Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bestille kaker - Oslo

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-18, 16:00   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Bestille kaker - Oslo

Hvor har de de beste, peneste og mest spennende kakene som kan bestilles i Oslo? Gjerne litt spesielle kaker, ikke bare bløtkake og marsipankake. Ser for meg ca 4-5 kaker. Gjerne et sted som har flere ulike å tilby (hvilke er de beste?), men dersom akkurat kake x fra leverandør 1 og kake y fra leverandør 2 er best, kan jeg såklart bestille fra flere. Dette skal være til en konfirmasjon. Har sett på og liker kakene fra Kajsas, men sønnen min (konfirmanten) syntes det ble litt for feminint med såpass mye blomsterpynt som de har. I tillegg skal vi ha maten derfra, så gjerne noe annet for variasjonens skyld.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 16:22   #2
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvor har de de beste, peneste og mest spennende kakene som kan bestilles i Oslo? Gjerne litt spesielle kaker, ikke bare bløtkake og marsipankake. Ser for meg ca 4-5 kaker. Gjerne et sted som har flere ulike å tilby (hvilke er de beste?), men dersom akkurat kake x fra leverandør 1 og kake y fra leverandør 2 er best, kan jeg såklart bestille fra flere. Dette skal være til en konfirmasjon. Har sett på og liker kakene fra Kajsas, men sønnen min (konfirmanten) syntes det ble litt for feminint med såpass mye blomsterpynt som de har. I tillegg skal vi ha maten derfra, så gjerne noe annet for variasjonens skyld.

Min konfirmant syntes også kakene fra Kajsa ble litt for feminine. Vi har foreløpig bestilt en stor kake fra Pascal. Og lurer på å bestille resten her: https://www.cakeiteasy.no/Alle/Oslo/...kt/søk?typen=1

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 16:24   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Jeg elsker Pascal-kaker. Spesielt chilli-sjokolademousse kake, macronene (har bestilt tårn til mine konfirmanter). Bær-kakene er også friske og gode. Også er de et syn for øyet.

Vi hadde bryllupskake fra Pascal, pasjonsfrukt med jordbærsaus. Utrolig god, nevøen min hadde den i sin konfirmasjon, men da ikke i tårn og med sukkersvaner.


https://pascal.no/Nettbutikk/Store-kaker

Vi har brukt Pascal til bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelse. Alltid veldig fornøyd. De lager også nydelig konfekt om man ønsker å ha litt sjokoladebiter ved siden av.

Du kan bestille prøvesmaking hos Pascal. Det har vært et høydepunkt for våre konfirmanter.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 01-05-18 kl 16:32.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 16:35   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Jeg skal ikke blande meg så altfor mye, og kan godt forstå at sivil bestille noe kake. Men - er ikke dette en av de tingene det er helt innafor å be om som venninnetjeneste?

Jeg skal vake til en konfirmasjon om noen uker og har bakt til diverse selskapeligheter opp gjennom årene. Og regner med at jeg får den tjenesten gjengjeldt når det er jkonformasjon om 2 år. (Flere tilbød seg helt frivillig å ha med kake i 40-årslaget mitt.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 17:00   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Kristines franske fristelser lager gode kaker, og bløtkakene derfra er frisk frukt og lekkert dekorerte. De er verdt å sjekke ut.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 17:25   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skal ikke blande meg så altfor mye, og kan godt forstå at sivil bestille noe kake. Men - er ikke dette en av de tingene det er helt innafor å be om som venninnetjeneste?

Jeg skal vake til en konfirmasjon om noen uker og har bakt til diverse selskapeligheter opp gjennom årene. Og regner med at jeg får den tjenesten gjengjeldt når det er jkonformasjon om 2 år. (Flere tilbød seg helt frivillig å ha med kake i 40-årslaget mitt.)

Jeg har bodd i utlandet i 20 år, sammenfallende med alle konfirmasjoner til barna til venninnene mine. M.a.o. har jeg aldri hverken kunne bake eller hjelpe dem på noen som helst annen måte. Derfor synes jeg ikke at det er greit å spørre. Om noen tilbyr seg helt av seg selv, tar jeg selvsagt imot med glede, men vil ikke spørre. Faddere og familie bor ikke her i Oslo, så de bortfaller også som hjelpere. Bare en liten forklaring.


Sist redigert av liefje : 01-05-18 kl 17:31.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 17:29   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Sverre Sætre lager jo veldig fine kaker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 17:29   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Takk for tips. Jeg har tittet kjapt på de ulike sidene, men må se nøyere på det en gang jeg ikke er så sulten.

