Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Krav og forventninger

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 15:59   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krav og forventninger

Jeg har lært the hard way i det siste at man ikke alltid skal forvente at noen gjør sitt beste heller. Eller at jeg selv alltid skal forvente at jeg gjør mitt beste. "Helt okei" er ofte mer enn bra nok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:42   #62
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krav og forventninger

Jeg er oppdradd til at man skal gjøre sitt beste. Og vet man med seg selv at man gjorde så bra jobb som man kunne - så er det bra nok og verdt ros og bra tilbakemeldinger.

Jeg blir helt svett når jeg leser foreldre som stiller spørsmålstegn ved en 6- eller den eneste G-en i karakterboka! Og det er da vitterlig milevis mellom det og de å la barna gjøre lekser om og når de selv har lyst....

Det er noe med å følge litt med hva barna driver med. Får de en 6- eller en G fordi de ikke gadd å lese og trodde at de skulle bare skli gjennom, ja da ser jeg poenget med å stille litt krav. Hvis derimot barnet gjorde en hederlig innsats, ja så er resultatet bra nok uansett om det blir sånn eller slik. Så får man heller oppmuntre dem til å legge inn en ekstra innsats der de trenger der - uten å kritisere. De ferreste er best i alt.

Å aldri være fornøyd, alltid finne noe som kunne vært litt bedre - det er å drepe all glede og selvtillitt mener nå jeg.

En annen ting er at i arbeidslivet skal man ikke alltid prestere S-er og 6-ere. I mitt yrke er det feks viktig å se når ting er "bra nok". Ting kan ALLTID bli bedre, men det er viktig å stoppe i tide ellers er man totalt ineffektiv.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:52   #63
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krav og forventninger

Tja... jeg forventer av dem at de skal satse på skolen. På en sånn måte at de gjør det de skal og at de gjør det ordentlig. Forhåpentligvis får de sin egen drive etterhvert. Jeg forventer også av dem at de skal ha lyst til å lære, iver etter å få til mer. Jeg sliter med eldstemann som bare gjør det han får beskjed om, jeg begynner å se effekten av manglende utfordringer på skolen. Driven forsvinner. Å ha forventninger til tegninger har dog aldri falt meg inn, tegning er for gøy. Jeg forventer dog at de legger litt arbeid i skolearbeid, men da etter forutsetningene. Som igjen innebærer at toern møter lavere forventning til fargelegginga si enn enern

Når de blir større, forventer jeg av dem at de skal få sine egne mål. Jeg håper jeg kan være med og motivere dem for å nå de målene de selv setter. Og jeg håper jeg ikke faller for fristelsen til å ha for klare formeninger om hva de skal bruke livet sitt til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 11:52   #64
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krav og forventninger

Hva hvis man sklir igjennom og har det bra? Ikke gjør sitt beste nødvendigvis, men klarer seg? Ikke jobber så mye for å nå noe, men er generelt opplyst og følger litt med. Hva hvis man er sånn passe, hva da?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 10:30   #65
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krav og forventninger

Kanskje er man lykkelig hvis man er "sånn passe", kanskje ikke. Kanskje er det lettere for de som ikke har så store forventninger, men er fornøyd med at ting er sånn passe. Jeg vet ikke. Jeg tror mye kunne vært lettere hvis jeg var fornøyd med litt mindre.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no