Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Legoland for småbarn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 14:10   #21
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er nettopp det. Selv om det evt. er morsommere for en 6-åring enn for en 2,5-åring, så betyr jo ikke det at turen er bortkastet for en 2,5-åring. Og strengt tatt var det vel det som var spørsmålet.

Bortkastet er det nok ikke. Men jeg får heller gjøre meg upopulær og være den eneste som mener at man burde vente.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:17   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Bortkastet er det nok ikke. Men jeg får heller gjøre meg upopulær og være den eneste som mener at man burde vente.

Jeg kan skjønne at du mener at dine barn hadde mer utbytte av Legoland når de var litt eldre, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du sier at man burde vente, når du hører at andre har motsatt erfaring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:18   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Bortkastet er det nok ikke. Men jeg får heller gjøre meg upopulær og være den eneste som mener at man burde vente.

Jeg kan til dels skjønne at du skrev det tidligere, men du mener det tilogmed NÅ etter å ha lest alle svarene? Jeg blir litt sjokkert. I ditt hode er altså alle barn like dine? Jeg skulle vel aaldri dratt med vesla i dyreparken i fjor engang, for hun var jo bare 2,5 år. At hun hadde stor glede av det er vel bare noe jeg innbilte meg.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:31   #24
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Legoland for småbarn

I mitt hode er ikke alle barn like mine barn!

Alle må gjøre det de selv synes er best. Vår minste sønn var i Legoland for 2 somre siden (sommeren før han fylte 3 år), og jeg tar gjerne turen tilbake. Men synes at det er mer å gjøre for en som er noen år eldre i Legoland enn for de aller minste.

Men nå er det vel ikke slik her på FP at alle må mene det samme?

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:34   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Men nå er det vel ikke slik her på FP at alle må mene det samme?

Nei, men du mener jo noe for oss alle sammen når du sier at du mener MAN bør vente. Hadde du sagt "jeg ventet siden mine barn ikke liker slike ting før de er 6-8 år" hadde det jo vært noe helt annet.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:35   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Men nå er det vel ikke slik her på FP at alle må mene det samme?

Selvsagt ikke. Men når du sier at du "mener man burde vente", så høres det for meg ut som om du mener at alle andre helst bør vente - og det er rimeligvis et utsagn mange er uenige i eller har meninger om. Hvis du hadde sagt at "jeg ville heller ventet, for min erfaring er at ungene har større glede av det når de er større", så hadde det ikke hørtes ut som om du mente at alle andre burde gjøre slik du gjorde, da hadde du bare fortalt om din erfaring og hva som passet best for deg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:40   #27
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Legoland for småbarn

OK! Da retter jeg mitt svar.

Min erfaring er at en tur til Legoland med en på 2,5 år ikke er bortkastet, men personlig ville jeg ha ventet, da min erfaring er at de som er noen år eldre vil ha større glede av Legoland, da jeg synes det er større utvalg av aktiviteter for de som er litt eldre.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:42   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Sånn ja.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:46   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:46   #30
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor "man" burde vente med Legoland. Da høres det ut som om du mener at ungene har direkte vondt av å komme dit for tidlig. Og det gjør du vel ikke?

Se svaret mitt litt lengere opp

Det var jo helt håpløst å bruke "man burde" - skal ikke gjenta seg.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:47   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Jeg har ingenting med å svare i denne diskusjonen, ettersom jeg ikke har vært der med små barn. Men vi skal dit i sommer (skal leie sommerhus i Danmark i 2 uker), da er Plutten akkurat to år, og selv om vi ikke ville dratt dit bare for hans del så regner jeg med at han får noe ut av det, selv om storesøster på seks muligens vil ha det enda morsommere. Dyreparken i Kristiansand var en kjempehit i fjor sommer, da han var akkurat ett.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:10   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Se svaret mitt litt lengere opp

Det var jo helt håpløst å bruke "man burde" - skal ikke gjenta seg.

Ups, du rakk å quote før jeg slettet. Vi skrev visst samtidig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:12   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Vi har hatt med to-åring i Legoland og han hadde det kjempekjekt der.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:20   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg driver og spekulerer på om vi burde ta en tur i løpet av sommeren vi også, så hvis du finner ut noe lurt, Ru (reiserute, overnatting, transport), så vil jeg gjerne høre.

Vi kommer til å kjøre, dog er ruten ikke klar. (Båten ned, om Sverige osv.)
Vi skal campe, men det er mulig vi bor annerledes der nede.

:uorganisert:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:41   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Jeg synes at man burde vente til de blir litt større.

Merkelig formulering? Skulle tro Legoland var skadelig for yngre barn, siden du mener man burde vente? Mulig en femåring har større utbytte av Legoland enn en toåring, men det betyr jo ikke at toåringen bør unngå Legoland!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 16:05   #36
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Merkelig formulering? Skulle tro Legoland var skadelig for yngre barn, siden du mener man burde vente? Mulig en femåring har større utbytte av Legoland enn en toåring, men det betyr jo ikke at toåringen bør unngå Legoland!

Hva med å lese hele diskusjonen før man svarer..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 16:08   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Hva med å lese hele diskusjonen før man svarer..

Jaja, jeg så det etterpå, men gadd ikke endre innlegget etterpå. Og for å være ærlig, så er det fælt sjelden jeg leser hele diskusjoner før jeg svarer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 16:19   #38
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Vi var der med vesla da hun var nesten tre, og det var moro selv om det var masse hun var for liten til. De har jo et eget område for smårollinger, og toget var stor stas.

Vi havnet i en krangel rett innafor porten omtrent, da. Fordi hun oppdaget et bord hvor man kunne bygge med duplo... Der ville hun sitte og pusle da, mens mor og far utålmodig tripper og vil se seg rundt. Litt selvmotsigende å ikke få lov til å bygge med lego i legoland... Men jeg mener, det kan man jo gjøre alle de andre dagene i året! Men det er jo et godt eksempel på at en liten en ikke ser heeeeelt potensialet for å si det sånn.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 16:28   #39
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Da eldstemann var 2 1/2 var vi i legoland for første gang og han hadde det veldig moro der.
Siden har vi vært der med de to andre også mens de var små.
Det har vært like gøy for dem.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 17:49   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland for småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Bortkastet er det nok ikke. Men jeg får heller gjøre meg upopulær og være den eneste som mener at man burde vente.

Ja, man kan jo bare la det ene barnet være hjemme. Jeg antar at det er lite du får gjort som er ultrapassende for alle barna samtidig. Jeg mener; Sabeltann hadde vært ypperlig for femåringen min, men det er jo ikke vits i å dra siden jeg har en som er "for liten". Egentlig burde man kun få tvillinger, slik at man kan reise på ferie som passer alle barna midt i blinken hver eneste gang.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no