Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor i Tyrkia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-14, 23:55   #21
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Vi har vært i Side to ganger, og har bodd på Sunwing begge ganger og storkost oss. Byen er grei, stranda er nydelig og maten er virkelig god. Det er relativt korte avstandrer i byen og enkelt å orientere seg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 00:59   #22
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi har vært to ganger i Kemer, og skal vi tilbake til Tyrkia så havner vi trolig der igjen. Koselig liten by, flott strand, nydelig mat og ikke så altfor pågående selgere i gatene.

Og fryktelig varmt...

Jeg vil også anbefale Kemer av samme grunn som Carrera. Evt også kan dere reise til Camyuva, en enda mindre by, 5 minutter fra Kemer.

Sist vi var der besøkte vi Phaselis. En by/ruiner fra romertiden. Der er det også ei fin strand. Det finnes også en fornøyelsespark i Camyuva og et fint delfinshow i Kemer. Det er mye annet å gjøre også, men vi har ikke rukket over det de gangene vi har vært der.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 07:56   #23
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Kemer!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:50   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Vi har bodd på Sunwing ved Side. Hotellet var flott, men vi ble forsøkt lurt HVER gang vi beveget oss utenfor resorten, og jeg ble oppriktig drittlei til slutt. Jeg er ganske bereist, og har aldri opplevd noe lignende. Så vi styrer unna Charter-Tyrkia heretter.

MEN; jeg har vært en langhelg i Istanbul. Fantastisk by, fantastisk mat og masse å oppleve. Vi hadde en kjempefin tur.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:52   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Jeg skjønner ikke hvor folk finner den gode maten i Side, heller. Det er noe av det minst kulinariske stedet jeg har vært. Mulig jeg ikke lette godt nok. Det var et sted nede ved havnen som hadde ok mat, men ikke mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 09:37   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

For øvrig synes jeg ikke Tyrkia er så plagsomt nå som tidligere. Vi var i Kemer i 2004 eller noe sånn - da endte vi opp med å gå lange omveier unna handlegaten. Da vi var i Tyrkia i 2010 var det kjempefint der - ingen mas i det hele tatt. Vi var inne i butikkene uten at selgerne spurte oss om hvor mye vi var villige til å gi etc.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 18:33   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

For øvrig synes jeg ikke Tyrkia er så plagsomt nå som tidligere. Vi var i Kemer i 2004 eller noe sånn - da endte vi opp med å gå lange omveier unna handlegaten. Da vi var i Tyrkia i 2010 var det kjempefint der - ingen mas i det hele tatt. Vi var inne i butikkene uten at selgerne spurte oss om hvor mye vi var villige til å gi etc.

Vi har vært tre ulike steder i Tyrkia i 2011, 2012 og 2013. Det ene stedet (2011) var det ingen som maste, der vi var i 2013 var det litt mas i basaren, men i Side i 2012 var det helt ulevelig mye mas.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 19:14   #28
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Den gode maten er det ottomanske kjøkkenet, det er utrolig smakfullt og godt. Afrodite nede på havna serverte nydelig fisk og kjøtt og fantastiske drinker for barna.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 19:17   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Den gode maten er det ottomanske kjøkkenet, det er utrolig smakfullt og godt. Afrodite nede på havna serverte nydelig fisk og kjøtt og fantastiske drinker for barna.

Lurer på om det var der vi spiste ok mat, jeg er ikke sikker. Men synes du altså at Side er verdt å dra til pga maten? Jeg synes ikke var stort annet enn (dårlig) turistmat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 19:28   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Synes det er helt supert i Tyrkia. Både Side, Alanya og Oba. Var i Oba nå i fjor sommer.
Har en kollega som eier to virkelig flotte leiligheter i Oba, og lånte den ene. Ligger i et område som heter Utopia. Gikk da på stranden i Oba, og der var det ikke en eneste plagsom selger. Side har jeg vært, både på Nazar sitt sted, og Ving. Tror jeg har vært der fire ganger.
tyrkia er rangert som det femte beste kjøkken i verden, og spsier man litt utenfor sentrum av Alanya får man nydelig mat.
Å handle på Alanium, eller Metro er også helt supre kjøpesenyre. Mat dersom man har leilighet.
Basaren i Alanya er jo veldig masete, var der to ganger ila to ukers ferie.
Men, det er nå litt moro også da.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 19:35   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Enig i at tyrkisk mat er fantasitsk (trodde det var regnet som det tredje beste?), men det er ikke alltid lett å finne den gode maten på turiststeder. Og i Side lette vi virkelig. Det er jo en knøttliten by, så det var ikke så mange steder å lete heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 19:36   #32
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.546
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Hm.... Så fint at dere gir gode tips. Kanskje vi skal tenke på noe annet?!
Feriebudsjettet er ikke hinsides i år pga min jobbsituasjon nå, så derfor tenkte vi at Tyrkia er lurt fordi det er et "billigland". F.eks Kypros koster oss mye mye mer enn Tyrkia.

Men Spania... Hvor? Og hvordan er det der i juni? Jeg vil ha bankers sol og varme!
Eller noe annet sted?

La oss si vi har et budsjett på rett i overkant av 20 000,- + (den vi så på til Tyrkia kostet ca 24 000)

Tar gjerne imot hjelp. Og vi har sett på fra ca 29.mai.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 19:38   #33
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.546
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Og jeg hater virkelig sånn typisk turistifisert med pågående selgere osv., jeg vil ha en fin, rolig ferie. Gjerne uten haugevis av nordmenn.

Og vi reiser fra Gardermoen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 19:58   #34
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Og jeg hater virkelig sånn typisk turistifisert med pågående selgere osv., jeg vil ha en fin, rolig ferie. Gjerne uten haugevis av nordmenn.

Og vi reiser fra Gardermoen.

Da skal du virkelig ikke reise til Tyrkia. I alle fall ikke Oba/Alanya.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 20:10   #35
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.546
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Jeg vet det. Egentlig. Det var bare det helsikes feriebudsjettet...

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 21:07   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Jeg ville sagt Oba. Fordi det er et mye mer etablert og rolig sted med overvekt av privateide ferieleiligheter
Iflg min kollega med de to leilighetene som han har hatt i 15 år.
Der bor også en god del voksne nordmenn fast i vinteråret.
Det er som Spania, Gran Canaria. Vil si mindre pågående selgere og rolig. Ikke høy musikk om kveldene fra diskotek.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 18:04   #37
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg ville sagt Oba. Fordi det er et mye mer etablert og rolig sted med overvekt av privateide ferieleiligheter
Iflg min kollega med de to leilighetene som han har hatt i 15 år.
Der bor også en god del voksne nordmenn fast i vinteråret.
Det er som Spania, Gran Canaria. Vil si mindre pågående selgere og rolig. Ikke høy musikk om kveldene fra diskotek.

Sånn er det i Kemer/Camyuva også.
Det ligger forresten ca 1 time fra flyplassen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 20:09   #38
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Sunwing i Side er helt flott når man reiser med barn.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 20:13   #39
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Jeg har bare vært en gang i Tyrkia, og det var i Side. Været var upåklagelig, sunwinggreia var helt fin, men altså plassen i seg var jo kjip som bare det. Alt var bare fake turistopplegg. Og jeg og yngste avsluttet turen med en heftig runde oppkast. Likevel vil ungene på charter.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 15:50   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Glemte å skrive at den nye flyplassen, Gazipasa i Alanya, er det mellom 45-60 minutters kjøretid til Oba.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no