Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Begrensninger på frukt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 14:48   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Begrensninger på frukt?

Mathias på 14 måneder elsker frukt og grønt. Dette er vi selvsagt bare glade for, og han får stort sett spise så mye frukt han vil ha. Han spiser frukt til så og si alle måltider, som avslutning på måltidet. Han får noen druer, et par mandarinbåter (er litt restriktive på sitrus), en halv banan, eller vi moser forskjellig frukt til smoothie til ham. Han elsker det!

Det jeg lurer på er om det kan bli for mye frukt? Han er ikke så matglad ellers, så frukt er det eneste han fryder seg over å spise. Han spiser sunt, mye grønnsaker til middag, fiskepålegg på skiven, og foreløpig får han ikke søtsaker/saft etc.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 14:53   #2
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Begrensninger på frukt?

Det er fruktsukker i frukten, så de med sukkersyke får beskjed om at det holder med to om dagen, men ellers vet jeg ikke.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 14:57   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensninger på frukt?

Det er jo ikke akkurat vanvittige mengder han spiser heller da, syns det høres helt greit ut jeg. Så lenge det ikke går på bekostning av fett- og proteinrik mat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:02   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensninger på frukt?

Takk for svar! Det blir gjerne 4-5 frukter til sammen på en dag, og han spiser ikke så store mengder når han spiser ellers. Men vi passer på at han spiser godt grovt brød, makrell i tomat er stort sett det eneste pålegget han liker, og han spiser omtrent bare hjemmelagede middager med ferske råvarer. Har vært litt bekymret for om fruktspisingen går ut over appetitten hans på annen mat, men vi gir alltid frukten på slutten av måltidet, og han småspiser ikke i mellom måltider.

Satser på at det er ok...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:07   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensninger på frukt?

Jeg er egentlig ganske rørt og lykkelig over at det er dette du bekymrer deg over.
Det er nok av dem som helt ukritisk gir syltetøy, prim, nugatti, saft og annet, uten å tenke på om det er for mye, eller utne å tenke i det hele tatt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:11   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensninger på frukt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er egentlig ganske rørt og lykkelig over at det er dette du bekymrer deg over.
Det er nok av dem som helt ukritisk gir syltetøy, prim, nugatti, saft og annet, uten å tenke på om det er for mye, eller utne å tenke i det hele tatt.



Da det bare var mannen min og meg, og begge hadde det travelt med jobb etc, så synes jeg kostholdet skeiet ut. Det ble mye lettvindt og halvfabrikata. Så da vi startet babylagingen, og jeg ble gravid, så så jeg på det som vår store sjanse til å ta et oppgjør med eget kosthold, og ikke minst skape gode vaner og et godt grunnlag for barnet vårt. Så nå er Mathias vårt gode eksempel til etterfølgelse, men jeg sliter med å være like flink som han til å kose meg med frukt og grønt...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no