Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres ektefeller og aksjehandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-23, 17:31   #81
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg mener både Huitfeldt og Solberg bør gå fra sine sentrale poster i norsk politikk. Man må synliggjøre at dette er alvorlig og at man ikke slipper unna ansvaret, for det ER deres ansvar. Uansett tårefylte (bort)forklaringer.
Jeg tror heller ikke så smarte damer har vært så blinde, noen ganger velger man å ikke vite, men det er ikke det samme som at man ikke vet.
Har pressen sittet på dette til etter valget er det virkelig ille, og da er det mye som burde ettergås


Selvsagt er det heeeelt tilfeldig at det kommer fra Erna nå, både etter valget, og etter at de fleste koalisjoner er spikret.


For egen del er det lenge siden jeg har trodd at ekteparet Solberg har noen ide om hvordan folk som sliter økonomisk virkelig har det. Var det noen som sa Marie Ationette?

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 18:44   #82
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Hun burde ha kikket litt opp fra Pokemon Go, ja. Jeg tror hun visste, kanskje ikke omfanget, men at han drev på.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 21:15   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Presiserer: det virker åpenbart at det mannen til Solberg har holdt på med er langt mer omfattende og langt mer bevisst unnaluring enn mannen til Huitfeldt. Men jeg tror at saken for de to kvinnene er ganske like. Jeg tror begge på at de har blitt lurt.

Og så har nok Finnes sin arbeidsgiver noen tanker om hvordan arbeidstiden er brukt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 21:17   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Og så blir tidslinjen til publiseringen av saken også en sak for kontrollkomiteen, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 21:41   #85
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.587
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Det som er interessant med mannen til Solberg er jo at han skrøt av at han og kona diskuterte næringspolitikk til frokost og middag. Det er vanskelig å tro at han aldri fikk vite ting han kunne bruke når han har handlet i et så vanvittig omfang, i det minste indirekte, og at han aldri i disse diskusjonene fortalte noe om egne kjøp og salg av aksjer. Og Erna selv sier at hun aldri har sagt noe direkte, men at han kan ha fått informasjon via dokumenter hun har hatt liggende. Det er jo bare helt vilt, og gjør det veldig vanskelig å tro på at hun ikke visste noe. For meg fremstår dette veldig som at hun kaster mannen sin under bussen. Og er det lov å ha slike dokumenter liggende og slenge? Jeg bryter taushetsplikten og risikerer jobben om jeg har sensitive jobbgreier liggende tilgjengelig for mannen min.

At hun fremdeles er leder i Høyre er rett og slett helt ufattelig. Er hele partiet handlingslammet av sjokk, eller er de like uansvarlige?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 22:02   #86
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.958
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Tenk om denne saken hadde kommet mandag, det hadde nok påvirket valgresultatet kraftig. Før valget visste hun ingenting om dette, og plutselig noen få dager etter er bildet et helt annet. Media skulle kjørt henne hardere på dette da det først kom fram.

Med den store andelen forhåndsstemmer hadde det kanskje påvirket valgresultatet noe, men ikke så veldig mye. Tror jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 22:04   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Som med Huitfeldt, så tenker jeg at det er umulig for en statsråds ektefelle å ikke ha noen form for innside-informasjon, helt uten at de leser papirer. Særlig når vi snakker trading i store volumer (vs borten Moe som ser ut til å ha gjort et enkeltkjøp etter spesifikk informasjon om akkurat den aksjen). Fordi de kan plukke opp generelle inntrykk før markedet gjør det. Blir det skattekutt for en bransje? Ny skatt? Brygger det opp til en krig? Begynner det å mykne opp mot Kina?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 22:10   #88
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.958
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er glad for at jeg ikke har en stadig økende mistillit til politikerne, slik mange hevder de har. Politikerforakt er farlig, og jeg tror ikke at det er grunn til å ha det. Ja, det er mange dumheter og feil som begås, det er også råtne egg blant de folkevalgte. Og ja, folkevalgte har et særskilt ansvar for å følge regelverket og må ta konsekvensene av det når de ikke gjør det. Men jeg tør ikke tenke på hvordan det var «i gamle dager», da det var lettere for alle, både folk flest og folk i tillitsverv, å unngå regelverket. Man hadde ikke de samme kontrollmekanismene, og regelverket var i beste fall utydelig eller ikke-eksisterende.

