Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 17:10   #21
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)

Stakkars kvinne. Tenk at helsepersonell i år 2007 kan være så lite medfølende og ha så lite empati for andre mennesker. Helt horribelt!!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:03   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)

Det er tragisk at mennesker som har valgt å jobbe i helsevesenet ikke klarer å vise en smule empati en gang, oppi distanseringen de gjør i jobben!
Det er fullstendig uverdig at en kvinne midt i en krise som dette skal oppleve noe slikt!

Når jeg leser slikt, blir jeg veldig takknemlig for at jeg har møtt bare medfølelse og empati fra sykepleiere og leger de gangene jeg har mistet.
Det er tydeligvis ingen selvfølgelighet at man skal bli møtt slik jeg er blitt møtt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:22   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)

Dere skjønner vel kanskje lettelsen min da min gynekolog kunne love at jeg skal få slippe å ha noe som helst med Ullevål å gjøre? jeg begynte nesten å grine, så lettet ble jeg.

Jeg har ikke hatt noen spontanabort, men fødte på Ullevål og hadde en håpløs jordmor, hasteKS, infeksjoner, lå der i dagesvis og maken til behandling!

Det er tydeligvis slik at de som jobber på sykehus glemmer at det som for dem er ren og kjedelig rutine, er store og dramatiske ting for andre. "Enda en spontanabort", "enda et hastesnitt" eller "enda en fødsel med infeksjoner" er kanskje noe de ser flere ganger om dagen. For min del har jeg bare født en gang og det var en viktig milepæl i mitt liv, en stor ting! Måten jeg ble behandlet på på Ullevål har vært et slit for meg å håndtere, det tok over 3 år før jeg i det hele tatt vurderte å få et barn til, og jeg kommer til å trenge mye oppfølging i et evt nytt svangerskap for å håndtere fødselsangsten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 21:24   #24
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)

Da jeg ble operert for brystkreft følte jeg meg som et nummer i rekken. Det ble behandlet dagkirurgisk og jeg følte de kun tok vare på den fysiske delen av meg. Det å bli sendt opp på hotellet på Ullevål med dren under armen og samtidig vite at jeg hadde spredning til mange lymfer var et helvete for å si det rett ut. Ingen å snakke med og vettskremt......

En venninne av meg ble behandlet på Hamar. Hun ble lagt inn og fikk topp oppfølging. Hun jobber som sykehusprest og mener at det også kan være noe av grunnen til den gode oppfølgingen hun fikk. Kanskje..... hvem vet. Jeg var jo bare en lærerstudent.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no