Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilke aviser leser du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvilke aviser leser du jevnlig?
Dagbladet 31 37,80%
Aftenposten 38 46,34%
VG 31 37,80%
Dagsavisen 9 10,98%
Klassekampen 6 7,32%
En av "de 4 store" (Fæ-vennen, BT, Adressa, SA) 21 25,61%
Andre lokalaviser 43 52,44%
Ny Tid 4 4,88%
Morgenbladet 12 14,63%
Finansavisen 0 0%
Dagens Næringsliv 5 6,10%
Dag og Tid 1 1,22%
Leser ikke aviser 1 1,22%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 20:32   #41
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

... jeg kjøper som regel Dabladet likevel på lørdag (mest for matspalten til Andreas Viestad sin del).

Jeg kjøper Dagbladet kun lørdager, mye pga. Viestad. Og kryssordet til Rolf Hansen, da! Ellers har vi lokalaviser i det daglige og bytter på ukentlig stoff. Jeg liker også laange avislørdager, men de er visstnok blitt kortere nå enn i Tiden Før Barn ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:47   #42
Robina
Aktiv
 
Robina sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 159
Robina er litt kul
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Jeg liker å lese aviser, så jeg leser det jevnlig. Jeg leser VG og Dagbladet og et par lokalaviser.

__________________
Robina.
Robina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 21:21   #43
Zita
Fullverdig medlem
 
Zita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 66
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

VG, adressa og lokal avisa.

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 21:54   #44
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Jeg leser Drammens Tidende hver dag. Vg og Dagbladet på nett hver dag.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 23:45   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg boikotter forresten Dagsavisen. :deler: Makan til partisk møkkajournalistikk skal man lete lenge etter.

Vi hadde et prøveabonnement på Dagsavisen, og FYSJOM!

De ringte og maste med all slags gode dealer for å fortsette med den, men da jeg sa grunnen ("ikke for å være frekk eller noe, men jeg syns rett og slett det er et veldig dårlig avisprodukt!") så gav de seg.

Vi leser Aftenposten og Aften daglig. Jeg syns Aftenposten er en ok god avis. Pass miks av nyheter og bakgrunn, og, vel, i hvert fall hakket bedre kvalitet enn Dagbladet og VG. Selv om jeg irriterer meg over overfladiskhet og lettvintheter der også. Jeg liker også helgemagasinet.

Før kjøpte vi Dagbladet med Magasinet om lørdagene, men det har blitt mindre og mindre interessant, syns jeg. Dråpen var da de hadde et portrettintervju med Anette Stai. De kunne ha plukket opp hvilken som helst hjemmeværende vestkant hårspray-dame på cc-vest: "Joda, jeg bruker tid med familien og trener litt og sånn og livet er veldig fint altså".

DN leses ofte i helgene. Jeg burde strengt lest det daglig, i jobben min, men rekker liksom ikke.

Morgenbladet leses gjennom uka. Må fordøyes litt i små biter. Det har jo forbedret seg VOLDSOMT siden sist jeg prøvde på det, for en 10 år siden. Da var det bare pretensiøst sludder.

Jeg savner Memo.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 23:51   #46
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Jeg leser Dagbladet og VG nå og da - Dagbladet kjøper jeg fast hver lørdag fordi jeg liker så godt Magasinet. I tillegg leser jeg lokalavisa daglig på jobben. På nett svinger jeg gjerne innom Aftenposten iblant også, men kjøper aldri papirutgaven.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 23:53   #47
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Jeg leser BA, VG og noen ganger BT.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 09:27   #48
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Jeg leser Aftenposten og Aften hver dag.

Det hender jeg sveiper innom VG og Dagbladet på nett, men det er ikke særlig ofte.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 09:33   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg leser først og fremst den største lokalavisa her i distriktet. Andre aviser leses mer sporadisk.


(men vi er en fylkesavis, ikke lokalavis. )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 09:43   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Dagbladet er ikke mye bedre enn VG når det gjelder dybde/bredde, men den er ikke like mye i lomma på FrP som VG og Se og Hør. Jeg liker matspalten på lørdager og leser kronikker/ledere.

Memo var et brunsjattert ekkelt magasin som forfektet noen aldeles redselsfulle holdninger. "Ja, noen må bare si det, men disse muslimene dere, de er FÆLE" Jeg har sjelden sett fordommer få så mye plass i spalter på noe som utga seg for å være et seriøst magasin.

Jeg leste også det elendige portettintrvjuet med Anette Stai. Guuuuud, hun er døll.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 09:46   #51
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Aftenposten.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 09:47   #52
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Jeg leste også en artikkel i KK om Anette Stai som matlagende småbarnsmor, med noen ikke spesielt spennende oppskrifter og generelt lite interessant å melde. Hun hadde bl.a. aldri fått lært seg å lage hvit saus.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:15   #53
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg leste også en artikkel i KK om Anette Stai som matlagende småbarnsmor, med noen ikke spesielt spennende oppskrifter og generelt lite interessant å melde. Hun hadde bl.a. aldri fått lært seg å lage hvit saus.

Men det fins jo i pose, så hvorfor gidde?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:33   #54
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Ville syntes det var litt flaut å stå frem nærmest som en mat-guru i et ukeblad hvis jeg ikke hadde klart å lære meg å lage hvit saus, men.
Nå skal jeg ikke snakke mer om saus og Stai her, det var jo en gedigen avsporing.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:36   #55
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Vi abonnerer på Adressa, Klassekampen og Morgenbladet, samt DN på lørdag. Dessuten kjøpte vi nesten alltid Dagbladet på lørdager, men det har blitt mindre og mindre av det den senere tiden, ettersom Magasinet har blitt kjipere og kjipere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:45   #56
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dessuten kjøpte vi nesten alltid Dagbladet på lørdager, men det har blitt mindre og mindre av det den senere tiden, ettersom Magasinet har blitt kjipere og kjipere.

Det synes jeg også. De gjør i tillegg noen merkelige valg av intervjuobjekter. Men kryssordet er en vane som er vond å vende ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:42   #57
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg leste også det elendige portettintrvjuet med Anette Stai. Guuuuud, hun er døll.

Ja, hun har vel meldt stort sett det samme i 15 år nå. "Orket ikke slankepresset i modellbransjen, sunn livsstil med riktig mat, livet i storfamilien."

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:43   #58
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Nå for tida abonnerer vi kun på lokalavisa "Sør-Trøndelag" som kommer ut her på Orkanger. Vi bruker også å abonnere på Adressa, men har pause nå....
Leser Adressa og VG på nettet hver dag, da + noen andre nettaviser...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:44   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, hun har vel meldt stort sett det samme i 15 år nå. "Orket ikke slankepresset i modellbransjen, sunn livsstil med riktig mat, livet i storfamilien."

Ja, og skryte av at hun har vært helt vill og gal og spist julemarsipan og sånn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:18   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke aviser leser du?

Godt å høre at det er flere enn meg som er glade for at Memo er ute av verden. Ikke mye seriøs journalistikk å spore der, nei. :grøss:

Jeg savner en seriøs og god avis på lørdager. Jeg leser jo fylkesavisa da også, men vil gjerne ha en landsdekkende i tillegg i helgene.
Aftenposten er for omfattende, VG og Dagbladet for tabloide..
Jeg savner en avis!!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no