Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-16, 08:55   #181
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg vil nok si at jeg fikk en tøff start på FP, men jeg vet ikke om det betyr at de som stakk etter første tråd med motbør fikk en enda tøffere start. Jeg har da sett eksempler på folk som sier takk for seg etter ett negativt svar og 20 positive, og folk som slamrer med døra fordi de ikke blir nevnt med nick i tråder der man skriver hvem man føler man lærer noe av på FP. Jeg tenker altså at hva man tåler og hva man opplever som motbør er personavhengig, og at det ikke trenger å si så mye som tonen i den aktuelle tråden.
Jeg vil faktisk påstå at tonen på FP generelt er blitt mildere med årene. Beskyldninger om å være "nek" "idiot" og "domm" flagret i alle fall rundt ørene på meg og flere andre for noen år siden. Riktig nok er noen av de som var mest fan av personkarakteristikker ikke aktive lenger, mens andre fremdeles er her i dag, de har bare roet seg ned litt/blitt eldre/ fått mer folkeskikk.
Konklusjon (blir det den andre konklusjonen i denne tråden? ) er vel at FP generelt tåler mer, både av nye brukere og eldre, men at vi alle sikkert kan gå i oss selv om vurdere om vi virkelig trenger å være den 32. i rekken som forteller en ny bruker at han/hun tar feil.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 09:09   #182
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Konklusjon (blir det den andre konklusjonen i denne tråden? ) er vel at FP generelt tåler mer, både av nye brukere og eldre, men at vi alle sikkert kan gå i oss selv om vurdere om vi virkelig trenger å være den 32. i rekken som forteller en ny bruker at han/hun tar feil.

Dette var det jeg sleit mest med i starten på fp. Nå fikk ikke jeg en spesielt tøff start, og jeg tror jeg tilpasset meg rimelig raskt, men dette mønsteret hvor det løsner kaskader av reliativt like innlegg og hvor man erklærer seg enig med etablerte brukere tok meg litt på senga. Jeg vil tro det kan oppfattes litt voldsomt før man ser mønsteret selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 09:43   #183
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Nettopp.
Når tråder som utvikler seg og man har en følelse av trolling, og flere allerede har skrevet det, da syns jeg det er unødvendig av de som faktisk har sagt "sorry, dette blir jeg ikke med på" å fortsette, og at hauger slenger seg på for å peke blir omtrent som gapestokk på torget og unødvendig syns jeg.

Jeg har også fått gjennomgå i bøtter og spann her, fordi jeg ikke formulerer meg presist nok i hovedinnlegg og noen ganger har gått i fella der jeg har unnlatt info for å prøve å fatte meg i korthet, og lagt til mer underveis. Og det kjennes. Den biten der er vel det som er vanskeligst å fange opp for nye også, men som kan svi mest.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 09:48   #184
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg tror nok det var mer harselering før, jeg drev i hvert fall mer med det. Det var noe vi dro med oss fra NM, vi som kom med Mayflower, og på NM VAR det virkelig en hel mengde nek. Det var mer bakromfølelse på bloggene og mer homogent blant dem som vanket over alt.

Nå er det så mange grupperinger med folk som kjenner hverandre privat her og der, nokså tilfeldig hvem som er i hvilke blogger (var du der da X ba om håndsopprekning?), og mitt inntrykk er at dermed også er mindre allianser eller hvahardu. Jeg er til og med uenig med Polyanna innimellom. Ikke ofte, da. Når man er utflyttede vestlendinger som elsker Oslo, bor et steinkast fra hverandre med barn i samme alder, stemmer det samme og er like glad i champagne er det liksom ikke så mye å krangle om.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 19-05-16 kl 10:37.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:20   #185
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg har også fått gjennomgå i bøtter og spann her, fordi jeg ikke formulerer meg presist nok i hovedinnlegg og noen ganger har gått i fella der jeg har unnlatt info for å prøve å fatte meg i korthet, og lagt til mer underveis. Og det kjennes. Den biten der er vel det som er vanskeligst å fange opp for nye også, men som kan svi mest.