Jeg tror politikere generelt følger reglene, og det er bra at feil avdekkes så fort som mulig, slik at dette blir synlig. Men å si at man ikke har tillit til politikere generelt, blir for meg omtrent som å si at alle innvandrere er kriminelle.

Når det er sagt, har min tillit til Erna fått seg en betydelig knekk, selvsagt. Én ting er hva hun visste eller ikke visste da hun var statsminister, men dette visste hun om før valget, og det er utilgivelig.

Dette, alt dette.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 22:26   #89
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Ledervervet i Høyre er jo ikke noen hastesak, det vil jo på alle måter være klokt av partiet å trekke pusten og få mer informasjon. Har de tillit til det dom tross alt er en veldig populær partileder, er jo det deres sak.

Men sviket, ja. Herlighet. Jeg hadde nok ringt en god skilsmisseadvokat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 23:26   #90
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ledervervet i Høyre er jo ikke noen hastesak, det vil jo på alle måter være klokt av partiet å trekke pusten og få mer informasjon. Har de tillit til det dom tross alt er en veldig populær partileder, er jo det deres sak.

Men sviket, ja. Herlighet. Jeg hadde nok ringt en god skilsmisseadvokat.

Dette. Jeg stemmer Høyre. Jeg er overhode ikke sikker på om jeg synes Erna kan beholde både ektefelle og lederrollen i Høyre. Jeg er skuffet beyond. Fordi dette var noen jeg hadde tillit til.

Og jeg hadde også ringt skilsmisseadvonaten. For et svik!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 23:30   #91
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Hun må velge. Politikken eller mannen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 00:00   #92
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Det tror jeg også. Eneste muligheten for å holde posisjonen i partiet er ved skilsmisse fra mannen. Kan ikke ha begge. Selv om hun var statsminister så kan jeg godt tro hun ikke visste altså. Mannen gjorde det åpenbart med et slags overlegg så dette ville han nok ikke snakket om. Jeg tror jo jeg vet innholdet i mannens økonomi,men har jo ikke tilgang til hans nettbak, ligning, papirer. Hadde han villet skjule sånt for meg hadde han nok fint fått det til.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 00:03   #93
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.102
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hun må velge. Politikken eller mannen.

Det tenker jeg også. Om hun skal bli trodd på at hun ikke visste om sviket og fortsatt ha tillit, så kan hun ikke fortsette ekteskapet med han som gikk bak ryggen hennes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 00:08   #94
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.813
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg har fjaset om det i dag, at hun må skilles for å kunne bli i politikken, men jeg tror egentlig det er det jeg mener jeg også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 00:15   #95
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har fjaset om det i dag, at hun må skilles for å kunne bli i politikken, men jeg tror egentlig det er det jeg mener jeg også.

#metoo.

Kan jeg gjenta en gang til hvor sykt ille jeg synes dette er?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 00:30   #96
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.102
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

#metoo.

Kan jeg gjenta en gang til hvor sykt ille jeg synes dette er?

Stakkars, stakkars Erna. Det er ille nok å bli sveket av en ektefelle om det ikke skal skje for åpen scene også. For jeg nekter å tro at hun visste, det blir for stor karakterbrist for meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 00:59   #97
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Stakkars, stakkars Erna. Det er ille nok å bli sveket av en ektefelle om det ikke skal skje for åpen scene også. For jeg nekter å tro at hun visste, det blir for stor karakterbrist for meg.

For meg også.

Jeg synes man har et ansvar for å følge med. Og hun har sviktet der. Men jeg tror ikke hun visste. Jeg tror bare hun hadde blind tillit. Og at han var beyond kuk og sviktet.

Men man har ansvar. Uansfaensett. Og man kan velge mannen eller politikken. Man kan ikke få pose og sekk. I mine øyne.

