Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 12:42   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Høstmannen skal være hjemme med Junior i kveld mens jeg drar på trening ( ) Jeg har pumpet og pumpet, men er usikker på hvor mye han bør ha i reserve ved behov...Jeg kommer selvsagt til å amme ham så ofte som mulig frem til jeg drar, men noe back up bør det være...

Nå har jeg omlag 1 dl fersk MM i kjøleskapet - bør jeg ta opp litt fra frysern i tillegg, eller kan det holde som litt påfyll? Jeg blir borte maks tre timer. Fra Veslas tid mener jeg å huske at NAN pakkene hadde en slik oversikt over hvor mye omlag de skulle ha i hvert måltid - er det noen som har denne tilgjengelig? Det hadde vært en fint utgangspunkt for en ganske blank mamma....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 12:57   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Lillesøster her på 10 mnd er ingen storspiser, men hun spiser 120 ml på dagen og 180 ml til kvelds. Da hun var 2 mnd tror jeg hun spiste 90 ml.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:34   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Dette lurer jeg også på.

Lillesøster (8 uker) skal være hjemme med pappaen i morra mens jeg er på kurs på jobb hele dagen. Hvor mye melk skal hun da ha? Jeg har en hel del melk i fryseren, men vil jo helst ikke tine mer enn vi trenger.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:48   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Jeg ville satset på 150 ml hver tredje time (sånn cirka) og hatt én ekstra i tillegg. Men jeg hadde mye melk og dermed også storspiste unger.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:37   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Dette lurer jeg også på.

Lillesøster (8 uker) skal være hjemme med pappaen i morra mens jeg er på kurs på jobb hele dagen. Hvor mye melk skal hun da ha? Jeg har en hel del melk i fryseren, men vil jo helst ikke tine mer enn vi trenger.

Jeg hadde tenkt ca 120-150 ml hver tredje time også, som kokos sier.

Men uansett, mannen din kan jo tine opp raskt om det blir litt lite, melken forringes litt om man tiner kjapt, men det spiller jo ingen rolle for en dags skyld.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:02   #6
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Vi tiner Medela-posar med mjølk på rundt ein halvtime i varmt vannbad. Putter posen i ein ekstrapose i tilfelle det er hull i den, og putter den i bolle med glovarmt vatn. Stikk i strid med alle retningslinjer om skånsam oppvarming og alt det der, men det fungerer glitrande for ei kjapp flaske - ungen blir ikkje feilernært av litt mindre vitaminar i den melka altså. Går sikkert fint å tine i mikro også, men det har eg ikkje.

Ungen spiste ca 5x180 ml (kvar 3. time og sov heile natta) i døgnet då ho var 2 mnd.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:09   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Mengden er vel litt avhengig av størrelsen på babyen vil jeg tro.
Men om du har 1 dl så holder sikkert det til du er tilbake om du ammer rett før du drar.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:31   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Jeg ammet rett før jeg dro, og så ga pappaen henne først 100 ml og så 50 ml til da det viste seg at de første ikke var nok. Så ammet jeg henne med en gang jeg kom hjem. Fungerte supert. (Eneste problemet var at jeg forsov meg i morges, så jeg rakk ikke finne frem pumpeutstyr for å ha med meg, så jeg hadde temmelig spreng da jeg dro hjem (og vel hjemme pumpet jeg 200 ml av det ene brystet på under 10 minutter ).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:37   #9
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Som jeg misunner dere som kan pumpe! Brystene mine hadde fullstendig pumpevegring.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:03   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Mine også, det meste jeg har fått ut er 20 ml til sammen, og det til tross for at jeg har mye melk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:31   #11
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Takk for at du deler dette! Nyttig å vite siden eg har en på 5,5uke som det kanskje hadde vert greit å la pappaen ta et måltid snart sånn at eg kan ta storebroren med på en liten fjelltur

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 18:06   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Avsporing de lux, men jeg får nesten ingenting ut med elektriske pumper, det stopper opp når den tynne melka var ute. Med håndpumping derimot, kan jeg få ut opp til en halvliter...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:09   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye morsmelk til 2 mnd gammel baby?

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Avsporing de lux, men jeg får nesten ingenting ut med elektriske pumper, det stopper opp når den tynne melka var ute. Med håndpumping derimot, kan jeg få ut opp til en halvliter...

Sånn hadde jeg det med storebror.

Nå jobber jeg 2,5 dag i uka, og hun (5 mnd) tar ikke mer enn rett over 100 ml to ganger mens jeg er på jobb.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no