Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fadderbarn og gave

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gir du gave til dine fadderbarn?
Gir gave både til jul og bursdag 44 83,02%
Gir kun til jul 1 1,89%
Gir kun til bursdag 0 0%
Nei, verken til jul eller bursdag 2 3,77%
Annet 6 11,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 53. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 08:59   #1
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Spørsmål

Fadderbarn og gave

Gir du gaver til dine fadderbarn(fadder som ved dåp/navnefest)il jul og bursdag? Poll kjem


Sist redigert av tiril : 16-01-08 kl 09:24.
  Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:03   #2
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Mine fadderbarn får både til jul og bursdag.
Synes det fell naturlig.


Eg har fadrar på mine to barn som ikkje gir til verken jul eller bursdag, nokon gir kun til jul og andre gir både til jul og bursdag.

  Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:07   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

I Planfadder har man kun lov til å sende gave to ganger i året. Nå er bursdagen til vårt fadderbarn svært nær jul, så jeg tror heller jeg skal sende kombinert jul\bursdaggave, og en gave på sommeren.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:13   #4
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Jeg er fadder til mine nevøer. De får selvsagt gave til bursdag og jul.

Mine barn har flere faddere som ikke gir gaver i det hele tatt. Det har aldri plaget meg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:16   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Jeg er fadder til en av mine tvilling nieser. Gir selvfølgelig både til jul og bursdag. Men jeg gir ikke mer enn til den andre søstera. Synes det blir feil. Kanskje det ikke er det, men det føles helt feil.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:17   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Nå er jeg litt usikker her. Hva menes med fadderbarn??

Ser man har svart fra forskjellig ståsted i tråden.

Jeg tenker barn jeg har vært fadder til i kirken (har ikke vært i annen sammenheng). Da er det for meg en selvfølge med gaver, men ser det ikke alltid er det for faddere.

Jeg har gitt enten opp til konfirmasjon eller til 18 årsdag. Litt avhengig av kontakt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:18   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Mente du fadderbarn som fadder ved dåp/navnefest eller avstandsfadder?

I det første tilfellet gir vi til begge anledninger. Posøren har to, en som gir til hver anledning og en som ikke gir.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:23   #8
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Mente du fadderbarn som fadder ved dåp/navnefest eller avstandsfadder?

I det første tilfellet gir vi til begge anledninger. Posøren har to, en som gir til hver anledning og en som ikke gir.

Eg tenkte fadder som ved dåp/navnefest

  Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:39   #9
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

De får til bursdag og til jul.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:40   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Jeg gir selvfølgelig gaver til både jul og bursdag. Tatt i betraktning at jeg har mye kontakt med fadderbarna mine, så hadde noe annet vært helt unaturlig. Snupp får gave av alle side fadder.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:54   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Vi gir til både jul og bursdag. (Selv om jeg tror jeg glemte å kjøpe bursdagsgave til vesla til Iset i fjor. Sorry, Iset! )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 11:09   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Her i gården er det ingen barn som blir døpt (altså i hele familien). mannen er fadder til et tvillingpar (han og eksdama) - De får gave til jul og til bursdagen sin ja!

OM jeg så har vært fadder, har jeg helt sikkert gitt dem gave både til jul og bursdag. Iallefall fram til de har vært konfirmert.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:07   #13
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Nå er vi fadder på nevøer og nieser, samt at jeg er fadder på et av min bestevenninnes barn. Og de får gave til både jul og bursdag, men det hadde de fått uansett om vi var fadder eller ikke.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:33   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Både til jul og bursdag, jeg er fadder til min niese og min nevø.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:40   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Nå er ikke jeg fadder til noen, men mine barn får gaver av fadderene sine både til julog bursdag.
Nå hadde de fått gave av disse om de ikke hadde vært faddere også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 15:12   #16
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Vi er faddere til et barn hver og de får jul- og bursdagsgaver.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 15:13   #17
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Selvfølgelig får fadderbarna gave, noe annet skulle tatt seg ut. Litt av poenget med at folk velger seg faddere til barna sine, er jo at de skal være ressurspersoner i barnas liv. Både når det gjelder den kristne biten, og det å vie barnet litt ekstra oppmerksomhet. Det er liksom ikke bare en statusgave til fadderen "kom så skal du få stå fremme i kirken med oss så alle kan se hvor betydningsfull du er i livet vårt". Det er et ansvar man tar på seg. Så jeg gjentar nok en gang; selvfølgelig!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 15:17   #18
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Jeg er fadder til niesa mi, og hun får gave både til jul og bursdag! Men hun får ikke mer enn broren sin da, som jeg også er tante til

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 18:02   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Gir gave både til jul og bursdag.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:47   #20
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fadderbarn og gave

Svarte annet
både ja og nei...
Er fadder til niesa mi. Hun får gave til jul og bursdag, men det gjør selvsagt nevøen min og den andre niese og, selv om jeg ikke er fadder til de.

Er også fadder til gutten til ei venninne fra ungdomsskolen, men vi har hatt veldig lite kontakt de siste årene. Er faktisk snart fem år siden jeg har sett henne og gutten (han er snart 8 år), Visste i flere år ikke hvor hun bodde (utlandet). Nå bor hun ikke langt fra oss (nesten rett over plaskedammen). Har sendt julekort og flere sms, men får ikke svar tilbake. Litt trist, så jeg vet ikke hvor mye jeg skal "mase". Vet at de har hatt det travelt med egen butikk, men kan ikke ha det så travelt at en ikke kan svare på en sms eller et kort
Hadde gjerne vært mer fadder til han, men nå blir det ganske unaturlig.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no