Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Spinoff - hva tåler en fjortenåring?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 18:01   #21
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - hva tåler en fjortenåring?

Jeg har lest alle disse. Noen av dem allerede som tenåring. Jeg er enig i at fjortenåringer flest sorterer utmerket godt hva de tåler og ikke.

Jeg har lest flere av bøkene om igjen i voksen alder, og da gjør de et helt annet inntrykk.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 18:05   #22
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - hva tåler en fjortenåring?

Jeg leste Agatha Christie som 12-åring,
og Stephen King da jeg var 14.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 18:15   #23
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff - hva tåler en fjortenåring?

Nå kom jeg på at min mor gjemte ei bok som het 16 år eller noe slikt om ei jente som oppdaget sin seksualitet eller noe slikt for meg da jeg var ca 14. Det forekom meg komplett komisk i og med at jeg leste alt som var av voksenbøker i min fars bokhylle og det var lite som var meg fremmed på den fronten. Moderen leste muligens ikke så mye - jeg aner ikke hvorfor hun sensurerte akkurat den uskyldige lille boka. Hun kan i hvert fall ikke ha lest den smågrove western-krimmen faderen hadde i nederste bokhylle bak lenestolen og som jeg også hadde lest.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 18:27   #24
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - hva tåler en fjortenåring?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Moren min syntes det var en veldig dårlig idé at jeg skulle lese Men tankene mine får du aldri, som 13-åring. Jeg tror det er den eneste boken hun noen gang har frarådet meg å lese.

Jeg var 13 da jeg frarådet moren min å lese den.
Hun trengte noe "lettfordøyelig" på stranda i Syden.

Ellers mener jeg vel egentlig at den som kan lese, kan lese alt. Slik Karl Ove Knausgård gjorde (hvis det er sant det som står i boka hans, da). Film og bilder er mye sterkere enn det som er skrevet ned... tror jeg for de fleste. Jeg er superpyse på lyd/bilde, men har aldri lest noe som er "for sterkt" (og jeg har i grunnen lest mye).

HI er heldig som har en leseglad sønn, håper min også blir det (skjønt jeg tviler, han er ikke særlig sterk leser foreløpig).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 18:29   #25
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - hva tåler en fjortenåring?

Jeg tror kanskje fasen med bare fantasy og faktabøker er over. Nå spurte jeg nettopp hvilken bok han hadde valgt å lese i engelsktimene, og svaret var Shakespeares samlede.

Han gjør det ihvertfall ikke lett for seg selv.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 10:02   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - hva tåler en fjortenåring?

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg syns egentlig at når man er 14 kan man stort sett lese det meste. 1984 går nok fint.

Enig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no