Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-11, 12:03   #41
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg skal begynne på Monsterbukse til lille nevø... Blir nok stas Klarblå, lyseblå og limegrønn

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 06-10-11, 12:12   #42
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Oppskriftene er på engelsk, norsk, russisk, spansk og hva har du. Oppskriftene er ikke kun der inne, som regel ligger det en link til et nettsted der du finner de eller en nettbutikk. Noen oppskrifter er gitt ut i bøker eller blader også.

Hjalp det?

Ah, takker og bukker!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 06-10-11, 12:14   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har faktsik endelig festet tråder og vasket babyteppet som jeg har strikket til det lille tantebarnet mitt. Jeg holdte på å finne nåla når meldinga tikket inn at hun var født. (Jeg visste at fødselen var i gang, det var derfor jeg fant ut at jeg måtte ferdigstille det.)

så nå har jeg blitt tante til ei lita jente.

Men jeg strikker fortsatt på sokker til meg selv, har dog kjøpt inn garn til blånisseluer til ungene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 06-10-11, 12:20   #44
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ah, takker og bukker!!

Glitrende! Og når du har registrert deg der og sånn, så søker du opp 'Bobbelur' og legger til som venn.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 07-10-11, 01:38   #45
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Den var kjempefin Odelia! Hva slags mønster er det?

Det er Mix Barn fra Sandnes Garn Strikket i Alfa.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 07-10-11, 01:43   #46
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Glitrende! Og når du har registrert deg der og sånn, så søker du opp 'Bobbelur' og legger til som venn.

Det skal jeg gjøre.

Mulig det ikke blir før over helga, for vi stikker på hytta i morgen, og det er så som så med nettilgang der.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 07-10-11, 10:35   #47
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Tusen takk! Mye mulig at det blir mitt neste strikkeprosjekt!

Fnissa er ikke aktiv  
Gammel 07-10-11, 15:01   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg sitter og innser at jeg nok har for lite garn til sokkene jeg strikker meg... Jeg har valget mellom å rekke opp (strikke kortere oppover leggen, eller evt lage sokker til Knerten?) eller bestille mer garn.

Jeg visste at jeg muligens hadde litt lite, og nå viser vekta at jeg antakelig har brukt halvparten av garnet jeg hadde. Og jeg har igjen tåfellingen, altså et par cm med strikk, på den første. Det kommer til å bli akkurat litt for lite, er jeg redd.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 07-10-11, 20:40   #49
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Plagsomt.. Bestill to nøster og strikk sokker til både deg og knerten! Kooselig med like sokker da..

Fnissa er ikke aktiv  
Gammel 07-10-11, 21:00   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg sitter og innser at jeg nok har for lite garn til sokkene jeg strikker meg... Jeg har valget mellom å rekke opp (strikke kortere oppover leggen, eller evt lage sokker til Knerten?) eller bestille mer garn.

Jeg visste at jeg muligens hadde litt lite, og nå viser vekta at jeg antakelig har brukt halvparten av garnet jeg hadde. Og jeg har igjen tåfellingen, altså et par cm med strikk, på den første. Det kommer til å bli akkurat litt for lite, er jeg redd.

Du har ikke noe annet garn i samme type da? Kan være ganske kult med tåfelling som skiller seg ut fra resten av sokken.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 07-10-11, 21:18   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Har ikke noe garn i den tykkelsen tror jeg. Ikke noe som helst som passer i alle fall. Så det blir antakelig å bestille litt mer. Det holder nok med et nøste, det kommer så vidt jeg husker på 100 grams nøster, dessuten mangler jeg altså antakelig kanskje 10 til meg, og har da brukt bare litt over 50 på mine, så jeg trenger ikke to for at Knerten skal få like.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 09-10-11, 14:53   #52
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg holder på med denne lua, som er et fint prosjekt etter flere års strikkepause.

Evita er ikke aktiv  
Gammel 09-10-11, 18:09   #53
Barn av regnbuen
Fant tittel på Fretex
 
Barn av regnbuen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
Barn av regnbuen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg venter på nøstegarn og skal strikke nøstebarntepper til flere gravide jeg vet om. Jeg elsker å strikke de teppene. Setter i gang tidlig denne uken tenker jeg. Dessuten har jeg lært meg og hekle i sommer, så det blir sikkert noen hekleprosjekter også.

Barn av regnbuen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-11, 18:10   #54
Barn av regnbuen
Fant tittel på Fretex
 
Barn av regnbuen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
Barn av regnbuen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg skal begynne på Monsterbukse til lille nevø... Blir nok stas Klarblå, lyseblå og limegrønn

De er veldig artige.

Barn av regnbuen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-11, 18:31   #55
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg tenker det er sånn du skal ha utenpå telysholdere i glass? Det må vel være greit? De selger det jo i butikken?

Ja det er sånne men man ser jo ikke om man har stearinlysene på.
Artig tidsfordriv dog.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 09-10-11, 19:11   #56
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Her går det i sokker og votter om dagen. Må fylle opp vinterlageret

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-11, 19:13   #57
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Genseren til junior er ferdig og en lue på bestilling er ferdig.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 09-10-11, 19:18   #58
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg syr i ermene på mannens Space Invadersgenser for andre gang. Ermehullene ble litt for små første gang.

Og så strikker jeg fanajakke til en liten jente som skal bli født i november og spiralsokker til lillesøster. Spiralsokker er et genialt konsept. Du lager ikke hæl, og den kan brukes lenger fordi den slites på ulike steder.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 14:46   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

I serien Neket gjør ting hun ikke kan strikkes jakka til høyre til eldste:



Den strikkes frem og tilbake (jeg er ikke særlig god på å strikke vrangt, og med mønster blir det enda verre), med Raglanfelling (hæ?), og reinsdyrene skal broderes på med maskesting (eneste tidligere forsøk med maskesting endte i katastrofe og en hel del mindre pene ord). Det er i det minste tykt garn, så det går fort på de pinnene som kan strikkes rett.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 14:52   #60
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Abonnerer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no