Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Snufs, jeg lengter hjem

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 01:45   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snufs, jeg lengter hjem

4 uker er litt for lenge kjenner jeg nå.

Har 1 uke igjen her i Louisiana.
Vi koser oss masse, er ikke det, men nå har jeg skikkelig hjemlengsel og hadde jeg kunnet velge så hadde jeg dratt imorgen.

Muntret meg selv opp med å ta en tur til den lokale frisøren Ricky Bloundt, som visstnok er så flink og kjent at folk kjører helt fra Dallas for å bli klippet av ham.
Som amerikanerne her sa, du må IKKE gå til han for han er spinn dyr...

Vel, av erfaring hva amerikanerne synes er dyrt så tok jeg meg en tur dit personlig får å sjekke priser og om han hadde noe ledig.

Han ble så opphent i håret mitt, spurte om det var min naturlige farge...eh, ja?
It`s very uniq, I love it-
Jeg har ikke noe ledig på en stund, men jeg skal garantert få skives deg inn...
Okey..hyggelig det.
Han ringte meg tidlig morgen etter og jeg fikk time idag.
Han ble litt sjokka da jeg ville ha bort fargen, men fornye meg helt.
3 forskjellige farger, og klipp.
Men han ble fornøyd med resultatet han og.

Var der i over 2 timer og det kom på 140 dollar, det ville kostet mye mere hjemme, så jeg var rååfornøyd.
Min egen bursdagspresang til meg, og det muntret meg litt opp.

Men jeg vil likevel hjem- imorgen helst.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 02:48   #2
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: snufs, jeg lengter hjem.

Hvis det kan være noen trøst; jeg har hjemlengsel innimellom jeg også, og jeg kan ikke bare dra om en uke, jeg må pent bli her i hvert fall til neste høst. Men jeg trives bedre og bedre nå, så det er ikke så synd på meg.

Men dette var ikke min tråd. Så artig at du fikk klippet deg, og at du ble fornøyd! Det er litt av en skattejakt man må ut på for å finne gode frisører her borte, de fleste kan bare typiske amerikanske frisyrer, og ber man om noe annet, blir det ikke bra. Kanskje jeg skulle tatt meg en tur til han frisøren jeg også, hvor i Louisiana er det?

Prøv å nyte den siste uka litt, kom en tur til Houston, så skal jeg ta dere med på skikkelig bra brasiliansk restaurant og på Galleria Shopping Mall.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 04:38   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: snufs, jeg lengter hjem.

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Prøv å nyte den siste uka litt, kom en tur til Houston, så skal jeg ta dere med på skikkelig bra brasiliansk restaurant og på Galleria Shopping Mall.

Det var ikke den mallen det var skyteepisode i dag vel? Det var en eller annen mall i Houston, Texas, i alle fall ,fikk jeg med meg på nyhetene.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 04:40   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: snufs, jeg lengter hjem.

Jeg har også hjemlengsel innimellom. Dvs. vinter-lengsel. Jeg savner snø og kald luft så inderlig noen ganger at jeg til og med drømmer om snø, skikjøring og annet vinterlig noen ganger. Men hjemlengselen går fort over heldigvis.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 05:52   #5
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: snufs, jeg lengter hjem.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det var ikke den mallen det var skyteepisode i dag vel? Det var en eller annen mall i Houston, Texas, i alle fall ,fikk jeg med meg på nyhetene.

Nei, det var Sharpstown Mall i sørvest-Houston, et godt stykke herfra.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 16:34   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Hjemlengsel er sikkert kjipt. Men fire uker da jente, du må jo kose deg. Gamle Norge kan du komme hjem til når som helst. Skulle gjerne byttet jeg og vært borte mye lenger enn fire uker.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 17:24   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Du kommer tidsnok hjem til den vanlige hverdagen skal du se, da lengter du nok tilbake.

I dag skinner solen her for første gang på aldri så lenge. Kanskje snøen til og med har rukket å smelte helt til dere kommer tilbake. Vår i luften er det i dag, men det varer nok ikke så lenge.

