Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 13:24   #261
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Barnehageansatte er vel like forskjellige som alle andre. Styreren i barnehagen vår gikk jo kraftig på meg for å få meg til å redusere storungenes plass med 20% da jeg skulle gå hjemme i permisjon med Bonus. Hun ga seg ikke engang da jeg sa at jeg hadde vært så dårlig etter fødsel de to forrige gangene at det var helt uaktuelt. Kronargumentet hennes var at da ble det enklere for henne å få kabalen til å gå opp, for da ble det jo en 40% plass ledig.

Samme dame ringer forresten hjem til folk og ber dem ta ungene ut av barnehagen i høstferien, vinterferien og fellesferien.

Dette har hun da ikke lov til å gjøre?

Jeg hadde gått videre med slik oppførsel.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:32   #262
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Barnehageansatte er vel like forskjellige som alle andre. Styreren i barnehagen vår gikk jo kraftig på meg for å få meg til å redusere storungenes plass med 20% da jeg skulle gå hjemme i permisjon med Bonus. Hun ga seg ikke engang da jeg sa at jeg hadde vært så dårlig etter fødsel de to forrige gangene at det var helt uaktuelt. Kronargumentet hennes var at da ble det enklere for henne å få kabalen til å gå opp, for da ble det jo en 40% plass ledig.

Samme dame ringer forresten hjem til folk og ber dem ta ungene ut av barnehagen i høstferien, vinterferien og fellesferien. I julen og påsken er barnehagen stengt.

Jeg tror virkelig at den styreren ikke er av det vanlige slaget, jeg har hørt om mye rart, men noe sånt har jeg aldri vært borti. Jøsskens for dame.

Og jeg har faktisk brukt egenmelding fordi jeg har hatt en sliten unge. Da eldste gikk i barnehage hadde hun en periode som hun var mye sliten, og de ansatte sa det også. Så jeg tok 2 dager fri, og tror jeg slapp billigt fra det. Hadde jeg presset henne til å være lange dager i barnehagen når hun var så sliten, hadde hun kanskje blitt ordentlig syk, og vi hadde mått være borte kanskje lengre.

Jeg var da alenemor, så det var bare jeg som kunne være hjemme med henne. Og jeg sa det som det var til styrer, og hun var heldigvis enig i avgjørelsen min.


Sist redigert av Albertine : 12-12-07 kl 14:19. Årsak: Fikset quote
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:39   #263
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg syns som flere at lappen var skikkelig klønete formulert hvis poenget er å få vite hvem det er som faktisk kommer til å ta i bruk plassen. Hvis poenget med lappen var å presse folk til å ta ut barna selv om de egentlig hadde planer om å bruke plassen, så syns jeg den var ganske frekk.

Vi kommer ikke til å ha Snupp i barnehagen verken jul eller påske, men det er fordi vi har mulighet til å ta fri og dessuten har lyst til å ha ham hjemme med oss. Jeg har også forståelse for at foreldre kan ønske å benytte plassen for å ha mulighet til å ordne ting som ikke er så enkelt å få ordnet i en hektisk hverdag.

Snupps barnehage er forøvrig ikke stengt på andre dager enn helligdagene, og vi er ikke pålagt å ta ut noe ferie, selv om de oppfordrer til tre uker sammenhengende sommerferie. Vi måtte levere lapp om julefri før første desember og både styrer og ped.leder presiserte at det var viktig at vi kun satte oss opp på dager vi faktisk kom til å bruke plassen. Dette ble begrunnet med at det var viktig for barnehagen at de som ønsket fri kunne få dette, noe jeg skjønner veldig godt.

