Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om blogger og innstillinger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 01:52   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om blogger og innstillinger

Jeg vurderer å få meg en blogg. Men hvordan er det lurt å sette den opp? Er det vanligst å ha det slik at bare de på kontaktlisten ser noe som helst og så legge til folk på kontaktlisten? Eller? For ellers ser vel hele verden inkludert google det som står der?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 01:57   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det vanligst å ha det slik at bare de på kontaktlisten ser noe som helst og så legge til folk på kontaktlisten? Eller? For ellers ser vel hele verden inkludert google det som står der?

Ja.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 02:13   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 11:35   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Jeg gjorde i alle fall sånt da jeg nettopp laget meg en blogg. Nå kjenner du sikkert mange her, det gjør jo ikke jeg enda, så jeg syntes det var litt vanskelig å sette opp ei vettug kontaktliste.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:52   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg gjorde i alle fall sånt da jeg nettopp laget meg en blogg. Nå kjenner du sikkert mange her, det gjør jo ikke jeg enda, så jeg syntes det var litt vanskelig å sette opp ei vettug kontaktliste.

Kjenner og kjenner, men jeg vet jo om endel. Jeg har ikke tenkt å ha det veldig lukket heller, men det er greit at ikke google slipper inn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 15:58   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg gjorde i alle fall sånt da jeg nettopp laget meg en blogg. Nå kjenner du sikkert mange her, det gjør jo ikke jeg enda, så jeg syntes det var litt vanskelig å sette opp ei vettug kontaktliste.

Du fikk med meg, det var jo det viktigste.




Eller man gjør som jeg gjorde: Man (tenker at ingen egentlig har lyst til å lese, men) starter bloggen, lar den være åpen, skriver et innlegg der du sier bloggen skal lukkes, og så sier folk fra hvis de har lyst til å lese. Det blir kanskje litt påfallende om man da ikke gir tilgang til alle dem som vil ha, men man står jo fritt til å legge til eller fjerne folk fra kontaktlista som man ønsker.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:04   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Du fikk med meg, det var jo det viktigste.




Eller man gjør som jeg gjorde: Man (tenker at ingen egentlig har lyst til å lese, men) starter bloggen, lar den være åpen, skriver et innlegg der du sier bloggen skal lukkes, og så sier folk fra hvis de har lyst til å lese. Det blir kanskje litt påfallende om man da ikke gir tilgang til alle dem som vil ha, men man står jo fritt til å legge til eller fjerne folk fra kontaktlista som man ønsker.

Sånn gjorde jeg det og. Jeg har i ettertid fjernet noen fra tilgangslista og lagt til andre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:48   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Du fikk med meg, det var jo det viktigste.




Eller man gjør som jeg gjorde: Man (tenker at ingen egentlig har lyst til å lese, men) starter bloggen, lar den være åpen, skriver et innlegg der du sier bloggen skal lukkes, og så sier folk fra hvis de har lyst til å lese. Det blir kanskje litt påfallende om man da ikke gir tilgang til alle dem som vil ha, men man står jo fritt til å legge til eller fjerne folk fra kontaktlista som man ønsker.

Ja, det er jo en lur måte og gjøre det på. Men jeg så for meg at ingen kom til å melde seg interessert...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:50   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, det er jo en lur måte og gjøre det på. Men jeg så for meg at ingen kom til å melde seg interessert...

Jeg truet med å tvangsinnmelde folk om ingen meldte seg, husker jeg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:51   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Det viktigste å huske er at man alltid bør ha en Maverick på kontaktlisten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 03:42   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

hmm.. Jeg har også opprettet blogg og har ingen på kontaktlisten min. Kjapt oppsummert - ingen på kontaktlisten - ingen som får lese bloggen min? ELLER åpen blogg for hele vide verden..? Er kontaktlisten det samme som vennelisten inne på profilsiden?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 03:47   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Lurt å lukke den for google, ja. Jeg glemmer å blogge i min egen, men prøver å kikke innom bloggene jeg har tilgang til når jeg husker på det. Det er bare denne tiden, da.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:09   #13
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Jeg har valgt å blogge under fullt navn og ha en helt åpen og søkbar blogg. Familie og venner som tidvis omtales i bloggen har ingenting imot dette, og de har gitt samtykke til publisering av bilder.

Grunnen til at jeg vil ha en åpen blogg er at jeg uansett aldri skriver noe som jeg ikke kan si til hvem som helst. Det samme gjelder forsåvidt på fora, det er lett å stå inne for ytringene mine, de kan godt være ganske personlige, men aldri ubekvemt private. Jeg kjente også på et behov for å være på nett som meg selv, altså uten forum-nick, og uten å sile bort lesere.

Nå leste jeg litt mer i tråden og ser at det gjelder FP-blogg. Ja? Min blogg er ikke FP-blogg. Har ikke satt meg inn i hvordan bloggene her fungerer.


Sist redigert av Retz : 25-04-11 kl 10:13. Årsak: Tilføyelse
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:37   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

hmm.. Jeg har også opprettet blogg og har ingen på kontaktlisten min. Kjapt oppsummert - ingen på kontaktlisten - ingen som får lese bloggen min? ELLER åpen blogg for hele vide verden..? Er kontaktlisten det samme som vennelisten inne på profilsiden?

Jeg kan se bloggen din, så jeg vil tro den er åpen for hele verden. Om du ikke vil den skal være det, må du gå inn på bloggkontrollpanelet og velge at den bare skal være synlig for kontaktlista di, og så legger du til dem du vil i kontaktlista. Kontaktlista og vennelista er ikke det samme, du kan ha folk på kontaktlista di som ikke er "venner". Jeg tror ikke den vennelista er relevant for bloggene, jeg bruker den ikke selv.

Sånn jeg har forstått det, synes det på profilen din hvem du har på vennelista. Det er bare du som ser hvilke kontakter du har, det kommer bare fram gjennom kommentarer i bloggen og hva du selv velger å skrive. Noen, meg inkludert, har en oversikt over alle lesere synlig i bloggen. Jeg tenker at det er litt greit for folk å se hvem som kan lese det de skriver i andres blogg, selv om det fortsatt er opp til bloggeieren å endre tilgangsliste etter eget forgodtbefinnende.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 15:20   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Fløyel: Bloggen din er åpen for alle. (PS: Jeg vil lese!)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:43   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om blogger og innstillinger

Da har jeg lukket bloggen min. De som allerede har kommentert i den er lagt inn på kontaktlisten, enten dere vil eller ikke! *hvis dere vil fjernes/legges til er det bare å si ifra altså*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no