Tar selvsagt imot flere tips også. :-D

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 18:10   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Ja, jeg hadde glemt at du har bodd i utlandet. Jeg skjønner godt at det føles ugreit å spørre når det blir en enveis ting

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 19:22   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Kakeriet på Grefsen lager både gode, fine (og morsomme) kaker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 20:16   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Har bestilt flere ganger gjennom Meny sin leverandør kakemakeren.no. Det er sikkert ulikt hvilket bakeri de bruker rundt i landet, men synes jeg har fått gode kaker til fin pris. Bestiller en del kaker gjennom jobb andre steder, også, men privat har Meny vært bra, også fordi kaka da står på en profesjonell kjøl og har lange åpningstider for henting.

Har særlig hatt suksess med å sette sammen marsipankake på nett og bestilt både mandelbunn og sukkerbrødbunn i samme kaka, med bringebærsyltetøy, vaniljekrem og i tillegg bringebær i fløtekrem.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 20:31   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Ikke de mest spennende pyndemessig, men de aller beste kakene syns jeg faktisk Baker Hansen har. Gode råvarer og god smak, de er også gode på allergier.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:05   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Coop Mega har festkaker på tilbud nå og en stund fremover. Aner ikke hvordan de er, men vil tro de tilsvarer Meny sine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:43   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Skal du bestille alle kaker altså?
Det er mulig å fryse kaker eller fryse bunnen og pynte kvelden før.
Bare tenker på at det må bli rådyrt, jeg.

Har akkurat hatt tilstelning på jobben og jeg har bestilt både kaker og mat uten å tenke på pris og ble litt sjokkert når regningen kom.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 00:00   #15
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

+1 på Kristines, vi hadde bryllupskake derfra (sjokolade og bringebær, om jeg husker riktig). Men de hadde en klassisk terte med vaniljekrem og frisk frukt som var så god at vi tok en av den også. De tilbyr også prøvesmaking, og det var meget stas.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 08:00   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Skal du bestille alle kaker altså?
Det er mulig å fryse kaker eller fryse bunnen og pynte kvelden før.
Bare tenker på at det må bli rådyrt, jeg.

Har akkurat hatt tilstelning på jobben og jeg har bestilt både kaker og mat uten å tenke på pris og ble litt sjokkert når regningen kom.

Har ikke bestemt meg for om jeg skal bake noe eller bestille alt, men heller mot å bestille. Vi skal nemlig ha gjester fra utlandet som kommer dagen før så vi blir opptatt med å gjøre ting sammen med dem. Da vil jeg prioritere det fremfor å bake dagen før tenker jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 08:38   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Man må vel ikke ha så mange kaker heller?

Det som er litt billigere enn å bestille noe som er laget direkte til deg er de som står i kjøleskapet på meny / obs de ligger rundt 200kr for en stor. Spesielt en som heter fransk sjokoladekake er veldig populær her. Den forsvant mye fortere enn min hjemmebakte sist jeg hadde den som fyll i kakerekkene. https://meny.no/varer/bakeri/kaker/s...-7315361106890

Jeg bestiller stort sett fra Lie Nielsen Mem det er vel rent Bergensk firma.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 09:33   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Man må vel ikke ha så mange kaker heller?

Det som er litt billigere enn å bestille noe som er laget direkte til deg er de som står i kjøleskapet på meny / obs de ligger rundt 200kr for en stor. Spesielt en som heter fransk sjokoladekake er veldig populær her. Den forsvant mye fortere enn min hjemmebakte sist jeg hadde den som fyll i kakerekkene. https://meny.no/varer/bakeri/kaker/s...-7315361106890

Jeg bestiller stort sett fra Lie Nielsen Mem det er vel rent Bergensk firma.

Lie Nielsen <3 Jeg er jo utvandret bergenser.

Det går helt greit å bestille altså, men greit å vite om alternativ i alle prisklasser. Vi trenger vel strengt tatt ikke mer enn to kaker, kanskje, men jeg vil ha litt å velge mellom så det blir nok fire-fem. Skal det være så skal det være.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 20:19   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

Vi har hatt smaking med kaker fra Pascal i dag og har funnet to vi skal ha. I tillegg vil jeg bestille en marsipankake (den fra Kristines (marsipankake med vaniljekrem og friske frukter) hørtes veldig god ut, har noen smakt??

I tillegg vil sønnen min ha en sånn suksesskake med mandeldbunn og gul krem. Vet noen hvor jeg kan få bestilt en sånn? (jeg kommer ikke til å lage selv, som sagt over).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 20:38   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille kaker - Oslo

http://bakerbrun.net/product/suksessterte/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no