Jeg snakket med en av de som skal jobbe i romjulen, og hun sa at hun gjerne jobbet og at hun gledet seg fordi det sikkert kom til å bli en veldig stemningsfull og fin opplevelse for både barn og voksne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:25   #264
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg er så frekk at jeg har gitt beskjed om at litjtausa skal være i barnehagen i romjula, selv om det er mulig at jeg ikke trenger plassen. Grunnen er todelt: for det første vet jeg ikke når jeg skal føde, og heller ikke om søstra mi føder før eller etter meg, så barnevaktsituasjonen er litt usikker. For det andre tror jeg jenta mi har godt av å komme i barnehagen og slappe av i trygge omgivelser. Det blir såpass mange nye ansikter og situasjoner i løpet av jula at jeg tror hun trenger å få være et sted der alt er rutine noen dager.

Om de i barnehagen har tenkt å dømme meg pga dette får de heller bare gjøre det. Jeg tror imidlertid de er såpass oppegående at de skjønner at man kan trenge avlastning når man er høygravid/barselskone.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 15:15   #265
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Og nå snakker jeg om noen få barn - som har mulighet til å være hjemme. Men som "kjeder seg" så mye hjemme og mor og far "blir så sliten og trenger å slappe av". Jaja, tenker jeg.

Hva vet du om foreldrenes helsetilstand? Mentalt og fysisk? Det kan være grunner til at de trenger å levere barna selv om de er hjemme. For alt du vet kan disse barna ha det mye bedre i barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg betviler heller ikke at det er barn som har det slik. Men det slår meg at det kan være at disse barna faktisk har det bedre i barnehagen enn hjemme. Det vet sikkert dere som jobber der bedre enn meg, men det er faktisk noen barn som ikke har det så bra hjemme, og da må jeg si at jeg priser meg lykkelig for at de hvertfall har et godt tilbud i barnehagen.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Men noen yderst få (og jeg sier ikke engang at det er noen av de her på FP) burde kanskje tenkt tanken en gang til. Hvorfor skal barnet mitt i barnehagen når jeg, mann og storebror er hjemme.

Igjen - du kjenner faktisk ikke til hvordan forholdene er hjemme. Man kan ha gode grunner til å levere barnet sitt selv om resten av familien er hjemme.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Uhum, så vi skal altså betale andre (trillepiker) for å passe våre barn, i stedet for å bruke den tjenesten vi allerede har betalt for (barnehagen) - og som man skulle anta var det beste for barnet, med pedagogisk opplegg osv.

Jeg dåner i kor med deg. Fantastisk teit forslag.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:36   #266
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva vet du om foreldrenes helsetilstand? Mentalt og fysisk? Det kan være grunner til at de trenger å levere barna selv om de er hjemme. For alt du vet kan disse barna ha det mye bedre i barnehagen.


Igjen - du kjenner faktisk ikke til hvordan forholdene er hjemme. Man kan ha gode grunner til å levere barnet sitt selv om resten av familien er hjemme.

Som ped.leder forholder jeg meg jo til den informasjonen som foreldrene gir meg. De oppfordres til å gi meg mest mulig informasjon om hjemmesituasjonen, slik at jeg kan vurdere barnet ut fra dette. Om foreldre har spesielle hjemmeforhold om de ikke informerer meg om, ja da er det lite jeg kan gjøre. Jeg forholder meg til den informasjonen jeg sitter på og gjør mine vurderinger ut fra dette.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:47   #267
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Som ped.leder forholder jeg meg jo til den informasjonen som foreldrene gir meg. De oppfordres til å gi meg mest mulig informasjon om hjemmesituasjonen, slik at jeg kan vurdere barnet ut fra dette. Om foreldre har spesielle hjemmeforhold om de ikke informerer meg om, ja da er det lite jeg kan gjøre. Jeg forholder meg til den informasjonen jeg sitter på og gjør mine vurderinger ut fra dette.