Jeg hadde også blind tillit til en kuk en gang.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 07:23   #98
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.587
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ledervervet i Høyre er jo ikke noen hastesak, det vil jo på alle måter være klokt av partiet å trekke pusten og få mer informasjon. Har de tillit til det dom tross alt er en veldig populær partileder, er jo det deres sak.

Her er jeg uenig. De er i en situasjon der de skal forhandle om makt veldig mange steder i Norge, de trenger en leder som viser at hen er til å stole på. Om de har tillit til en leder som innrømmer å blant annet ikke klare å oppbevare informasjon som er underlagt taushetsplikt på en slik måte at mannen hennes ikke får tak i det. Det handler jo ikke om å bli lurt.

Stakkars Erna, ja. Hun ble lurt av mannen sin, om hun skiller seg kan hun bli statsminister igjen. Om hun hadde vært ufør, hadde hun risikert fengsel, uavhengig av skilsmisse eller ei.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 07:45   #99
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg forstår ikke debatten. Det spiller liten rolle om Erna visste eller ikke. Hun var statsminister. Norges kanskje viktigste jobb med massiv informasjon om kort sagt alt. Hun og Statsministerens kontor har plikt på seg til å vite hva hennes ektefelle bedriver. Den jobben stiller helt andre krav til å ha oversikt over partners gjøren og laden enn andre jobber gjør. Hun og SMK var jo fullt klar over at Sindre Finnes handlet med aksjer. Det har vært offentlig kjent i alle år og det framgår også av alsjonærregisteret og skattemeldingen. Den kunnskapen i seg selv burde gjort at de enten stoppet handelen eller i det minste sørget for at de til en hver tid hadde detaljert oversikt over handlene hans dersom det virkelig er slik at SMK synes det er ok å at statsministerens mann handler aksjer. De har jo visst! De har bare latt være å sjekke omfanget og ta grep. Familien har fått 1,8 mill i ekstra inntekt på dette salget. Dette er skattbar inntekt som finnes i alle offentlige papirer. Det i seg selv burde fortalt Erna at omfanget er stort og at det kanskje er smart å skaffe oversikt eller aller helst stoppe dette. Hvordan i huleste kunne hun og SMK tenke at det er ok at statsministerens ektemann handler aksjer i det hele tatt og i så stort omfang at inntekten, som altså er offentlig for alle, blir så stor?

Jeg kan godt være med på tanken om at Erna ikke har skjønt omfanget til tross for offentlige tall, stor ekstra inntekt til felles økonomi osv , men så dum og godtroende har ikke en statsminister lov å være. Rett og slett.

Det at ektemannen har lurt og bedratt, er IKKE en formildende omstendighet. Med mindre han har brukt innsideinformasjon (noe det egentlig er helt utenkelig at han ikke har gjort), så har han ikke gjort noe direkte ulovlig. Erna derimot skulle ha visst og sørget for å ha oversikt. Hvorfor ba hun ikke om den omtalte listen for mange år siden? Hun har en plikt til å skaffe seg informasjon, ikke bare sitte med hendene i fanget og forvente at ektemannen forteller og er ærlig. Det er ingen unnskyldning at han har løyet. Hun skulle ha visst likevel, det krevde jobben hun hadde.

Erna sa forøvrig på Dagsrevyen en ukes tid før valget at hun hadde bedt Sindre om en oversikt over alle transaksjoner, men at det tok tid for ham å sette opp en slik liste fordi omfanget var så stort. Dette lukter ikke godt, for å si det mildt.

Jeg spør meg selv hva folk ville sagt om det var Støres kone som hadde gjort dette? Jeg tror debatten da hadde vært rå og brutal. Nå er det stakkars Erna som har blitt bedratt og hun kan fortsette å være toppleder og mulig statsminister igjen bare hun skiller seg osv. Jeg fatter ikke at det er mulig.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 07:59   #100
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.912
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Stakkars, stakkars Erna. Det er ille nok å bli sveket av en ektefelle om det ikke skal skje for åpen scene også. For jeg nekter å tro at hun visste, det blir for stor karakterbrist for meg.

Dette

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no