Den der har jeg irritert meg over mange ganger, at det blir så voldsomt kritisert at folk legger til mer etter hvert som tråden utvikler seg og man ser at det blir relevant. Jeg syns det er helt naturlig i en tråd, som i samtaler for øvrig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:32   #186
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Det kommer jo litt an på måten det gjøres på også. Selvsagt kan det komme frem mer informasjon etterhvert som en diskusjon utvikler seg. De tilfellene som kan være litt frustrerende har ofte et mønster som dette:

Første innlegg: Barn A klapset Barn B i bakhodet, betyr ikke det at A kan være fullkomment psykopat?
*møter lett motbør*
Andre innlegg: Men vi vet ting om A som underbygger påstand i første innlegg!
*møter fremdeles lett motbør*
Tredje innlegg: Barn A bærer kniv og slosshanske, og klapser alltid folk i bakhodet før h*n går fullstendig amok, og har allerede vært arrestert fire ganger for legemsbeskadigelse! Og så mener dere h*n ikke er psykopat!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 19-05-16 kl 10:41.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:33   #187
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?



Joa, men jeg syns ofte det kritiseres nærmest på prinsipielt grunnlag.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:34   #188
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Joa, men jeg syns ofte det kritiseres nærmest på prinsipielt grunnlag.

Enig i det, og det er jo et tøysete og unaturlig prinsipp.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:37   #189
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den der har jeg irritert meg over mange ganger, at det blir så voldsomt kritisert at folk legger til mer etter hvert som tråden utvikler seg og man ser at det blir relevant. Jeg syns det er helt naturlig i en tråd, som i samtaler for øvrig.

Både ja og nei. Noen ganger syns jeg det er naturlig, men andre ganger skinner det veldig igjennom at HI har lagt inn en tråd for å få en type svar, og når det ikke skjer så endrer vedkommende premissene for å styre svarene i den retningen. Litt som å claime ironi når man får motbør på en mening.

Jeg syns det er ganske tydelig når det er det ene og når det er det andre, men jeg ser jo at jeg farges av hvor godt jeg liker/kjenner HI eller liker fremstillingen, det skal innrømmes. Jeg kan sikkert bli litt mer tilgivende der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:42   #190
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Både ja og nei. Noen ganger syns jeg det er naturlig, men andre ganger skinner det veldig igjennom at HI har lagt inn en tråd for å få en type svar, og når det ikke skjer så endrer vedkommende premissene for å styre svarene i den retningen.

Hvis premissene endres så er det jo mer eller mindre løgn. Hvis det er ting som er utelatt, feil formulert eller rett og slett ikke regnet som relevant da man startet tråden, må det være naturlige oppklaringer?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:42   #191
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det kommer jo litt an på måten det gjøres på også. Selvsagt kan det komme frem mer informasjon etterhvert som en diskusjon utvikler seg. De tilfellene som kan være litt frustrerende har ofte et mønster som dette:

Første innlegg: Barn A klapset Barn B i bakhodet, betyr ikke det at A kan være fullkomment psykopat?
*møter lett motbør*
Andre innlegg: Men vi vet ting om A som underbygger påstand i første innlegg!
*møter fremdeles lett motbør*
Tredje innlegg: Barn A bærer kniv og slosshanske, og klapser alltid folk i bakhodet før h*n går fullstendig amok, og har allerede vært arrestert fire ganger for legemsbeskadigelse! Og så mener dere h*n ikke er psykopat!

Ikke sant.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:49   #192
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis premissene endres så er det jo mer eller mindre løgn. Hvis det er ting som er utelatt, feil formulert eller rett og slett ikke regnet som relevant da man startet tråden, må det være naturlige oppklaringer?

Ja, jeg sier vel ikke noe annet heller. Henviser for øvrig til Niobes strålende eksempel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 11:09   #193
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg sier vel ikke noe annet heller. Henviser for øvrig til Niobes strålende eksempel.

Niobe sitt eksempel handler ikke om at premissene er endret, men at det i utgangspunktet ikke var presist nok beskrevet. For meg er det en stor forskjell - jeg kan tenke meg veldig få grunner til å endre en historie, men å legge til - der er det et utall grunner.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 11:11   #194
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Niobe sitt eksempel handler ikke om at premissene er endret, men at det i utgangspunktet ikke var presist nok beskrevet. For meg er det en stor forskjell - jeg kan tenke meg veldig få grunner til å endre en historie, men å legge til - der er det et utall grunner.

Jeg sa ikke endre en historie, jeg sa endre premissene. Slik jeg mener Niobe gjør i sitt eksempel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no