Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-12, 16:17   #1
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Ja, hvor lenge holder frossen kveite seg?
Vi har tradisjon for kveite til middag 2. juledag, og jeg lurer egentlig bare på om det er for tidlig å kjøpe nå.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 16:19   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Jeg tror jeg ville ventet. Kveite kan bli litt ekkel i fettet etterhvert. Fersk kveite er noe av det beste jeg vet

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 16:24   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Du kan fint kjøpe kveite nå og fryse til jul. Fettet blir ikke harskt på så kort tid, så lenge du har god fryser.

http://www.matportalen.no/matvaregru...isken_er_fersk

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 17:14   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Å kjøpe nå er godt innafor.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 18:07   #5
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Hm. Jeg googlet litt, og da fant jeg en holdbarhet på 1-2 måneder. Det holder jo ikke, og kveite er såpass dyrt (selv på tilbud, som det såklart er kommende uke) at jeg ikke vil gamble. Jeg er ikke sikker på om fryseren vår er så kald som -25, men den er ihvertfall -18. Og da sier Matportalen 4 måneder.. Skal - skal ikke..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 08:57   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Jeg synes sånne "offisielle" holdbarhetsråd ofte er overforsiktige.

Vi har god tilgang på fisk fra fiskende familiemedlemmer, sånn at vi aldri hadde rukket å spise opp alt vi får på et par måneder, og har kommet til at selv om kveite ganske riktig har kortere holdbarhet enn annen fisk er det ikke noe problem å ha den i fryseren i nærmere et halvår. Jeg hadde med andre ord glatt kjøpt julekveita nå.

Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:21   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.343
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Kveite, ja. Jeg kjøpte frossen kveite og gledet meg til et godt måltid. Det ble nedtur, og det er første gang jeg har latt være å spise opp fiskemiddagen min. Så konklusjonen er at jeg enten ble rundtlurt av selgeren som påsto at den var nyfrosset, eller så holder kveite seg utrolig dårlig i fryseren (under én måned for mitt vedkommende).

Jeg har ikke spist kveite etterpå - så dårlig smakte det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 12:51   #8
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Uææ.. Nei, jeg tør ikke. Vi skal jo servere det til gjester også, så det får bare vente til desember.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 12:53   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Hvorfor vil du kjøpe nå?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 13:00   #10
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Jeg vil ha det aller meste på plass før det blir for tungt (2 mnd til termin i dag, og det blir ikke lettere), og så var det tilfeldigvis tilbud denne uka. To fluer i en smekk, liksom.. Men jeg drøyer det. Jeg har jo en mann som virker, tross alt, så det avhenger ikke så mye av meg.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 01:03   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Nå fikk jeg lyst på kveite. Hvor er det på tilbud?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 12:07   #12
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Smartclub!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 09:19   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en holdbarhetstråd - frossen kveite?

Takk for tipset

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no