Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fet - På TV Norge nå

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 21:36   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Fet - På TV Norge nå

Jeg ble skikkelig kvalm. Hvem er det som gir disse menneskene mat, og hvordan har de råd til det. De kommer jo seg ikke ut av senga en gang.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 21:51   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Ser på jeg og...

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:02   #3
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Huff. Blir lei meg jeg... Stakkars folk.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:10   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Huff. Blir lei meg jeg... Stakkars folk.

Ja helt grusomt...

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:46   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Har hatt nok med å se reklamen for programmet, orket ikke å se det programmet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 00:18   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Forferdelig. Jeg kjente meg enormt igjen i det dama sa helt på slutten. Håper folk som mener fete bare kan slanke seg, spise mindre osv, så dette programmet og fikk seg en vekker! Mat er et rusmiddel for oss sykelig overvektige, og få av oss klarer å komme utav det helt på egenhånd, iallefall varig. Jeg er drittlei av all hetsen vi får i forhold til folk som "velger" andre rusmidler. Alkoholikere og narkomane er det synd på og alle forstår at de trenger hjelp til å slutte, men overvektige er bare late og dumme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 01:03   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Glemte hele greia jeg, men har sett reklamen for programmet.

Blir så oppgitt over at mennesker som havner i en slik situsjon ikek kan få den hjelpen de trenger. Såkaldt velmenende råd (tror ikke de alltid er like velmenende alltid jeg da) hjelper jo minimalt. Om folk tenker før de slenger ut "råd" vet de allerede det.
Ting er ikke så svart hvitt at det bare er å slanke seg så blir alt bare bra.
I mange tilfeller så er det andre ting en bare overspising som er problemet.
Selvsagt er overspising et problem, men man kan ikke se seg blindt på det.

Det blir bare trist å se slike program.
Jeg r så heldig at jeg ikke har slike problem og føler med de når det gjelder hva de går glipp av. Mener ikke dermed at jeg har såå spennende liv osv altså, men jeg kan være en aktiv del i mine barns liv uten problemer f.eks.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 09:08   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Men de får jo ikke hjelp når menneskene rundt dem forer dem slik. Da er det vel de nærmeste som må sette ned foten, og skaffe hjelp. Å si at man er lykkelig når man spiser, men samtidig vet at det går gale veien, bør vel bli en vekker til å be om hjelp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:24   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Men de får jo ikke hjelp når menneskene rundt dem forer dem slik. Da er det vel de nærmeste som må sette ned foten, og skaffe hjelp. Å si at man er lykkelig når man spiser, men samtidig vet at det går gale veien, bør vel bli en vekker til å be om hjelp.

Selvfølgelig vil de fleste (alle) ha hjelp, men den erfaringen de fleste nok sitter med er at når de ber om hjelp får de bare beskjed om å spise mindre og bevege seg mer. Jeg har hørt det HELE livet, ingen har noensinne fortalt meg om noe annet, og jeg har fått høre at jeg bare ikke eier viljestyrke, er lat og dum som ikke har klart å komme utav mathelvetet på egenhånd. Hadde de sagt det samme om jeg var alkoholiker?
Menneskene som hjelper dem til å spise seg ihjel bør selvsagt tenke seg om, akkurat DET skjønner jeg ikke. Ofte er det foreldre, og da blir jeg iallefall trist og overrasket.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:29   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hadde de sagt det samme om jeg var alkoholiker?

Mååååå du tylle i deg all den spriten da? Kan du ikke heller ta deg en Solo og spille litt badminton?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:30   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mååååå du tylle i deg all den spriten da? Kan du ikke heller ta deg en Solo og spille litt badminton?

Ja, ikke sant? Finnes vel de som tror det er så lett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:32   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hadde de sagt det samme om jeg var alkoholiker?

Neppe.

Og forhåpentligvis hadde de heller ikke forsynt deg med øl hvis du ikke var istand til å kjøpe det selv.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:37   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Det er ikke snakk om alkoholisme. Men en stakkars som ikke kommer seg ut av sengen. Skal vedkommende blir foret for å bli lykkelig? En ting er at det koster en formue i mat. En annen ting er at det ikke er noe liv, disse menneskene trenger hjelp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:38   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det er ikke snakk om alkoholisme.

To sider av samme sak, spør du meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:50   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

To sider av samme sak, spør du meg.

Javel.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:31   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det er ikke snakk om alkoholisme. Men en stakkars som ikke kommer seg ut av sengen. Skal vedkommende blir foret for å bli lykkelig? En ting er at det koster en formue i mat. En annen ting er at det ikke er noe liv, disse menneskene trenger hjelp.

Har du ikke hørt om sammenligning? Mat er rus for disse folkene. Noen velger alkohol, noen velger narkotika og noen velger mat. Det holder ikke å si "det er bare å gjøre ditt og datt" til noen av disse gruppene, og hjelp er det ikke lett å få for fedme når samfunnet ser på deg som lat og dum.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:48   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Jeg skjønner det. Det jeg syntes var kvalmende var måten kameraet fokuserte på spisingen i begynnelsen av programmet. Ikke at de var fete.
Det er greit at mat er rus, men jeg har jo bare sagt at de trenger hjelp. De klarer jo ikke å komme seg ut av situasjonen for egen hånd.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 17:13   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg skjønner det. Det jeg syntes var kvalmende var måten kameraet fokuserte på spisingen i begynnelsen av programmet. Ikke at de var fete.
Det er greit at mat er rus, men jeg har jo bare sagt at de trenger hjelp. De klarer jo ikke å komme seg ut av situasjonen for egen hånd.

Ja, slike programmer liker jeg egentlig ikke for de skal alltid vise nærbilder av fråtsing og fremstille overvektige som ekle, med mat rundt kjeften og matrester liggende rundt seg. De spiller på det, og jeg kjenner det koker litt i meg. Ja, de trenger hjelp, men jeg prøver også å forklare hvor vanskelig det kan være for denne gruppen å be om hjelp i forhold til andre med "rusproblemer", for de blir ikke tatt skikkelig på alvor. Etter kanskje årelange forsøk på hjelp der en er blitt fortalt at det "bare er å spise mindre og trene mer" så gir en ofte opp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 17:42   #19
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fet - På TV Norge nå

Jeg har sluttet å se på sånne programmer. Jeg liker ikke at de fremstiller dem som sirkusmonstre. Det er aldri noe fokus på det egentlige problemet, bare på hvor mye de spiser og hvor hjelpesløse de har gjort seg selv.

Selv jeg som aldri har hatt problemet selv skjønner jo at dette ikke er noe dem ønsker for seg selv. Selvfølgelig er det ikke bare å spise mindre og bevege seg mer. Mange av dem er jo totalt hjelpesløse i hverdagen, de hadde vel gjort noe med det om det var så lett.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no