Lite du kan gjøre? Jeg har ikke ment at du skal gjøre noe som helst med den informasjonen, annet enn å innse at du ikke kan sette deg til doms over andre - du kjenner ikke til den hele og fulle sannheten. Man opplyser ikke nødvendigvis barnehagen om alt av helsetilstander og andre ting som kan spille inn. Noe er privat, og det bør du respektere.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:50   #268
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lite du kan gjøre? Jeg har ikke ment at du skal gjøre noe som helst med den informasjonen, annet enn å innse at du ikke kan sette deg til doms over andre - du kjenner ikke til den hele og fulle sannheten. Man opplyser ikke nødvendigvis barnehagen om alt av helsetilstander og andre ting som kan spille inn. Noe er privat, og det bør du respektere.

Jeg respekterer selvsagt dette. Og jeg setter meg på ingen måte til doms over folks valg med tanke på hvordan de bruker barnehagen. Men jeg forholder meg retten til å tenke hva jeg vil.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:56   #269
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.


Jeg dåner i kor med deg. Fantastisk teit forslag.

Værsegod, dån i kor. :raus:

Jeg tipper de foreldre som har gått til slike "desperate" skritt og prøvd dette, er imponerte over andres dåning over vanskelige situasjoner. Det er greit og ha i minne at enkelte ting faktisk kan fungere for andre, selv om det virker helt fjernt for en selv. For slitne barn som har problemer med og henge med i barnehagehverdagen har dette vært verdifull hjelp. Man får mulighet til og dra hjem tidligere, få masse oppmerksomhet fra en fast voksen og det er mye mer opplagt når mor/far kommer hjem fra jobb. Jeg trodde forøvrig at det er et ganske vanlig fenomen at man benytter seg av andre for og kunne få hverdagen til og gå opp. Men tydeligvis ikke så vanlig som jeg trodde.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lite du kan gjøre? Jeg har ikke ment at du skal gjøre noe som helst med den informasjonen, annet enn å innse at du ikke kan sette deg til doms over andre - du kjenner ikke til den hele og fulle sannheten. Man opplyser ikke nødvendigvis barnehagen om alt av helsetilstander og andre ting som kan spille inn. Noe er privat, og det bør du respektere.

Barn som tydelig bærer preg av en ustabil hjemmesituasjon (sykdom i familien el. andre problemer) og som gir signaler om dette i barnehagen bør jo få den oppfølging de fortjener. Det ville dermed vært synd om ikke familien delte denne informasjonen med barnehagen, slik at barnehagen kunne fått en mulighet til og hjelpe barnet på best mulig måte.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 18:06   #270
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg trodde forøvrig at det er et ganske vanlig fenomen at man benytter seg av andre for og kunne få hverdagen til og gå opp. Men tydeligvis ikke så vanlig som jeg trodde.

For meg er disse "andre" jeg benytter meg av barnehagen...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 18:26   #271
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

For meg er disse "andre" jeg benytter meg av barnehagen...



Det er da heller ikke uvanlig. Men jeg synes det er viktig og ha i minne at dette ikke passer for alle i perioder.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 00:36   #272
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg er delvis hjemmeværende, og koser meg med barna mine om morgenen, før vi går til barnehagen. Som regel er vi ikke der før kl 10, og noen ganger senere også. Jeg sørger for at de rekker turer, baking, samlingsstunder osv., og synes at det må være opp til meg som forelder å disponere bhg-plassen slik det passer meg og oss. Barna mine stortrives med dette. Heldigvis er det ingen av personalet som har snakket med oss om at vi bør komme tidligere med barna, (hvis ikke det skjer noe spesielt, sånn som i dag, skulle de bake lussekatter kl 09)

Styrer sa faktisk til meg en gang: " Dere har betalt for bhgplassen, og disponerer plassen fritt slik dere vil."

Dette synes jeg er en god holdning. Det er vel bare i sjeldne tilfeller der foreldre disponerer plassen på en gal måte, og det skal mye til for at barna blir skadelidende av det.

Jeg blir litt provosert av personalet som hele tiden skal synse og ha meninger om hva som er viktig og riktig for andres barn. Er barna der mange timer hver eneste dag er det galt, kommer de sent er det galt, er de der i romjula får man kritikk for det også.....

