Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 23:11   #21
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Jeg hørte på heavy, heavy, litt rock, litt heavy og Duran Duran.

:mimrer tilbake til musikken og disko-tider:

Ah, Duran Duran
Jeg var på konsert i Drammenshallen ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:15   #22
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Okei da, så tilstår jeg: Tidlig på 80-tallet DIGGET jeg Drama. Og deretter DIGGET jeg Creation, spesielt Gækki, han hadde den kuleste hockey-sveisen. Det gikk heldigvis over omtrent i 7. klassen


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:21   #23
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Musikk fra 80 tallet,dere som var tenåringer på den tiden

Toto og Madonna.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 00:03   #24
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Noen flere yndliger:

Don't forget to dance - Kinks
Down under-Men at work
Gimme gimme gimme - Narada Michael Walden

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 08:34   #25
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

The Cure hadde myyyye bra musikk på 80-tallet... (Personlig hørte jeg mest på dem på 90-tallet, men den beste musikken ble spilt inn på 80-tallet).

Ellers husker jeg Cutting Crew (I just died in your arms tonight), Bananarama hadde noen på slutten av 80-tallet, Johnny hates Jazz var vel også litt på slutten av 80-tallet.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 08:38   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Okei da, så tilstår jeg: Tidlig på 80-tallet DIGGET jeg Drama. Og deretter DIGGET jeg Creation, spesielt Gækki, han hadde den kuleste hockey-sveisen. Det gikk heldigvis over omtrent i 7. klassen



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Det var tider det. Blublusky....

Jeg hørte på Radio1 og det spilte de alt som er nevnt her++
Var på Billy Idol koserten i 88 tror jeg det var i Skedsmohallen. Den var kjempekul. Billy Idol ja han var høy som ett hus.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 08:47   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Jeg var ikke tenåring (født i januar 1980), men jeg hadde totalt musikkdilla allerede som 2-åring, og mamma hadde MTV og musikk på i bakgrunnen hele tiden, jeg insisterte visst på det. Favorittene mine fra ganske tidlig av var bla. Duran Duran, Sabrina, Foreigner, Toto og Michael Jackson. Ja, og så elsket jeg musikkvideoene til Peter Gabriel, disse animerte. Var egentlig ganske altetende når det gjaldt 80-tallsmusikken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 09:26   #28
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Min musikkbevissthet på åttitallet kan vel deles i fire perioder, omtrent. (Født i 1972, så jeg var mellom 7 og 17 i løpet av dette sagnomsuste og pastellfargede tiåret.)

De første par-tre årene gikk det av forståelige årsaker fortsatt mest i Knutsen og Ludvigsen osv.

Fra ca. 1983 til sånn omtrent 1985 gikk det mest i hva som nå enn ble sendt på Ti i skuddet, da satt vi med kassettspilleren og tok opp (og prøvde å stoppe opptaket mellom sangene for å få med minst mulig publikumbråk og Vidar Lønn Arnesen). Mye av dette har jeg glemt, men det blir vel stort sett de samme listepop-banda som flere andre allerede har nevnt.

Deretter var det stort sett mainstream rock (men fortsatt litt pop) for alle pengene i en tre års tid. Springsteen var det helt store i denne perioden. På popsiden kunne man f.eks. like Eurythmics, og sikkert noen andre greier. Litt hårdrock innimellom, men ikke noe særlig tyngre enn Bon Jovi eller Europe eller hva faen de nå het alle sammen. Fikk aldri noe forhold til hverken Kiss eller AC/DC.

I 1988 begynte jeg på videregående, og i løpet av et par-tre uker den høsten snublet jeg over Metallica, Iron Maiden, Anthrax, Testament og sikkert noen band til. Dermed var det mer eller mindre gjort; det tok mindre enn et år før jeg satt der og hørte på Bathory.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 09:28   #29
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Fra ca. 1983 til sånn omtrent 1985 gikk det mest i hva som nå enn ble sendt på Ti i skuddet, da satt vi med kassettspilleren og tok opp (og prøvde å stoppe opptaket mellom sangene for å få med minst mulig publikumbråk og Vidar Lønn Arnesen).

Det gjorde jeg og.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 10:55   #30
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Jeg var på veg til å bli tenåring på den tiden, og hadde eldre søsken. Mye fin musikk i det 10-året. En hører jo mye av det på P4 og radio Norge, men det blir ikke som det var på den tiden hvor musikken ble spilt igjen og igjen uansett hvor du var og hva du hørte på!

ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 23:48   #31
nitro
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 5
nitro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Gary Moore, Europe, Deep Purple, Nazareth, Dire Straits osv

nitro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 00:32   #32
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Musikk fra 80-tallet, dere som var tenåringer på den tiden

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg hørte på:

The Hooters
Heart
Def Leppard
Bryan Adams
Bruce Springsteen
Pink Floyd
Eurythmics
Queen
U2
The Police
Tanita Tikaram (slutten av 80 tallet kom det første albumet.)
Modern Talking
Slade
A-Ha
Billy Idol
Smokie
Limahl
Prince
Foreigner
Blondie
Cyndie Lauper
T'pau
Alphaville
Wham
Dire Straits
Michael Jackson
TNT
Europe
Bonnie Tyler
Toto
Duran Duran
Scorpion
Reo speedwagon
Nazareth

Og mange fler.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

AC/DC, Whitesnake, Def Leppard, Bruce Springsteen, WASP, Scorpions, Dio, Return, Kizz, TZ. Egentlig mest musikk som innebærer en del risting med hue!!

Og mange flere.
Jeg satt også med kassettspilleren og tok opp.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no