Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

H&M, morsom eller?!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 08:36   #1
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

H&M, morsom eller?!

Her har de en "knelang" kjole:



Og her har de en "ankellang":



Og "mini" rekker såvidt til armulene da, eller?

Blir mest irritert over at ca 80 av de omlag 100 kjolene de har rekker til midt på låret. Og det i en "god sesong", nå er det jo faktisk litt moderne med noe lengre kjoler. Det irriterer meg at det er så lite variasjon.

Den øverste kjolen her, er den virkelig så kort eller er det bare modellen som er 2 meter høy? Så i shoppingtråden at flere av dere hadde kjøpt den. Hva bruker dere under en slik kjole hvis den virkelig er så kort? Synes egentlig den var litt fin (på bildet uten modell), men jeg hadde følt meg halvnaken i et sånt nummer uten bukse under, tror jeg. Er 43, da.


Sist redigert av konsulenten : 18-10-13 kl 10:46.
  Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 08:50   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Ser ikke bildene (Photobucket) - du kan ikke linke fra HM?

Ellers er jeg enig med deg at det er vel mye pinkort og figurnært inn til den aller minste cellulit.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:42   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Kjolene er sjelden så korte på meg som de er på disse modellene. De er jo antagelig 30 cm høyere enn meg også, så det sier seg vel selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:43   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Jeg tror det er mye fordi modellene er 2 meter lange, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:47   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

H&M har tapt mange penger på meg ved å bruke skyhøye modeller og ikke oppgi nøyaktig lengde på kjolene sine. Jeg nettshopper 80% av klærne mine, har nettopp skiftet ut omtrent hele garderoben og ikke turd å kjøpe en eneste kjole på H&M pga. av de ser så korte ut. Så blir det til at jeg ikke kjøper andre ting der heller.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:48   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Uansett hvor lange de modellene er, så blir ikke den nederste kjolen ankellang, altså. La oss si at hun er 185 høy, altså 20 cm høyere enn meg. Det er litt mer enn 20 cm fra midt på kneet mitt og til ankelen, gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:52   #7
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Uansett hvor lange de modellene er, så blir ikke den nederste kjolen ankellang, altså.

Må si jeg har vanskelig for å se det for meg, ja.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:54   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Men i tillegg til at de er to meter høye så bruker de vel størrelse 32 eller noe, eller?

De størrelsene vi andre bruker vil vel også være lengre?

Men jeg vet ikke, altså, har ingen H&M-kjoleerfaring.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:55   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men i tillegg til at de er to meter høye så bruker de vel størrelse 32 eller noe, eller?
De størrelsene vi andre bruker vil vel også være lengre?

Joda, men bruker man en større størrelse er man også bredere, og det trekker kjolen opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:55   #10
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

H&M har tapt mange penger på meg ved å bruke skyhøye modeller og ikke oppgi nøyaktig lengde på kjolene sine.

Veldig dumt at de ikke oppgir lengde. Det er så viktig å få skikkelig informasjon om produktene når man ikke har mulighet til å prøve. Det blir mange unødvendige returer.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:02   #11
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

En annen ting som irriterer meg, når jeg først er inne på sånt, er den sleipe måten de bruker sikkerhetsnåler eller klesklyper eller hva de nå bruker bak på ryggen til modellene for å få klesplagg til å se ut som de sitter etter i livet. Jeg har gått rett på flere ganger og fått tilsendt en fasongløs sekk. Helt unødvendig retur igjen. Det er ikke bra for miljøet forsjempel. Fy!

  Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:03   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Jeg handler mye klær på nett fra HM, fordi det er enkelt. Og jeg kan i grunn ikke si jeg har opplevd at klærne avviker mye fra bildene?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:04   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

De er jo heller ikke konsekvente. En kjole med samme lengde som en den øverste er beskrevet som "kort". Mens denne, som er betydelig lengre enn den forrige "ankellange", er også "ankellang".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:05   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

De pleide å oppgi lengde på plaggene før. Knelangt var ofte ca. 90 cm. Da stemmer det på meg, i str. 36 rekker 90 cm meg til knærne.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:08   #15
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De er jo heller ikke konsekvente. En kjole med samme lengde som en den øverste er beskrevet som "kort". Mens denne, som er betydelig lengre enn den forrige "ankellange", er også "ankellang".

Disse beskrivelsene blir jo helt håpløse å forholde seg til. De burde virkelig oppgi mål.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:13   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Ja, hvorfor har de sluttet å oppgi lengde tro? Jeg savner det for jeg hater disse stutte korte genserene, de må være minst 60 cm. Jeg har ikke handlet så mye på HM sin nettside etter at de sluttet å oppgi denne lengden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:28   #17
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Jeg har sendt en mail til H&M om at lengdemål ønskes og trengs.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 21:37   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Her har de en "knelang" kjole:



Og her har de en "ankellang":



Og "mini" rekker såvidt til armulene da, eller?

Blir mest irritert over at ca 80 av de omlag 100 kjolene de har rekker til midt på låret. Og det i en "god sesong", nå er det jo faktisk litt moderne med noe lengre kjoler. Det irriterer meg at det er så lite variasjon.

Den øverste kjolen her, er den virkelig så kort eller er det bare modellen som er 2 meter høy? Så i shoppingtråden at flere av dere hadde kjøpt den. Hva bruker dere under en slik kjole hvis den virkelig er så kort? Synes egentlig den var litt fin (på bildet uten modell), men jeg hadde følt meg halvnaken i et sånt nummer uten bukse under, tror jeg. Er 43, da.

Jeg fikk den øverste hjem i dag. Jeg er 1.72 på sokkelesten og den er knelang til meg, 15-20 cm lenger enn på modellen. Men helt dustete måte å vise kjoler/skjørt på ifht tekst og faktisk lengde. Dumt de ikke opplyser om mål.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 22:24   #19
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg fikk den øverste hjem i dag. Jeg er 1.72 på sokkelesten og den er knelang til meg, 15-20 cm lenger enn på modellen.

Det er jo supert, jeg er 1,73. Men det skulle ikke forundre meg om den er utsolgt nå.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 22:34   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: H&M, morsom eller?!

Jeg er 153, den øverste kjolen rekker mg til knærne og jeg har kjøpt en størrelse som ikke er trang. Fin kjole.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no