Så om personalet tar opp med deg at ditt barn har problemer med å komme inn i lek fordi h*n kommer sent så gir du bare blaffen i det? Det er slik at for noen så spiller det ingen rolle når de kommer, de kommer inn i lek uansett, mens det for andre er veldig vanskelig å komme sent fordi de da har problemer med å finne seg tilrette. Det er vel ikke så vanskelig å forstå at vi som jobber i barnehage faktisk vil det beste for de barna som er der og at vi dermed tar opp med foreldrene om det er noe vi observerer og gjerne vil prøve å gjøre noe med. Men jeg kommer aldri til å "tvinge" noen foreldre til å komme tidligere om de absolutt ikke vil, men jeg kommer aldri til å slutte å ta opp slike ting om det er nødvendig. (men dette er vel strengt tatt en annen diskusjon)

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 08:27   #273
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva vet du om foreldrenes helsetilstand? Mentalt og fysisk? Det kan være grunner til at de trenger å levere barna selv om de er hjemme. For alt du vet kan disse barna ha det mye bedre i barnehagen.

Jeg blir litt forundret over at så mange reagerer så kraftig over at barnehageansatte gjør seg opp en mening om foreldrene. Jeg vil tror de (personalet) ofte har god informasjon om foreldrenes situasjon.

Og foreldrenes helsetilstand? Jeg håper da de fleste foreldre som har en tilstand utenom det vanlige vil ta det opp med barnehagen.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:04   #274
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg blir litt forundret over at så mange reagerer så kraftig over at barnehageansatte gjør seg opp en mening om foreldrene. Jeg vil tror de (personalet) ofte har god informasjon om foreldrenes situasjon.

Og foreldrenes helsetilstand? Jeg håper da de fleste foreldre som har en tilstand utenom det vanlige vil ta det opp med barnehagen.

Det jeg reagerer på er at barnehageansatte sitter og gjør seg opp en mening om foreldrene har god nok grunn til å levere barnet i barnehagen. Og jeg kan forsikre deg om at jeg ikke går og flasher min diagnose til barnehageansatte. Det har de ikke noe med.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:10   #275
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvis du hadde meldt på barnet ditt til romjulsopphold i barnehagen og deretter fått en lapp hvor det blant annet står følgende: Barnehagen er kun åpen for de som har sterkt behov pga. jobb eller sykdom.

Er dette en grei beskjed, eller er det et underforstått "argh, så unødvendig å holde åpent i jula bare fordi dere ikke gidder finne andre løsninger"?

Jeg hadde reagert fordi der finnes ingen forskrifter som kan tillate barnehagen å stenge for dem som har fri. Men når det er sagt synes jeg det er helt greit at barnehagen orienterer seg for hvem som skal bruke den i romjula for så å planlegge driften deretter. Jeg har ikke hørt om noen foreldre som sender barna sine i banrehagen når de selv har fri i romjula. Det kunne ikke falt meg inn. Jeg liker å ha fri sammen med dem

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:22   #276
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det jeg reagerer på er at barnehageansatte sitter og gjør seg opp en mening om foreldrene har god nok grunn til å levere barnet i barnehagen. Og jeg kan forsikre deg om at jeg ikke går og flasher min diagnose til barnehageansatte. Det har de ikke noe med.

Jeg tror det er helt umulig å la være å gjøre seg opp en mening jeg. Med positivt eller negativt fortegn, avhengig av hvem som tenker. Og avhengig av hvem forelderen er. Men det man tenker bør ikke komme ut som sure oppgulp i en eller annen sammenheng, selvfølgelig.

Dersom jeg hadde hatt en diagnose/familiesituasjon som påvirket barna og barnehagedagen, så TROR jeg at jeg ville ha informert om den. Ikke hengt opp lapp på pauserommet akkurat, men snakket med ped.leder/kontaktperson.

