Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

GW Persson

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 17:41   #1
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

GW Persson

Noen som har lest og mener noe?

Må/bør bøkene leses i rekkefølge?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:48   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GW Persson

Nei, jeg har aldri lest noe av ham, men sett ham mange ganger på TV. Han har jo stor erfaring innen faget, men jeg vet ikke om han er flink som forfatter. Han er i hvert fall flink på å snakke og ha meninger.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_G.W._Persson

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:50   #3
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: GW Persson

Åh, jeg visste ikke at han var kriminolog! Takk for interessant link! Da har jeg mest sannsynlig lest noe av ham før, til og med. Men fag blir selvfølgelig noe annet.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:27   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: GW Persson

Jeg begynte, men det fenget ikke. Mulig jeg leste for kort til å ha lov til å mene så mye, egentlig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:30   #5
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: GW Persson

Ok.
Vel, jeg gidder heller ikke å bruke tid på bøker som kjeder meg, så får man heller leve med at man kanskje går glipp av en bra andredel innimellom...

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:31   #6
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: GW Persson

Jeg har snart pløyd meg igjennom den 570 sider lange "Mellom sommererens lengsel og vinterens kulde". Hele tiden har jeg tenkt at det blir sikkert snart mer spennede... (Jeg har jo slitt litt med de første sidene til Stig Larson også...) Men, denne var rett og slett ikke noe for meg. For mye "politikk", for mange personer og for mange detaljer. Eneste som fikk meg til å lese hele var et ønske om å se hva komplottet egentlig var...

Det spørs jo helt hva slags bøker man liker. Jeg liker dem enklere.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:39   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GW Persson

Kan dette være bøker som er veldig relatert til Sverige og som man skjønner mer av om man er svensk? Noen av Guillos bøker er jo f.eks slik at en som heter Bjørk i virkeligheten heter Lønn eller en som heter Anders Svensson heter Sven Andersonn i bøkene etc og som svensk så skjønner man det og ser denne personen foran seg, men som utenlandsk så ser man ikke det og mister en del av gløden? Guillo (som har skrevet bøker sammen med Persson) gjør jo veldig mye research og vet mye av hva som skjer bak i politikken og det han beskriver om Lønn kan til viss del ha skjedd Bjørk uten at man vet det sikkert.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:43   #8
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: GW Persson

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Jeg har snart pløyd meg igjennom den 570 sider lange "Mellom sommererens lengsel og vinterens kulde". Hele tiden har jeg tenkt at det blir sikkert snart mer spennede... (Jeg har jo slitt litt med de første sidene til Stig Larson også...) Men, denne var rett og slett ikke noe for meg. For mye "politikk", for mange personer og for mange detaljer. Eneste som fikk meg til å lese hele var et ønske om å se hva komplottet egentlig var...

Det spørs jo helt hva slags bøker man liker. Jeg liker dem enklere.

Jeg leser denne nå og liker den godt, selv om jeg er enig at det er mye å holde styr på. Jeg synes den er kjempespennende.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:31   #9
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: GW Persson

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg leser denne nå og liker den godt, selv om jeg er enig at det er mye å holde styr på. Jeg synes den er kjempespennende.

Så bra! Det viser jo at vi er forskjellige. Kanskje jeg ikke var i humør til denne boken akkurat nå... Ser forresten for meg at den hadde vært spennende som film i "24" format. Hvor man har flere ruter med forskjellige personer/handlinger på en gang. Og jeg har jo tross alt snart lest hele, så den er jo ikke så dårlig at jeg har gitt opp.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no