Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste foccaccia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 21:37   #221
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nå står denne i ovnen, men jeg er redd for at det ble for mye olje. Satser på at den blir god allikevel.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 13:53   #222
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.439
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Denne oppskriften var det som gjorde at jeg oppdaget dette forumet; søkte på oppskrift på focaccia og kom til denne. Mye brukt, nydelig, alltid vellykka!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:16   #223
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Spennende! Jeg skal forsøke for første gang, deigen har nett blitt satt til heving.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 17:19   #224
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Nå står denne i ovnen.

I kveld kommer barselgruppen min så da blir det pastasalat og foccaccia

Får bare krysse fingrne for at det blir vellykket denne gang, det ser veldig bra ut. Prøvde å lage denne en gang for lenge siden men det ble fiasko!!
Men nå har jeg gjort alt etter oppskriften å hevet lenge, å etter 5min i ovnen ser den ut som noe helt annet en den foccacciaen som ble til sist jeg prøvde.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:10   #225
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Jeg lurer på hvordan den blir dersom den lages dagen før den skal spises, blir den god da?
Hva er beste oppbevaringsmåte.
Skal nemlig på helgetur og rekker ikke å bake på fredag.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:57   #226
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Jeg har laget denne en gang og den ble en komplett fiasko. Den var rå inni og jeg skjønte ikke et kvekk, for jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 08:50   #227
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg lurer på hvordan den blir dersom den lages dagen før den skal spises, blir den god da?
Hva er beste oppbevaringsmåte.
Skal nemlig på helgetur og rekker ikke å bake på fredag.

Den er ikke så god dagen etter, men da ville jeg puttet den rett i fryseboksen når den er kald for så og ta den opp før turen så tiner den på veien. Har du sjans til å putte den litt i ovnen før den skal spises så blir den som helt fersk igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:17   #228
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Kan man alternativt sette deigen før jobb, og bare steke den etter jobb? Bør man da sette den et sted hvor det ikke er så varmt?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:24   #229
Ulven
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
Ulven har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Hei, ny bruker på forumet her..
har et par spørsmål..
Hvor lang tid bør en beregne fra start til ferdig stekt på et slikt brød?

Og går det greit å elte deigen i kenwooden?
(Jeg er lam i v.arm etter hjerneblødning i september.)

Ulven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:23   #230
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Jeg eltet deigen i maskin. Resten kan jeg ikke svare på for det husker jeg ikke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 00:02   #231
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Jeg bruker også Kenwooden. Tiden det tar varierer litt med hvor lenge deigen hever. Jeg tror jeg bruker ca 3 timer fra jeg begynner med deigen til foccacciaen er ferdig stekt.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:30   #232
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Hvordan gikk det, Autofil? Deigen skal være ganske løs altså, jeg vipper den over i formen med en stekespade etc, den er ikke fast i det hele tatt. Som en litt løs grøt, egentlig.
Da blir den saftigst, synes jeg. Og jo lenger den hever, jo bedre blir den. Jeg hadde soltørkede tomater i olje i brødet sist, da helte jeg det rett fra glasset med olje og alt (dette var i småbiter) og hadde i litt mindre olivenolje da. Veldig godt.

Men dette slår ikke No Knead Bread, jeg har funnet en ny favoritt! Jeg DØR av hvor godt det brødet er, og baker det fremfor focaccia for tiden.
Min bror var helt sjokkert over hvor godt det brødet var, alle elsker dette!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 13:44   #233
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Brød i langpanne, Focaccia som i denne oppskriften er jo et pannebrød. Men min tante lager et fantaaastisk pannebrød med fyll (sopp, ost, løk osv), jeg MÅ spørre etter oppskriften og legge den ut her.

Ja???? Flott Venter

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 10:41   #234
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Noen som har forsøkt å lage denne med grovt mel?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:06   #235
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Har laget dette.. ble godt, men ikke fantastisk..... Hmmm..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 15:21   #236
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Jeg har ikke lest hele tråden.

Men kan jeg bruke sånne små tomater i skiver oppå? Sammen med sorte oliven, olje og maldonsalt?

  Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 16:00   #237
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.439
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Det høres litt for bløtt ut å ha ferske tomater på, men soltørkede kanskje?
Veldig god oppskrift dette, vellykka hver gang!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 16:51   #238
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Jeg synes ikke denne er verdens beste lenger, jeg har nemlig funnet en enda bedre som jeg er helt aldeles forelsket i! Jeg pleier å ha maldonsalt, soltørkede tomater, sorte oliven, marinert chili og hakket hvitløk over før steking. Helt fantastisk!

http://www.veganeren.com/2011/08/urt...grnnsaker.html

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 12:42   #239
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg synes ikke denne er verdens beste lenger, jeg har nemlig funnet en enda bedre som jeg er helt aldeles forelsket i! Jeg pleier å ha maldonsalt, soltørkede tomater, sorte oliven, marinert chili og hakket hvitløk over før steking. Helt fantastisk!

http://www.veganeren.com/2011/08/urt...grnnsaker.html

Den må testes. Så enkelt da. Den skal bare stå på benken å heve?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 15:14   #240
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste foccaccia

Jess.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no