er på de inneklemte dagene det er mulig å faktisk få gjort noe, jo! Konsentrere seg en hel time om samme oppgave uten avbrytelser, rein luksus!

Jeg synes - dog avhengig av hva slags prosjekt og hvor presserende deadline er - at det er underlig å sende jobbmail kvelden den syttende og forvente respons på den dagen etter, spesielt når det er en inneklemt dag. Men jegville også forventet at kollegaer ga beskjed om fravær om det hadde hatt innvirkning på meg.

Sånn var det ja, til begge avsnitt. Jeg fikk gjort masse forrige fredag og har allerede gjort masse uten avbrytelser i dag. Og jeg blir sur når folk avspaserer eller tar ferie uten å markere det i kalenderen sin. Her er det få sjefer og mye samarbeid på nærmere 200 stykker, så når sjefen er den eneste som informeres blir det umulig å vite om samarbeidskollegaene er tilgjengelig eller ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 13:07   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Men så lenge man ikke tror folk skulker, fordi det er mange klemdager i år, så står jo folk fritt til å ta ferien sin som de vil, i samarbeid med nærmeste leder. Og jeg ville antatt i større grad at de valgte klemdager enn andre dager, og det samme med romjul og -påske og juli.

Hvis jeg hadde et stort prosjekt med deadline i disse ukene, hadde jeg nok proaktivt undersøkt kapasiteten til medlemmene, utfra dette perspektivet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 13:15   #56
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Her har 20 av 25 av mine kollegaer tatt avspassering. Vi er selv ansvarlig for våre arbeidsoppgaver, og det skjer ingenting ekstraordinært på jobb på fredager - så akkurat i år har nok inneklemtdagene blitt tatt ut.

(selv tenker jeg at jeg heller vil avspassere en gang det ikke er så mange fridager, så jeg er på jobb....)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 13:22   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Her er vi nesten ikke folk i dag, ikke uventet og de som ikke har barn har også avspasert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 13:23   #58
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Avspasere! Med 2 s-er, ikke 3!

I første etasje her på huset er 0 av 11 på jobb i dag, mens oppe hos oss er vi 4 av 10. Dette er kulturbransjen, hvor jeg tror terskelen for å avspasere er lav for veldig mange.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 13:37   #59
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Avspasere! Med 2 s-er, ikke 3!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 13:43   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Avspasere! Med 2 s-er, ikke 3!

Denne skrivefeilen har jeg gjort så innmari mange ganger. Jeg VIL liksom ha inn en ekstra s der, av en eller annen grunn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no