Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem står opp om morgenen i helgene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-12, 01:05   #1
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Hvem står opp om morgenen i helgene?

Ingen av oss har helgearbeid så da har vi en morgen hver faktisk.
Jeg vokste også opp med dette, men har oppdaget at det ikke var det normale.

Så hvordan har dere det?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:08   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem står opp om morgene i helgene?

Ingen.

Eller egentlig står me opp annakvar dag. No er jo ungane så store at dei klarer seg utmerka sjølv, så det blir helst til at me står opp samtidig ein time og to etter ungane er oppe. Men faren er nok litt meir glad i å stå opp tidleg enn eg er.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:08   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem står opp om morgene i helgene?

Vi hadde en morgen hver da ungene var mindre, men siden minsten var ca. 2,5 tror jeg, har ungene stått opp selv. De går ned i stua og ser på tv og eldste lager gjerne brødskiver til dem osv. Vi sover gjerne en time eller to lenger. Men nå sover de barna mine ofte såpass lenge om morgenen at en av oss står opp med dem uansett, de kan sove til både 9 og 10. Og lenger enn det liker jeg ikke at noen av oss sover, da mister vi så mye av helgen. Så rundt 10 er som regel alle oppe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:09   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem står opp om morgene i helgene?

Mannen min. Både han og guttene er A-mennesker. De er oppe før 7.30 i helgene. Jeg sover som regel til 9-tiden. Det regnes som "lenge" her i hus.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:15   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem står opp om morgene i helgene?

Mannen, når barna var små, dvs. når Mini våknet. Frøkna og jeg er B-mennesker, mann og Mini veldig A, aldri vært diskusjonstema.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:15   #6
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Hvem står opp om morgene i helgene?

Her er det stort sett jeg, mamma er VELDIG trøtt om morningen.
Men så syns jeg det er noe av det hyggeligste i hele verden, og stå opp sammen med datteren min, spise frokost sammen med henne, og pusle med henne på gulvet.
Lille stjerna mi <3

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:18   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Vi tok hver sin morgen, stort sett, mens Poden var liten nok til at vi trengte stå opp med ham. Ingen av oss heller har helgearbeid, og begge er b-mennesker, så det virket rimeligst å dele relativt likt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:26   #8
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Mannen har alltid skrytt over å være a-menneske og stod alltid opp før kl 06 før lille ble født.. vi lagde avtale om at jeg skulle ta kvelds og nattarbeidet med lille og han stå opp om morgene.. Men rart med det.. Plutselig har han forandret vaner og legger seg senere enn meg! Og jeg er b-menneske.
Jeg er enig da.. morgene med lille er de aller beste.. Men så liker jeg avtaler for da klarer jeg å tvinge meg i seng tidlig og dermed er klar for morgen kl. 05.30...
I morgen er det mannens morgen forresten

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:33   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Nå står ingen opp. Men når gutta var små tok vi en dag hver. Noen ganger tok vi skift. Dvs at jeg stod opp tidligst, så etter et par timer stod han opp, og jeg la meg igjen. Mannen får ikke sove igjen, derfor tok jeg da tidligskiftet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:42   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Jeg, og ingen andre. Vekker bikkja etter at jeg har spist frokost, så vekker jeg gubben etter at jeg har gått tur og til slutt river jeg tenåringen ut av senga til en sen lunch.

Da guttungen var mindre hadde vi først en periode hvor vi byttet på. Men gubben gikk alltid å la seg og sov litt etter at han hadde hatt første vakta. Jeg greide ikke sovne på formiddagen. Derfor ble det til at gubben meldte seg frivillig til de tidlige morgenene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:48   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Nå er barna våre så store at vi ikke trenger å stå opp med dem, men når de var så små at vi måtte det, så var det den som våknet først av at de var våkne, og den som først orket å stå opp.

Stort sett så var dette meg, all den tid at jeg var den som våknet av den minste bevegelse av barna. Helt ok. Jeg så ingen som helst vits i å vekke mannen og si at nå er barna våkne, så du må stå opp. Jeg var våken uansett, og jeg fikk ikke sove etterpå om han aldri så mye sto opp.

Var det tilfeller hvor jeg virkelig kjente at jeg trengte, og ville få, mer søvn, så sparket jeg han i leggen og fikk han opp. Noe han da selvfølgelig gjorde uten å protestere.

For meg var dette aldri noe problem, og det var vel av ren rutine at jeg sto opp. jeg var, og er, alene med barna i perioder, og er sånn sett innstilt på at jeg er "alenemor". I tillegg så har jeg hele veien hatt full forståelse for at han trenger noen dager på å komme seg når han kommer hjem etter en til to uker på nattskift, og da har det bare fortsatt i den banen.

Og så lenge jeg vet at han trår til om jeg sier i fra, så er det greit.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 02:00   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Varierer litt, men er vel oftest jeg som er først oppe. Ryggen protesterer hvis jeg ligger for lenge ofte :-\

Men ungene kan godt være oppe en stund før vi står opp...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 02:01   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Hos oss står ungene opp først og vekker oss i 10-tiden. Da de var mindre stod mannen opp og så la han seg igjen når jeg stod opp. Ikke helt optimalt, da hele formiddagen gikk bort i skiftsoving. Vi burde nok ha tatt annen hver dag, men jeg kom meg aldri opp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 03:02   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Så lenge vi trengte å stå opp med jentene var det som oftest meg som gjorde det. Jeg er a-menneske og syntes det var koselig å være sammen med dem om morgenen, mannen er b-menneske og syntes at det var vondt å stå opp.

Nå trenger vi ikke stå opp med dem lenger, men det hender at jeg gjør det likevel. Bare fordi det er hyggelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 04:10   #15
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Her er det mannen.
Han skal på universitetet og ungene i barnehage. Jeg sovner som regel ikke før i 4-5 tiden på natta, og da får jeg sove til i 9 - 9:30 tiden.
I helgene står han også opp, for han er a-menneske og passer godt inn med guttas rutiner.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 08:19   #16
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Vi står opp hver vår morgen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 08:23   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Nå står de opp selv, men tidligere hadde vi hver vår morgen.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 08:24   #18
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Jeg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 08:32   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Siden det bare er meg her så er det jo nødvendigvis jeg. Men nå kan de stå opp selv så slumrer jeg litt videre om jeg har lyst.
Når vi var 2 var det fortsatt jeg som sto opp. Jeg prøvde å foreslå at vi kunne ha hver vår morgen med det var pappaen lite interessert i, gitt. Passet nok han best at jeg sto opp først. Det skjedde at jeg gikk å la meg igjen dersom ungene hadde vært veldig tidlig oppe.
Og i veldig sjeldne tilfeller pisket jeg mannen opp, med det resultat at han sovnet i stua og ungene bare kravlet over og ved siden av han.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 08:38   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem står opp om morgenen i helgene?

Nå har vi store barn, men vi pleide å ta annenhver helgemorgen. Nå når vi kan sove begge to pleier vi å stå opp før sju begge to.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no