Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Tips til smørbare pålegg?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-11, 10:24   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til smørbare pålegg?

Babyen i huset spiser brødskiva si selv, vifter litt med den innimellom, så pålegget må sitte fast. Så langt er det blitt lite variasjon, for jeg vet ikke helt hva som er greit og hva som ikke er greit. I tillegg spiser pappaen og jeg det samme stort sett hver dag, vi er temmelig kjedelige når det gjelder pålegg.

Nå spiser han leverpostei, makrell i tomat og most frukt. Mye banan+avokado, men også blåbær, eple og pære.

Jeg antar smøreoster har for mye salt? Er Prim greit, eller er det i samme kategori som sjokoladepålegg?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:38   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Er ikke så mye pålegg de får i seg ,så litt salt er helt greit. Ikke-smørbare pålegg mellom to skiver? Jeg har litt smør(blå soft) under, fester bedre.
Våre spiser:
Leverpostei, både grov og fin
Postei med skinke og paprika
Go og mager servelat med agurk
Fiskepudding
Løkrullade
Hviost med paprika eller tomat
Mager baconost
Italiensk salat(uten kjøtt, fordi jeg foretrekker den slik)
Egg; bløtkokt, eggerøre ,speilegg ,omelett
Kaviar(ikke så veldig glad i)
Sylteflesk(sånn julepålegg)

Det var vel det jeg kom på. Repeterer seg nok en del her også. Angående prim: noen synes det er greit, andre ikke. Selv bruker vi ikke søte pålegg og kjøper det da heller ikke spesielt til de små. De får heller frukt og bær utenom.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:39   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Prim er i kategori søtpålegg. Hva med kaviar? (har aldri vært begeistret for det selv, men har etter mye overvinnelse kjøpt det til barna som elsker det..

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:48   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Jeg synes Prim med tilsatt jern godt kan være pålegg på en av brødskivene i løpet av en dag, det er jo uansett ikke så mye på ei brødskive. Skinkeost går også fint.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:04   #5
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Mine var veldig glad i Tartex.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:15   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Mine var veldig glad i Tartex.

jeg erindrer å ha blitt avbefalt det til barn av en eller annen grunn. Hva var det tro?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:34   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Vi har hatt litt prim i perioder, smøreoster og kaviar går også ned på høykant. Det siste er jo salt, men med variasjon går det meste greit skulle en tro.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:37   #8
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

jeg erindrer å ha blitt avbefalt det til barn av en eller annen grunn. Hva var det tro?

Høh? De brukte det tilogmed i barnehagen, det var der vi ble introdusert for det. Det er jo et sunt og vegetabilsk produkt.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:57   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Ikke-smørbare pålegg mellom to skiver?

Det blir nok for tykt for ham. Han er bare 7 mnd. så han har ikke så stort gap ennå.

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Mine var veldig glad i Tartex.

Det har jeg aldri hørt om engang. Må man på helsekost for å kjøpe det eller?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:58   #10
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Nei, de har det på Meny også. I hylla for vegetabilsk mat som regel. Men ofte bare 2-3 varianter.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 14:21   #11
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Nugatti selvfølgelig.




__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 14:24   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Her går det i leverpostei, smøreost og kaviar av smørepålegg. Ikke store variasjonene gitt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 14:39   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nugatti selvfølgelig.

Svigermor prøvde seg på det for en mnd. siden..

Hvis kaviar og smøreost er greit, kan jeg jo teste det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 14:58   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Leverpostei, makrell og Kaviar har blitt spist her i over 3år nå. Han er enda ikke lei.

Er smørost så bra på et barn under 1år? Tenker på kumelken.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:02   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Ja, det er også et poeng..

Om jeg har forstått det rett er eneste faren ved å gi melkeprodukter at jernopptaket blir lavere da, så man må kanskje ta med i betraktningen hvor jernrikt kostholdet er ellers? Mye av babygrøt er jo basert på kumelk, og det spiser han aldri.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:07   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Jeg gir smøreost, leverpostei, kaviar, smør, smør med hvitost, litt syltetøy av og til. Vi har ikke prim til noen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 18:02   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg gir smøreost, leverpostei, kaviar, smør, smør med hvitost, litt syltetøy av og til. Vi har ikke prim til noen.

Samme her, og i tillegg litt skinke. Syltetøy svært sjelden, men det hender jeg har boysenbærdille, og da forlanger Pjotten også. I så fall spiser han noe annet først (det går gjerne tre-fem skiver til et måltid, nemlig). Fram til han var ett år blei det vel mest leverpostei og makrell-i-tomat, riktignok, men jeg lurer faktisk på om han fikk skinkeost og sånt før det. :husker ikke: Det er litt salt, men han får jo ikke salt i annen mat, så det blir vel ikke de helt store mengdene samlet sett.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 18:17   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Ungen min spiser uansett ikke mer enn 1/4 skive om dagen, så jeg regner med han tåler litt skinkeost egentlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:16   #19
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Majones.
Sånn fruktmos fra beger - det kan smøres på skiva!
Pesto? (hvis du har et barn som liker litt smak på skiva si? )

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:30   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Samme her, og i tillegg litt skinke. Syltetøy svært sjelden, men det hender jeg har boysenbærdille, og da forlanger Pjotten også. I så fall spiser han noe annet først (det går gjerne tre-fem skiver til et måltid, nemlig). Fram til han var ett år blei det vel mest leverpostei og makrell-i-tomat, riktignok, men jeg lurer faktisk på om han fikk skinkeost og sånt før det. :husker ikke: Det er litt salt, men han får jo ikke salt i annen mat, så det blir vel ikke de helt store mengdene samlet sett.

Er ikke gutta våre ganske jevngamle egentlig?
Jeg vet jo at min ikke er storspist altså, men 3-5 skiver er omtrent det vi klarer å få i ham på en uke. Det ble nesten kryss i taket i dag da han faktisk spiste en kvart brødskive med nyrørt markjordbær på.

Unger er forskjellige altså, det er sikkert og visst.
Vår spiser forøvrig osteskivene og hiver brødet på gulvet, og ellers er det neste umulig å få i ham noe av det dere nevner her. Karveost likte ha et par dager, før det plutselig var helt uaktuelt å spise igjen.
Setter min lit til at rutiner og fellesmåltider i bhg fikser dette problemet.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no