Nyt solen og varmen, kos deg med gubbe og unger og tenk positivt. I morgen har hjemlengselen kanskje gått over.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 23:16   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Snufs, jeg lengter hjem

Hehe, jeg ville egentlig ikke dra i utgangspunktet, men ble oppmuntret av gubben.
Var her i 6 uker for 10 år siden, det ble et mareritt etter 2 uker.
Aldri likt å reise så langt hjemmefra og være borte lenge.
Til og med en tur til vestlandet på ferie der mannen er fra får jeg hjemlengsel etter litt over 1 uke.
Alltid vært slik-

Jeg gleder meg til å komme hjem til rutiner og kjente omgivelser, trafikk jeg er vant osv.

Jeg hater å kjøre bil, til og med hjemme (ble slik etter en bilulykke som ung) og da komme til amerikans trafikk er et mareritt, så slipper jeg å kjøre et sted så lar jeg være-

Hehe..

Majsa, hadde ikke Houston tatt 2.5 time å kjøre så hadde jeg kommet drassende, hørtes digg ut.
Har akkurtatt klart å lure meg unna en helgetur til New Aberia (4timer en vei)
Orker ikke det 3 dager før et døgn med reising, samt at å kjøre bil her skremmer vettet av meg, har allrede vært i en nesten kollisjon som skremte livs skiten av meg.


Jeg er veldig fornøyd med Ricky Blount Salon-
Den ligger i Joaquin, Texas rett ved grensen til Louisiana.

Her er det som står på visitt kortet Majsa.

Ricky Blount Salon
439 FM 3174 PH, (936) 269-3115
JOAQUIN, TEXAS 75954

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 02:20   #9
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Huff, skjønner at du får litt noia av trafikken her hvis du har en traumatisk opplevelse fra trafikken. Er fortsatt smånervøs når jeg kjører, selv om det blir bedre for hver dag. Fordelen for meg er jo at jeg blir vant til denne trafikken, slik at det sikkert blir ordentlig koselig å kjøre hjemme.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 02:27   #10
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Huff, skjønner at du får litt noia av trafikken her hvis du har en traumatisk opplevelse fra trafikken. Er fortsatt smånervøs når jeg kjører, selv om det blir bedre for hver dag. Fordelen for meg er jo at jeg blir vant til denne trafikken, slik at det sikkert blir ordentlig koselig å kjøre hjemme.

Trafikken hjemme er jo babymat i forhold til statene, frankrike og Belgia.
Det er de 3 stedene jeg holder pusten omtrent når vi kjører-

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 08:11   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Hvor i Louisiana er du nå?

Jeg bodde noen uker nær Baton Rouge for mange år siden.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 13:01   #12
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

4 uker er lang tid å være sååå langt borte.

God tur hjem. Her har våren begynt å ta over.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:11   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Kanskje det hjelper litt om du snur tankegangen?
Å prøve å tenke positivt, eks:
"Å! Nå er det bare 6 dager til vi reiser!"

Det kan jo hjelpe veldig, i stedenfor å tenke:
"Å herregud! 6 dager igjen til vi reiser!"

Tankegangen har utrolig mye å si, jeg har måttet snu
den når vi har vært borte mer enn 2 dager fra Lille,
og det har hjulpet meg veldig!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:39   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

En uke er ingenting, snart er du hjemme igjen!

Jeg satte nylig foten knallhardt ned og vetoet et halvt år i Louisiana neste vår, så jeg bør vel ha forståelsen for at folk ikke vil være der.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:08   #15
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Hvor i Louisiana er du nå?

Jeg bodde noen uker nær Baton Rouge for mange år siden.

Jeg er i Logansport, rett ved Joaquin og 1 time fra Shreveport.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:14   #16
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Kanskje det hjelper litt om du snur tankegangen?
Å prøve å tenke positivt, eks:
"Å! Nå er det bare 6 dager til vi reiser!"

Det kan jo hjelpe veldig, i stedenfor å tenke:
"Å herregud! 6 dager igjen til vi reiser!"

Tankegangen har utrolig mye å si, jeg har måttet snu
den når vi har vært borte mer enn 2 dager fra Lille,
og det har hjulpet meg veldig!

Ja, har begynt å tenke slik nå, har stappfulle dager helt til vi skal dra, og vi skal prøvepakke ikveld for å se om vi trenger å kjøpe flere kofferter.
Har jo shoppet litt da.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:03   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snufs, jeg lengter hjem

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Ja, har begynt å tenke slik nå, har stappfulle dager helt til vi skal dra, og vi skal prøvepakke ikveld for å se om vi trenger å kjøpe flere kofferter.
Har jo shoppet litt da.

Og shopping hjelper jo på det meste

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no