Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilket instrument trakterer du?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 21:05   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilket instrument trakterer du?

Som nevnt i en annen tråd har mannen begynt å jobbe kveldsskift, så når han er ute, ungene i seng så har jeg tatt frem fiolinen min og pustet støvet av den og begynt å øve. Det høres helt forferdelig ut, men det er moro lell.
Er det noen andre som spiller?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:09   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg spiller klarinett, men har ikke hatt den framme på et par år. Kan nok også klare å trykke ut en melodi på baryton, som jeg spilte i to år før jeg fikk lov til å flytte over i klarinettrekka.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:10   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg har spilt blokkfløyte, gitar og piano.
Nå er det lenge siden…

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:14   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg har en innmari støvete, men fin klassisk gitar stående. Jeg var litt halvflink en gang for … øh … 14 år siden.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:14   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg er tonedøv, umusikalsk og mangler koordinasjon og rytmesans. Så helt superlogisk har jeg begynt å spille djembe.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:17   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg er tonedøv, umusikalsk og mangler koordinasjon og rytmesans. Så helt superlogisk har jeg begynt å spille djembe.

Hva er djembe?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:19   #7
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Stemmen min.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:21   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hva er djembe?

En afrikansk tromme.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:22   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Euphonium og piano

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:24   #10
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

I mine yngre dager spilte jeg på to blokkfløyter samtidig - én i hvert nesebor. Mener det var Dan Børge Akerø som var inspirsjonskilden.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:27   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg spilte orgel i min glade barndom og ungdom - lurer på om jeg hadde husket noen akkorder i dag?

Ellers kan jeg kompe barnesangene på gitar, og da er jeg fornøyd.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:30   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Fiolin for ørti år siden. Nå spiller jeg el-bass, men bare hjemme.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:31   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg spilte også fiolin i en fjern fortid (det var slik jeg en gang ble kjent med Teofelia), fra jeg var ni til jeg var tyve, omtrent. Og så spilte jeg blokkfløyte fra jeg var fem-seks til jeg var nitten, og var egentlig ganske god.

Akkurat i dag satt jeg faktisk og snakket om dette med poden, som har lært en god del musikkuttrykk av Små Einsteins (han trommedemonstrerte både crescendo og diminuendo på rutetabellen på trikkeholdeplassen i dag), og også litt om hvordan man spiller ulike instrumenter (han vil selv lære å spille trompet og trombone, sier han). Jeg tilbød meg å lære ham noter (og å spille dem på blokkfløyte) sånn i første omgang, og det lyste han virkelig opp over, da jeg forklarte hva noter er for noe. Får vel finne en musikkforretning og kjøpe et hefte med passende melodier og en blokk med noteark, tenker jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:31   #14
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Klarinett og blokkfløyte spiller jeg bra.
I tillegg spiller jeg saxofon, gitar og piano rimelig middelmådig.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:35   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg har spilt mange forskjellige instrumenter da jeg var yngre, men det er mange år siden.
Det startet med kornett, men gikk over til alt-sax ganske fort. Så ble det bariton-sax (?) men den var så diger at jeg fikk den omtrent ikke med meg, så etter en stund gikk jeg over på tenorsax, og det spilte jeg i flere år. Etter det har jeg spilt Bariton (skrives det sånn?? Det er et eller annet som skurrer...)har også vært innom trombone og tverrfløyte.
Men har som sagt spilt mest saxofon. Nydelig instrument.
Har veldig lyst til å lære og spille piano.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:35   #16
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg spiller/spilte piano.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:35   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg synger, spiller piano og kan spille gitar til hus og skolebruk.

Kan vel også spille blokkfløyte fortsatt, og så kan jeg dirigere kor.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:36   #18
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg har sunget i mange år bla klassisk sang. Spiller piano og litt fløyte.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:39   #19
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Piano har jeg spilt siden jeg var 5år.
Trompet har jeg spilt i 9 år
Tuba har jeg spilt i 4 år
Blokkfløyte spilte jeg på skolen og musikkskolen
Gitar
Klarinett
Saksofon
Eufonium

Noe mer tro? Har akkurat avsluttet min karriere i korpset mitt. Det ble for mye turer og for mange helgeøvelser for en som er alene med barn. Det var tungt å levere fra seg uniformen på mandag.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:39   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg har begynt med bluesharp tidligere i år. Det går sakte men sikkert fremover. Trykket ligger på sakte. Men det er gøy og det er det viktigste. I tillegg er det et flott instrument å akkompagnere gitar med, som mannen spiller.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no