Nå har vi en veldig hyggelig barnehage da, med godt samarbeid.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:39   #277
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det jeg reagerer på er at barnehageansatte sitter og gjør seg opp en mening om foreldrene har god nok grunn til å levere barnet i barnehagen. Og jeg kan forsikre deg om at jeg ikke går og flasher min diagnose til barnehageansatte. Det har de ikke noe med.

Denne vil jeg bare signere

De fikk vite det som kunne ha noe å si i forhold til eventuell arvelighet da ztjerna begynte i barnehagen. Ting de burde unngå og ting de kunne komme til å observere ifht hans kropp og utvikling. Mer enn det synes jeg ikke de har behov for å vite.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:48   #278
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det jeg reagerer på er at barnehageansatte sitter og gjør seg opp en mening om foreldrene har god nok grunn til å levere barnet i barnehagen. Og jeg kan forsikre deg om at jeg ikke går og flasher min diagnose til barnehageansatte. Det har de ikke noe med.

Signerer Safran. Siden jeg ikke har noen fast jobb etter permisjonen kunne jeg jo fint ha hatt både JC og Lillemann hjemme foreløpig. Det er bare det at jeg rett og slett ikke har mulighet til å stelle minsten alene en hel dag slik det er nå. Det ville gjort ubrukelige armer enda værre enn de er. I tillegg ville det vært farlig for minsten, fordi jeg rett som det er mister all kraft i armene og risikerer å miste ham rett i bakken. Så lenge jeg har ungene i barnehagen på dagtid påvirkes de ikke av dette, og derfor synes jeg ikke jeg har noen opplysningsplikt ovenfor de som jobber i barnehagen. Hvorfor vi bruker plassene våre har de ikke noe med. Det er ikke deres jobb å vurdere våre behov.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 10:31   #279
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg tror det er helt umulig å la være å gjøre seg opp en mening jeg. Med positivt eller negativt fortegn, avhengig av hvem som tenker. Og avhengig av hvem forelderen er. Men det man tenker bør ikke komme ut som sure oppgulp i en eller annen sammenheng, selvfølgelig.

Dersom jeg hadde hatt en diagnose/familiesituasjon som påvirket barna og barnehagedagen, så TROR jeg at jeg ville ha informert om den. Ikke hengt opp lapp på pauserommet akkurat, men snakket med ped.leder/kontaktperson.

Nå har vi en veldig hyggelig barnehage da, med godt samarbeid.

Ja, det kan godt hende du ville opplyst og utbrodert om din fysiske tilstand. Jeg føler ikke at dette er noe barnehagen trenger opplyst, for det har ingen funksjon for dem, annet enn å respektere hvorfor jeg har levert i barnehagen selv om jeg er hjemme. Og det syns jeg faktisk de skal respektere uansett. Og selv om en kanskje har opplyst om det, så opplever man at det ikke går inn. Og det er ikke veldig hyggelig å måtte detaljforklare slikt.

Et annet aspekt er at det er veldig lett som 100% funksjonsfrisk og rask å sitte og fortelle hvordan en ville ha taklet å ha en kropp som ikke alltid virker. Det er faktisk ikke mulig å vite før en har vært der selv. Før en har opplevd kommentarer, reaksjoner og holdninger.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 11:02   #280
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Safran, jeg hadde nok ikke utbrodert om min fysiske tilstand. Hvorfor tror du det? Og jeg skriver da vitterlig at jeg tror jeg hadde opplyst om min tilstand DERSOM den påvirket barnehagedagen. Det ville da dermed ha en funksjon for dem. Dersom du ikke ønsker å utdype din tilstand fordi det ikke har noen funksjon for de ansatte i barnehagen, så er jeg da ikke uenig i det?

Jeg er også fullstendig klar over at jeg ikke helt kan vite hvordan jeg ville ha handlet dersom min virkelighet hadde vært en annen. Derfor jeg sier TROR.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no