Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Legoland for småbarn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 11:54   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legoland for småbarn

Noen som har prøvd det?
Det er snakk om barn som er litt over 2,5 år når vi drar dit.

Eller er det fullstendig bortkastet?

Jeg har ikke vært i Legoland siden før jeg begynte på skolen, og kunne jo godt tenkt meg en tur dit selv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:01   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Legoland er helt supert for barn på 2,5. Jeg har vært der med gutter som har vært 2,5 og 3, og det er virkelig mye gøy for den aldersgruppen. Masse "Duplo"-karuseller og aktiviteter, tog og fly og alt mulig til å kjøre i. Og så syntes de det var veldig gøy å stå og se på legobyene med biler, båter og fly som kjørte, vi kunne nok fint brukt dagen bare på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:06   #3
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Jeg tror at de har mer utbytte av det når de er litt eldre.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:09   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg tror at de har mer utbytte av det når de er litt eldre.

Ikke enig! Legoland var en stor opplevelse for min eldste på 2,5 år. Han snakket om det og husket det veldig godt lenge etterpå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:31   #5
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Vi hadde med en gutt på nesten to og en jente på 5. Det var mye å gjøre for begge.

For gutten vår var det stor stas med Duploland: http://www.legoland.dk/LEGOLAND/Park+Map/DUPLOLAND.htm

Piratland var også spennende med båttur:
http://www.legoland.dk/LEGOLAND/Park+Map/Piratland.htm

Ellers så har du jo legosafari, minibåter og legohelikopter som er stas for både store og små. Foreldre kan selvfølgelig være med på alle aktiviteter.

Gled dere!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:32   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Min datter på 3,5 elsker lego. Kanskje vi skulle tatt oss en tur dit i sommer?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:44   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Vi skal til legoland i Windsor når vi dra til England i slutten av april. Da er Emma 8 og Iben 2,4.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:43   #8
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Jeg synes at man burde vente til de blir litt større.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:44   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Jeg synes at man burde vente til de blir litt større.

Slike svar skjønner jeg ikke bæret av når man leser oppover i diskusjonen og ser at folk faktisk har vært på svært vellykkede turer dit med små barn.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:47   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.020
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Det er super alder det. Vi var der i fjor med vår gutt på 15 måneder, og selv han syntes det var kjempemorsomt der. Vi dro altså ikke dit pga ham, vi var med noen venner med eldre barn, men han trivdes godt der. Stort fint Duploland for de aller minste, og masse å gjøre for de små barna. Vi var der sammen med en jente og en gutt på litt over 2. Begge var fullstendig i ekstase og hadde en fantastisk dag!

De har det kjempemoro der når de er litt større også, det er klart. Hvis man skal ta 1 tur i løpet av livet, kan man jo kanskje vente . Ellers er det helt klart at de små også gleder seg over det, og så kan man jo heller ta en ny tur om noen år?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:51   #11
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Jeg var i Legoland med unger på 3 og 5 år. Det var endel å gjøre for 5 åringen som ikke han på 3 fikk lov til. Jeg syns faktisk det er mer å gjøre for en på 3 i Hunderfossen enn i Legoland. Men bortkastet var det ikke!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:52   #12
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Slike svar skjønner jeg ikke bæret av når man leser oppover i diskusjonen og ser at folk faktisk har vært på svært vellykkede turer dit med små barn.

Hovedinnlegger spør etter hva vi synes.

Og jeg synes at det er for tidlig.

Jeg har en 4 åring, en 13 åring og en 16 åring i hus. Min mening er at man har mer utbytte av å reise til Legoland med en på f.eks. 6 år enn en på 2,5 år.

Her noen Legoland turer bak meg, og har erfaring

Det er min mening.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:55   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Hovedinnlegger spør etter hva vi synes.

Og jeg synes at det er for tidlig.

Jeg har en 4 åring, en 13 åring og en 16 åring i hus. Min mening er at man har mer utbytte av å reise til Legoland med en på f.eks. 6 år enn en på 2,5 år.

Her noen Legoland turer bak meg, og har erfaring

Det er min mening.

Okei, men synes du virkelig ikke at det er stor forskjell på barn? Barna til de over her har faktisk hatt det fantastisk gøy i Legoland til tross for ung alder, betyr ikke det noe? Vesla mi er veldig "moden" for alderen og jeg tror hun hadde STORKOST seg i Legoland nå i sommer. Man kjenner jo sine egne barn. De har jo faktisk tilogmed et eget lekeland for de yngste, Duploland.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:55   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Hovedinnlegger spør etter hva vi synes.

Og jeg synes at det er for tidlig.

Jeg har en 4 åring, en 13 åring og en 16 åring i hus. Min mening er at man har mer utbytte av å reise til Legoland med en på f.eks. 6 år enn en på 2,5 år.

Her noen Legoland turer bak meg, og har erfaring

Det er min mening.


Jeg har også noen turer til Legoland bak meg, og min erfaring er at de på 2,5-3 år har hatt akkurat like stor glede av det som de på 6.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:56   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvis man skal ta 1 tur i løpet av livet, kan man jo kanskje vente . Ellers er det helt klart at de små også gleder seg over det, og så kan man jo heller ta en ny tur om noen år?

Ja, det er nettopp det. Selv om det evt. er morsommere for en 6-åring enn for en 2,5-åring, så betyr jo ikke det at turen er bortkastet for en 2,5-åring. Og strengt tatt var det vel det som var spørsmålet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:56   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.417
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Vi var der da gutten vaar var nesten tre. Stor stas; Han likte det virkelig kjempegodt og det var masser av ting han kunne kjöre selv om han var saapass liten, og en god del ting jeg vil hevde han blir for stor til neste gang; Les: Han syntes det var fantastisk aa "hilse paa" og klemme de store Duplofigurene.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:57   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Nå skal det sies at poden ELSKET Liseberg i fjor, og nå vil han jo være ett år eldre når/om vi drar til Legoland.

Vi tar nok sjansen tenker jeg!

(Men det er jo kjekt å høre flere meninger likevel ... )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:59   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.020
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er nettopp det. Selv om det evt. er morsommere for en 6-åring enn for en 2,5-åring, så betyr jo ikke det at turen er bortkastet for en 2,5-åring. Og strengt tatt var det vel det som var spørsmålet.


Strengt tatt er det aller morsomste min gutt på 2 vet om å leke borte borte i vårt klesskap og hadde det vært opp til ham, kunne vi like gjerne gjort det som å besøke Legoland. Jeg mener likevel at det er artig og viktig også for små barn å oppleve andre ting enn det vanlige, og bortkastet er det virkelig meget sjelden!
Det aller aller meste vil vel være morsommere for en 6-åring enn en 2-åring av ekstraordinære utflukter, men man kan da ikke vente med alt likevel? Det går jo an å gjenta heldigvis!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:59   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Jeg driver og spekulerer på om vi burde ta en tur i løpet av sommeren vi også, så hvis du finner ut noe lurt, Ru (reiserute, overnatting, transport), så vil jeg gjerne høre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:59   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Vi tok med vesla i Dyreparken i Kristiansand i fjor sommer, da var hun bare 2,5 år. Hun ELSKET det, og det var IKKE dyrene som stod i hennes fokus, for å si det sånn. Så Legoland må vel være helt fantastisk for henne i år.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no