Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Angi en nabo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-17, 15:05   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det svindles for milliarder av kroner, og gigantisk mange nordmenn mottar penger fra nav, det være seg arbeidstrygd, permisjonspenger, sykepenger eller sosialstønad. Jeg synes ikke melding rammer smalt når det gjelder så enorme beløp og så mange mottakere.

Samtidig er det ikke nødvendigvis enklere å vite om noen mottar urettmessige sykepenger enn om de har flyktet eller flyttet frivillig fra hvorsomhelst.

Skal man begynne å gi beskjed til NAV hver gang noen på sykemelding går en tur? Dette har jo vært diskutert her inne før, i forskjellige former. Man kan ikke alltid se at folk er syk, ei heller vite hva som er årsaken til at folk er sykemeldt. Og at det kan være helt greit å bygge veranda selv om man er sykemeldt fra kontorjobben sin, f.eks.

Dersom man få veldig fokus på at man skal melde fra om alt mulig, så kommer det til å treffe smal, selv om "målgruppen" er stor nok.
At vi ikke melder i fra nok når det gjelder bekymringsmelding og hva har du er ikke bra, men derfra til å legge opp til storstilt borgervern får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:07   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Lurer på hvor langt i systemet til Frp den idéen der gikk før noen strøk "femti riksdaler til alle angivere!" i manuskriptet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:08   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Så det handler om kroner og øre, da? Jeg synes man maler seg inn i et hjørne om man skal mene det er greit å oppfordre til å melde fra om én type lovbrudd, men ikke en annen. Uavhengig av hva man måtte mene om totalkostnaden. Ønsker du virkelig å dra samfunnskostnaden ved flyktninger inn i debatten?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:09   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Jeg synes det er greit å melde fra om ulovligheter, bare så det er sagt. Hvis regjeringen hadde gått bredt ut og bedt folk si fra om andre som utnyttter systemene våre, ville det muligens vært greiere.
Hvis man skal dømme etter hva brungrumset får seg til å skrive i kommentarfeltet under VG-artikkelen, vil jeg si at listhaug fikk mobilisert godt. Det er ganske utrivelig stemning der. Og jeg synes dette er uholdbart fra regjeringen, jeg klarer fint å skille sak og person. Til og med når det er listhaug som uttaler seg. Hun har sikkert sagt noe smart eller klokt hun også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 04-08-17 kl 15:33.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:29   #45
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Når du ser hvor langt folk går på grunn av en jævla svane er det jo god grunn til å miste troen på menneskeheten, altså.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:33   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Dette er enda et utspill som ikke har noen praktisk betydning - at folk skal melde til riktig myndighet dersom de tror folk driver med noe ulovlig er da ganske normalt, vil jeg tro - men som har en enorm "populær appell". Dette fordi akkurat som de fleste kjenner en "uføretrygdet snekker som tydeligvis kan bygge egen garasje, ja, jajamen!", så har veldig mange hørt om "de som har flyktet hit men tydeligvis fortsatt kan sende unga på langsommelige ferier dit, jajamen!". Det igjen skyldes delvis at folk soser sammen arbeidsinnvandrere og flyktninger, men også dels at vi har en ganske stor gruppe flyktninger i Norge der man nok ikke ville innvilget opphold i dag. Jeg tenker spesielt på somaliere, som fikk opphold litt "rund baut" en periode, og der svært mange reiser tilbake i lange perioder, eller sender hjem barna.

Igjen viser Sylvi at hun er en populistisk mester, som klarer å bruke noe som er ett element "reelt problem" (som det allerede jobbes med på mange arenaer, i Osloskolen blant annet med fraværsregler), ett element av misforståelser og fordommer om de fæle "andre", og så et superenkelt og ikke-forpliktende budskap.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:35   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Jeg er helt enig i at det kommer i en kontekst som er ganske utrivelig.

Jeg satser på at partiet mitt kommer under sperregrensen denne gangen, så jeg kan si IKKE SKYLD PÅ MEG, uansett.

