Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Floetegratinerte poteter med Baileys

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 14:11   #1
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Floetegratinerte poteter med Baileys

ja jeg snakker om likoeren Bailies (Irish Cream)
jeg lagde floetegratinerte poteter i gaar og ville sette en ekstra piff paa retten. jeg har gjort dette foer og vet det funker og naa tenkte jeg det var paa tide aa annbefale dette tipset til andre...

lag floetegratinerte poteter som vanlig men ha oppi en "shot" av Bailies...
stek i ovnen som normalt og kos deg med poteter og feks biff og salat... kjempegodt....

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:26   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: floetegratinerte poteter med Bailies

Opprinnelig lagt inn av Mayasmum, her.

ja jeg snakker om likoeren Bailies (Irish Cream)
jeg lagde floetegratinerte poteter i gaar og ville sette en ekstra piff paa retten. jeg har gjort dette foer og vet det funker og naa tenkte jeg det var paa tide aa annbefale dette tipset til andre...

lag floetegratinerte poteter som vanlig men ha oppi en "shot" av Bailies...
stek i ovnen som normalt og kos deg med poteter og feks biff og salat... kjempegodt....

jeg har alltid lurt på hvordan slike merkelig ingredienser og kombinasjoner kan oppstå, og ser nå at du er en av de raringene som finner på slikt. Tipset er notert, også får jeg se om jeg tør....

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:31   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Floetegratinerte poteter med Baileys

Aldri hadde jeg trodd jeg skulle få lese ordene fløtegratinerte, og Baileys, i en og samme setning. Dette høres interressant ut. Kanskje jeg tør å prøve det en gang, men da må jeg ikke si noe til gubben først.
Forøvrig synes jeg det grenser til kriminelt, å gjøre noe annet med Baileys, enn bare å drikke den bar, eller evnt med isbiter.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:36   #4
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Floetegratinerte poteter med Baileys

Jeg elsker begge deler så dette tipset skal jeg jammen notere meg til neste gang jeg skal ha fløtegratinerte . Takk !!

  Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:46   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floetegratinerte poteter med Baileys

Sjokoladepoteter? Høres grusomt ut, men maischips med sjokoladetrekk er jo godt så...

Kanskje jeg tør, om noen andre tør før meg.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:10   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Floetegratinerte poteter med Baileys

Tror ikke jeg gidder å gå til innkjø av Baileys neste gang jeg skal lage fløtegratinerte poteter
Hehe


Smak og behag

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no