Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-22, 23:52   #121
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.135
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Martha Louise og media

Danser og gjør slikt man gjør på TikTok. Filmer i bil og synger osv. Marthas to yngste er jo ganske aktive i den kanalen og har åpne kanaler for hele verden.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 08-09-22 kl 00:45.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-22, 23:52   #122
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nå begynner organisasjoner å avslutte samarbeidet med Märtha. Epilepsiforbundet i dag, Revmatikerforbundet vurderer det samme.

Helt rett!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 07:26   #123
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.607
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nå begynner organisasjoner å avslutte samarbeidet med Märtha. Epilepsiforbundet i dag, Revmatikerforbundet vurderer det samme.

Jeg vurderte å sende en epost til Revmatikerforbundet, siden jeg er medlem der, håper de bestemmer seg for å avslutte samarbeidet når det utløper. (Hele systemet med høye beskyttere er litt gammeldags, i grunnen).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 07:57   #124
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Martha Louise og media

Jeg ser at mange forbund fortsatt er positive til henne, blant annet hørsel og blindeforbundet. Disse er kanskje ikke like "utsatt" for de negative effektene av alternativbransjen? Eller er fordelene med å ha henne som beskytter så store? Jeg forstår ikke helt hvilken gevinst de har av det, antagelig mangel på kunnskap fra min side.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 08:08   #125
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.135
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Martha Louise og media

Siden hun ikke vil være formell prinsesse, så er det vel bare vinn vinn at slikt avsluttes. Enig i at det er gammeldags.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 08:41   #126
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.517
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg vurderte å sende en epost til Revmatikerforbundet, siden jeg er medlem der, håper de bestemmer seg for å avslutte samarbeidet når det utløper. (Hele systemet med høye beskyttere er litt gammeldags, i grunnen).

Hele konseptet prinsesse er jo utrolig gammeldags da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 08:41   #127
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.774
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Martha Louise og media

Jeg er ikke på TikTok så jeg visste ikke at de er så aktive der.
Da synes jeg ikke så synd på dem.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 08:50   #128
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.960
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hele konseptet prinsesse er jo utrolig gammeldags da.

Jepp, hele greia med en øverste, ikke-valgt leder gammeldags og fjernt syns jeg.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 09:00   #129
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.357
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.


Jepp, hele greia med en øverste, ikke-valgt leder gammeldags og fjernt syns jeg.

Enig!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 09:19   #130
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.824
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.


Jepp, hele greia med en øverste, ikke-valgt leder gammeldags og fjernt syns jeg.

Er det de som roper høyest som skal ha mest makt da. Hæ, HÆ


__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 09:26   #131
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er ikke på TikTok så jeg visste ikke at de er så aktive der.
Da synes jeg ikke så synd på dem.

De er jo fremdeles ungdommer, sannsynligvis ganske sårbare sådan. Det er vel ikke gitt at de skjønner hva den eksponeringen kan føre til.

Jeg har ikke sett dem på TikTok, men de er jo ikke gamle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 09:31   #132
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.517
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

De er jo fremdeles ungdommer, sannsynligvis ganske sårbare sådan. Det er vel ikke gitt at de skjønner hva den eksponeringen kan føre til.

Jeg har ikke sett dem på TikTok, men de er jo ikke gamle.

Den yngste konkurrerer på internasjonalt nivå i idretten sin, den nest yngste er etter hvert en forholdsvis godt etablert influenser med svært mange følgere i SoMe, og beveger seg med rakettfart inn i kjendisuniverset for egen maskin. Så det er ikke via TikTok sammen med mors kjæreste at de blir mest eksponert. At han har holdninger som er fullstendig loco er ikke nødvendigvis et hinder for at han har et godt forhold til sine stedøtre, heldigvis. Han kan jo være fantastisk å være sammen med for ungdommene, for alt jeg vet. Det er gjerne stor forskjell på hvordan folk er privat og hvordan de fremstår offentlig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-09-22 kl 09:36.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 09:45   #133
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Ja hjelpes, for ungenes skyld er det jo bare fint om de klarer å ha et godt forhold til morens nye kjæreste, om han er aldri så loco.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 10:08   #134
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.135
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

De er jo fremdeles ungdommer, sannsynligvis ganske sårbare sådan. Det er vel ikke gitt at de skjønner hva den eksponeringen kan føre til.

Jeg har ikke sett dem på TikTok, men de er jo ikke gamle.

Det er jeg enig i, og basert på hva jeg har sett har jeg atskillig strengere regler for SoMe enn Martha har for sine barn. Jeg antar hun gjerne vil at døtrene skal bli ekstra kjente basert på vrikking, trange singleter, tyggis, dansing og trutmunn. Martha deltar jo også jevnlig med barna. (Det er hverken kriminelt eller galt eller uvanlig, slike ungdommer finnes det jo mange av på nett. Jeg bare undrer meg over at hun ønsker å sette de i en slik situasjon, med tanke på hvor mange som interesserer seg både for dem og for yndige tenåringsjenter generelt. Noe de tusenvis av liksene jentene får vitner om)

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 08-09-22 kl 15:36.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 14:41   #135
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Jeg fatter ikke at hun på den ene siden kan fortelle om hvor ille det var å vokse opp i rampelyset, for så å eksponere ungene fast i en TV-serie, og deretter legge til rette for utstrakt kjendiseri i SoMe.

Det er noen helt fryktelige tiktok-videoer ute hvor han/de bruker prinsesse-tittelen for alt det er verdt, dvs river av en (liksom-)intetanende forbipasserende T-skjorten fordi prinsessen trenger en serviett, https://www.tiktok.com/@shamandurek/...42875742014766

og denne:https://www.tiktok.com/@shamandurek/...14468976725294

Kan liksom ikke bli særlig dummere og flauere enn dette.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 15:01   #136
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Jeg er målløs! (Og det skjer ikke så ofte).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 15:08   #137
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Jeg synes heller ikke det er kult å være eksponert i sosiale medier og sånn med ham, bare at de har et godt forhold til ham altså. Vi trenger jo ikke se det forholdet smørt ut i utvilsomme TikTok-videoer.

Jeg nekter å se den. Skal virkelig ikke medvirke til høye seeetall for dritten.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 15:10   #138
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.902
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Martha Louise og media

Hjelpes, så dumt og flaut..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 15:11   #139
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Martha Louise og media

Milde himmel. Nå har jeg rota meg inn og sett de to du linker til, lest intervjuet i Vanity Fair og sett 3 minutter av den videoen (på 47,5 min) der friske-medaljongen skal selges.

Vissvass og vannvidd og jeg merker meg at han bruker "princess"tagen, og ikke den "iammärtha" eller hva det nå er.

Kanskje dette egentlig er Märthas konspiratoriske bidrag i å få avviklet hele kongehuset - det viser jo bare hvor absurd det hele er.

(Det dummer er at algoritmene nå tror at jeg er Durek-fan. Det vet jeg ikke om jeg orker, så mulig det bare blir analogt en stund.)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 15:17   #140
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.902
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Martha Louise og media

Noen som vet hva hun får betalt for de representasjonsoppdragene for de organisasjonene hun er beskytter for?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no