Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

App for barnevakt i storfamilien?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-17, 13:12   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

App for barnevakt i storfamilien?

Se for dere en familie, mor, far, tre voksne barn, svigerbarn, 7 barnebarn og 4 hunder.

Bestemor sier ja til den ene og den andre, skriver ikke ned noe, ting klæsjer.

Finnes det en app vi kunne innstallert, en slags felles kalenderapp eller planleggingsapp, der vi kunne lagt inn hvem som passer hva for hvem?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 13:12   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Google kalender.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 13:14   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Google kalender.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 13:22   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Jeg har den kalenderen, mannen min også. Men resten har Iphone og jeg vet ikke om de kan ha den? Det kan de sikkert. Hva gjør man i praksis. Deler en avtale med epostadresse?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 13:43   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg har den kalenderen, mannen min også. Men resten har Iphone og jeg vet ikke om de kan ha den? Det kan de sikkert. Hva gjør man i praksis. Deler en avtale med epostadresse?

Dere må en felles gmail. Så legger dere alle til den mailen i kalenderen. Funker fint på iphone. Jeg har både min egen mail og felles mail i en kalender.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 13:57   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Dere må en felles gmail. Så legger dere alle til den mailen i kalenderen. Funker fint på iphone. Jeg har både min egen mail og felles mail i en kalender.

Det er ikke nødvendig. Man kan velge å dele kalendere med hverandre.

Vi kjørte i flere år følgende løp: Teomannens kalender, Teofelias kalender, ungenes kalender. Jeg opprettet Ungenes kalender med min gmailadresse, også delte jeg kalenderen med Teomannen ikke-gmailadresse. Det fungerte flott.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 15:45   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er ikke nødvendig. Man kan velge å dele kalendere med hverandre.

Vi kjørte i flere år følgende løp: Teomannens kalender, Teofelias kalender, ungenes kalender. Jeg opprettet Ungenes kalender med min gmailadresse, også delte jeg kalenderen med Teomannen ikke-gmailadresse. Det fungerte flott.

Ja, men da får man alt fra den som deler sin kalender? Det blir jo fort veldig mye om man er 8 voksne..Eller har jeg misforstått (slett ikke usannsynlig)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 16:05   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Jeg har flere kalendere på samme adresse. Har en som omhandler poden, der faren hans kan legge inn ting også, en for jobb og en for studier (som bare jeg kan se), en personlig som jeg deler med kjæresten. Det er veldig greit og bare den som skal se, ser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 16:12   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Vi har felles Google kalender, jeg har iPhone og mannen android. Helt uproblematisk. Jeg har flere kalendere knyttet til min også.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 16:40   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, men da får man alt fra den som deler sin kalender? Det blir jo fort veldig mye om man er 8 voksne..Eller har jeg misforstått (slett ikke usannsynlig)

Neida, man kan velge hvilke kalendere man ønsker å dele, og den man deler med kan velge å bare se én av kalendrene som er delt, for eksempel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 17:59   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Neida, man kan velge hvilke kalendere man ønsker å dele, og den man deler med kan velge å bare se én av kalendrene som er delt, for eksempel.

Ja, kanskje det kan funke hvis alle deler kalendere, så kan man se om det er mulig å booke dem som barnevakt på et gitt tidspunkt. På samme måte som man booker møter på jobb?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 18:01   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Man trenger bare én kalender som alle kan redigere. Det virker veldig tungvindt å bli ansett for "ledig som barnevakt" hver gang man ikke har noe oppført i kalenderen sin.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 18:55   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Ja, jeg syns litt synd på denne bestemoren, basert på hi. Er det virkelig så trykk på at hun skal stille opp at dere må ha en felles app for det? Kan dere ikke hjelpe henne til å opprette sin egen Googlekalender, så hun får oversikt selv? Eller bare en vanlig bordkalender? Og heller sende en vennlig påminnelse uka før dere trenger henne?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 18:59   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Ja, jeg mente at en kunne ha en felles kalender for å føre inn ting en har blitt enig om, ikke for å sjekke bestemor sin tilgjengelighet, liksom. Ellers blir det jo litt spesielt. Jeg er i hvert fall ikke vant til å kunne booke inn besteforeldre.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 02:23   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Haha ja stakkars bestemor. Nei altså, hun har litt dårlig hukommelse og er litt dårlig organisert. Husker ikke hun har sagt ja til en når en annen spør. Blir litt mye for henne med mange barnebarn om gangen. Tanken var at om vi gjorde en avtale kunne vi føre den inn. Så kunne vi andre søsken se det og på den måten unngå dobbeltbooking. Ikke at all tiden skulle bli sett på som ledig for booking.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 16:53   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Er det veldig mye på den bestemora? En tanke kunne være om man hver hadde en barnevakt man betalte, og så kan bestemora invitere barnebarn når hun og de har lyst til å være sammen?

Hvis problemet er at søsknene kræsjer, er problemet kanskje løst om dere bare orienterer hverandre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 21:24   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Vi har løst problemet med å opprette en kalender/Gmail som tipset over. Så ser vi om det virker. Alle er positive. Det er ikke mye trykk, jaja, jeg spør henne ca en gang i mnd? Ikke peiling på de andre. Ene bor på andre siden av landet. No worries.

Lettere sånn enn å måtte fortelle alle i familien at vi har spurt en barnevakt. Nå kan bestefaren også se hva vi har avtalt med bestemor.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 23:02   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: App for barnevakt i storfamilien?

Det funker nok helt fint

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no