Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 21:28   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Dere er jo helt Fantastiske når det kommer til å lade opp til jul . Jeg fortsetter trenden.

Hvor skal du feire jul, og med hvem?

Vi skal feire jula i Tromsø, og julaften skal vi være sammen med min mamma, stefar, tante og onkel. Det er første julen mannen min feirer med min slekt, og vi har lurt dem til å lage julemiddag for første gang. Vi har bare pleid å ha et svært koltbord som lunsj, men etter et par år med egen julefeiring krever også jeg svær middag på julaften :lett å omvende:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:30   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Første jul i nytt hus + første jul bare oss 3 + en gås.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:31   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

I år er vi blitt invitert til broren min med samboer. De skulle ha feiret alene denne jula, og det ble visst for kjedelig for dem. Veldig hyggelig for vår del, og koselig for gutta som ellers hadde fått julaften bare med mamma, pappa og morfar. Faren min kommer hjem til brodern også da, så det blir jo reint folksomt.

Min kjære har vakt i jula, og må kunne stille på jobb i Oslo på en times varsel. Dette er kjempesynd, for svigers skal feire jul på småbruket på Finnskogen. Det høres bare utrolig koselig ut. Ja ja - det får vi ta neste år, da har ikke gubben vakt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:31   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Åh - gås på julaften! DET er digg det!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:32   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi skal også feire vår første jul hjemme. En eller annen gang må vi begynne uansett og i år er tiden inne! - Mamma og kjæresten skal feire sammen med oss. Skal bli fint og litt rart og være så få

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:32   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Første jul i nytt hus + første jul bare oss 3 + en gås.

Åh det blir sikkert kjempekoselig. Vi har hatt en julaften med bare meg og mannen, og en julaften med bare meg, mannen og ztjerna. Det har vært virkelig fine kvelder. Neste år håper jeg å feire jul med "bare" mannen og to barn :drømmer:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:32   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi skal feire julaften hos svigers og det er alltid koselig. Så det blir oss 3 + svigermor og svigerfar.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:33   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Har ikke bestemt oss ennå, det er "min tur" å velge i år. Enten blir det utvidet familiejul med min slekt - i Bergen eller på en eller annen hytte (sjøen: OK, fjellet: NEITAKK), eller hos nestenfamilie i USA.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:34   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Har ikke bestemt oss ennå, det er "min tur" å velge i år. Enten blir det utvidet familiejul med min slekt - i Bergen eller på en eller annen hytte (sjøen: OK, fjellet: NEITAKK), eller hos nestenfamilie i USA.

Er det ikke på tide å bestille flybilletter nå da? Vi bestilte på sensommeren og fikk dyre billetter - og dårlig utvalg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:34   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Har ikke bestemt oss ennå, det er "min tur" å velge i år. Enten blir det utvidet familiejul med min slekt - i Bergen eller på en eller annen hytte (sjøen: OK, fjellet: NEITAKK), eller hos nestenfamilie i USA.

Det var en god idé! Å få lov å velge annenhvert år!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:35   #11
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Er ikke helt sikker enda. Er bedt til foreldrene mine, og har vært der hver jul untatt 1.

Men vi lurer på om vi kanskje skal være hjemme, eldste skal til faren sin, så da blir det vi 3 stk + kanskje en kamerat av mannen. Kameraten er så lei seg for at han skal være alene i jula, så jeg tror ikke vi orker å feire jul og tenke at han skal være alene.

Eventuelt så tar vi han med til foreldrene mine.

Men ribbe og rødkål blir det uansett! o lykke!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:36   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Første jul i nytt hus + første jul bare oss 3 + en gås.

Svigermor? (Uff, nå har jeg posta nok one-linere for i kveld, tror jeg).


Sist redigert av torsk : 23-10-07 kl 22:41.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:38   #13
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hos svigers for andre gang (for min del). Gleder meg ikke spesielt mye, men det er fordi jeg er sær og ikke liker andres tradisjoner.

Første jul med barn. Det blir stas i det minste.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:38   #14
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi skal være her hjemme sammen med mine foreldre. Det har vi vært hvert år siden vi fikk barn. I år skal bonussønnen og den høygravide svigerdatteren min være hos oss også, for de vil være i nærheten av Haukeland og ikke ute i periferien hos hennes foreldre eller hans mor så nærme termin. (Begynnelsen av januar.) Jeg gleder meg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:39   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Aner ikke. Vet ikke. Avlyser gjerne jula.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:41   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi feirer alltid jula hjemme hos oss selv. I år kommer svigerforeldrene samt mannens søster og samboer hit på middag og gaveåpning. De drar hjem utpå kvelden - svigers bor i byen og mannens søster med samboer bor alltid der når de er på besøk. Annet hvert år ferier vi jul med svigerforeldrene mine og annet hvert år med mine foreldre. Mine foreldre bor 40 mil unna oss så de er alltid her noen dager når de kommer på besøk

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:41   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi skal til mine foreldre i år. Mormoren min bor i en annen kant av landet og hun kommer for å feire jul hos mine foreldre annenhvert år, så vi har "timet" vår syklus med hennes besøk.
Egentlig ønsker vi å feire hjemme bare oss tre, men det blir nok ikke før mormor-rutinen blir brutt, og det ønsker jeg jo ikke at den skal bli.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:42   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er det ikke på tide å bestille flybilletter nå da?

Sikkert. Men da må jeg bestemme meg jo. *lat*

Min søster og bror kommer begge hjem fra utlandet med familiene sine og vi ses jo såpass sjelden at jeg kanskje BØR bli hjemme. Men vi savner USA, og ungene har så godt av å få trent på engelsken sin.

Vi er heldigvis ganske flexi akkurat når det gjelder julen, og kan være borte en stund (hvis skolen sier ja da, det er et nytt moment å tenke på gitt!), så da kan vi plukke litt sære reisetider.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:43   #19
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi er fortsatt på "feire jul hos foreldrene våre hver vår gang"-kjøret, og i år skal vi til mine. Snart må vi vel nesten begynne å feire jul hos oss selv...

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:43   #20
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Åh, det er touchy subject. Jeg aner ikke. Vi har tre alternativer, alle i Oslo. Svigermor, svigerfar eller hjemme hos oss selv. Hvis det blir hos oss så blir det kun oss tre. Jeg er bittelitt redd for at det kan ende opp med å bli en kjedelig tv-kveld. Samtidig så er det jo digg å slippe hele julegreia.

Vi har for øvrig også snakket om gås eller and som julemat. Vi har ingen faste tradisjoner på hva vi lager. Kanskje julepizza hadde vært godt?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no