Neida. Joda. Neida.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:37   #48
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Angi en nabo

Jeg mener at lærere og barnehageansatte ikke skal trenge å melde fra om noe så lenge det ikke er til barnets beste. Og jeg ser ikke hvordan å melde fra om noe sånt skal være til barnets beste

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:41   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Og angående "angiversamfunn": Ingen vil ha det sånn at folk melder fra om at naboen beiser terrassen selv om han er trygdet, men vi vil vel helst at det skal meldes fra dersom han er trygdet og jobber fullt, men svart, utenom? Eller hun som skryter av at hun har vært så lur at hun har beholdt aleneforsørgerstøtten selv om hun har samboer? Dette er store områder for svindel i dag! På samme måte syns jeg det er opplagt at dersom man har en godt underbygget grunn til å tro at en flyktning som har fått innvilget opphold på grunnlag av at han er flyktet fra Sør-Somalia faktisk er fra nordsomalia (fordi han sier det, fordi du selv kjenner ham derfra, fordi han forteller at barna er der i år fordi hele familien er derfra, whatever), så kan man si fra om det. Asylinstituttet er litt for viktig til at man kan la det undermineres av folk som ljuger seg til opphold under det (uansett hvor forståelig det er at folk heller vil bo i Norge enn i Nord-Somalia).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:47   #50
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Jeg også tenker at dette er et veldig populistisk utsagn i den forstand at:

- Det er (i mine øyne) helt uangripelig. Jeg synes det er helt greit å melde fra til rette myndigheter hvis jeg har mistanke om noe er galt. Om det er barnevernet, skattetaten, NAV, politi eller lege, tenker jeg er mindre relevant. Jeg opplever det definitivt ikke som "angiveri" - rett og slett fordi jeg har tillit til systemet og tenker at det er greit å si ifra. Hvis jeg skulle tenkt på det som angiveri, måtte jeg ha tenkt at det at jeg sa ifra ga en konsekvens uavhengig av om det jeg sa stemte eller ikke. Jeg regner jo med at de aktuelle instansene sjekker?

- Dette er deilig å høre for de som mener at asylsøkerene bare lyver på seg opphold av humanitære grunner.

- Og jeg kan ikke tenke meg at dette er et forslag som vil få noen reelle konsekvenser. Selv om jeg - prinsippielt - er helt for å melde til feks barnevern er jo praktisk at man sjeldent har det innsynet som er nødvendig for å melde (personlig erfaring, mulig den ikke holder vann generelt). Selv aner jeg ikke hvor mine naboer er på ferie (med mindre jeg er venner med dem på FB eller insta) og det tviler jeg sterkt på at så mange egentlig vet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:56   #51
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Det handler vel også noe om å FORSTÅ hva man gjør galt. Kulturforskjeller, språkproblemer etc.

I de fleste tilfeller vil skatte- og trygdesvindel gjøres bevisst og med forsett, tror jeg, og det er jo noe ganske annet enn å dra på ferie til hjemlandet sitt, fordi man kanskje ikke har fått med seg at det ikke er lov eller at det må gis tillatelse FØRST. Kanskje heller Listhaug kunne begynne med å sørge for at flyktinger og mennesker som har søkt om asyl, får tydelig beskjed om at feriereiser til landet de flyktet fra ikke er lov, gjennom introduksjonsprogram eller liknende?

Hvis man VET disse tingene, men ALLIKEVEL velger å dra, ser jeg ikke helt den prinsippielle forskjellen på en slik reise, og å jobbe mens man mottar sykepenger. Det kan ikke være slik, at noen IKKE skal få en reaksjon, FORDI de har en annen hudfarge, eller kommer fra et annet land.

Ellers er jeg enig med Nenne, og for den gjengse nordmann vil det virke helt underlig, at man velger å dra tilbake for å besøke det landet eller området man flyktet fra.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 16:01   #52
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ellers er jeg enig med Nenne, og for den gjengse nordmann vil det virke helt underlig, at man velger å dra tilbake for å besøke det landet eller området man flyktet fra.

Akkurat her kan jeg tenke meg det er forskjeller. Ta for eksempel homofili som kan gi dødsstraff i enkelte land. Jeg tenker at hvis jeg hadde vært homofil hadde det vært grusomt å ikke kunne være meg i "dagliglivet", men jeg kunne sikkert glatt ha spilt hetrofil i 14 dager for å besøke gamle tanter. (Bare et tenkt eksempel)

Men jeg tenker at når reglene er som de er må man jo enten følge de eller prøve å endre de.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 18:14   #53
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Angi en nabo

De som kommer hit pga homofililover er vel forfulgt hjemme, de vet mao at de ikke er heterofile. Så bidt jeg har skjønt?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 18:30   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men de andre gruppene som er nevnt som sånne man bør melde fra om hører også inn her, under svake grupper. Enten det er uføretrygdede som evt. har en restarbeidsevne som noen melder fra om at har jobbet eller studenter som evt. ikke bor borte allikevel o.s.v.

Vi vet jo ikke nødvendigvis mer om deres situasjon enn vi gjør om naboens statsborgerskap, men vi er allikevel blitt oppfordret til å melde fra (eller angi om du vil) dem som vi tror at misbruker systemet.

Kaller du virkelig norske studenter for en svak gruppe?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 19:06   #55
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Angi en nabo

Veldig interessant at det er trygdesvindel og flyktninger som trekkes fram som det store økonomiske tapsprosjektet til den norske stat, mens det som virkelig suger penger ut av statskassa er skattesvindel. Hvis det virkelig handlet om rettferdighet og samfunnsøkonomisk nytte, burde de 200 folka på NAV kontroll heller blitt satt til å kontrollere utenlandsformuer: https://www.nmbu.no/fakultet/hh/node/31875

I den sammenheng er det også veldig rart at det ikke oppfordres til å angi:
-folk som misbruker aupair-ordningen
-folk som skryter av at de skjuler formuen i utlandet, eller "virker som om de har mer penger enn ligningen skulle tilsi"
-norske pensjonister som bor så lenge i Spania at de har mistet medlemsskapet i folketrygden, men likevel kommer hjem når de skal opereres eller skal på sykehjem.

Hvordan kan det ha seg at det igjen er flyktninger, alenemødre og uføre som kommer i fokus, heller enn godt voksne folk med en pen formue på bok? Underlige greier.

Personlig mener jeg:
1) Vi bør ha som utgangspunkt at folk flest er skikkelig mennesker som vi kan stole på, og gjennom skole og samfunnsliv legge til rette for og oppfordre til å følge lovverket og bidra til velferdsstaten
2) Ha gode kontrollrutiner som ikke koster mer enn de smaker, og som rammer alle like mye. Kontrollrutinene bør være sterkere der det faktisk, samfunnsøkonomisk, er større utfordringer, heller enn på de områdene vi eller utvalgte politikere har sterkest følelser. Skattesnyteri er ett eksempel, forurensing et annet, smugling et tredje.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 19:07   #56
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvordan kan det ha seg at det igjen er flyktninger, alenemødre og uføre som kommer i fokus, heller enn godt voksne folk med en pen formue på bok? Underlige greier.

Fordi vi har havnet der at vi sparker nedover heller enn oppover når vi er misfornøyde.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 19:16   #57
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Et herlig, Nord-koreansk forslag.

For meg blir sammenligningen med varsling om trygdesvindel irrelevant. Det jeg anser som den STORE skaden med politiske utspill som dette er hvordan det i stor grad bidrar til frykt, fremmedgjøring, mistenksomhet, fiendebilder og vi-dem-tenkningen som Listhaug så klandreverdig omfavner. For en udugelig integreringsminister vi har.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 19:16   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Jeg vurderer å sende en personlig mail til Listhaug hver gang en av de svenske eller tyske professorene våre reiser hjem på ferie.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 19:19   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vurderer å sende en personlig mail til Listhaug hver gang en av de svenske eller tyske professorene våre reiser hjem på ferie.

Gjør det! Gjør det!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 19:27   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Et herlig, Nord-koreansk forslag.

For meg blir sammenligningen med varsling om trygdesvindel irrelevant. Det jeg anser som den STORE skaden med politiske utspill som dette er hvordan det i stor grad bidrar til frykt, fremmedgjøring, mistenksomhet, fiendebilder og vi-dem-tenkningen som Listhaug så klandreverdig omfavner. For en udugelig integreringsminister vi har.

Dette er jeg enig i. Helt enig.
jeg tenker at de færreste er i en posisjon hvor de kan vite at noen de tror eller vet er flyktninger og har fått opphold her for beskyttelse, reiser tilbake dit de har flyktet fra. Det Listhaug får til, er at en haug slemme folk får utløp for fremmedhatet sitt og polariseringen øker.

Jeg ble kalt naiv i kommentarfeltet til VG i dag. Det bryr meg overhodet ikke - men vedkommende som skrev det, tok som en selvfæølge at siden jeg tok til motbør mot Listhaug, så er jeg for at alle skal komme hit og stjele velferdsgodene våre. jeg synes selvsagt ikke det. men Listhaug legger opp til en retorikk hvor hun fremstiller at alle som kritiserer henne for måten hun legger frem budskapet på, er for å dele ut de norske velferdsmidlene til enhver kjeltring som har lyst på dem.
Og det er jo ikke slik at hvis man synes Listhaugs utspill og formuleringer er helt bak mål, så er man for at gærne islamister skal få utfolde seg fritt her i landet. Men hun fremstiller det sånn, og jeg synes det er helt ille at en statsråd i en norsk regjerning holder på slik.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no