Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-15, 15:22   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Jeg mottok nettopp en SMS med følgende tekst:

Har du glemt din mobilfaktura som er forfalt, pålydende kr. 462,70.Benytt din kundekonsulent [navn navnesen] som betalingsreferanse ved betaling til konto [kontonummer]. Mvh Telenor.

Jeg googler navnet til "kundekonsulenten" og telefonnummeret, navnet (litt uvanlig etternavn) viser en gutt på rundt 20 år tipper jeg og mobilnummeret tilhører en med samme navn.

Jeg ringte Telenor og sa i fra (jeg er ikke kunde der, men det er uansett opplagt at sms'en ikke er fra dem). Hadde du anmeldt dette som svindelforsøk, eller bare tenkt at Telenor får ordne opp?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 15:24   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Haha, for et utrolig frekt svindelforsøk! Jeg hadde ringt politiet og hvertfall tipset dem om denne fyren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 15:26   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Anmeldt. Banna bein.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 15:35   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Jeg hadde sendt inn en anmeldelse, ja.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 16:03   #5
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Ja, det ville jeg definitivt anmeldt, makan til frekkhet!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 16:10   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Men han må jo være dum som et brød hvis han tror at han skal tjene seg rik på dette uten å bli avslørt? Eller han har kompiser som er like dumme og som synes dette var en morsom spøk å dra med kameratens mobil.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 16:16   #7
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men han må jo være dum som et brød hvis han tror at han skal tjene seg rik på dette uten å bli avslørt? Eller han har kompiser som er like dumme og som synes dette var en morsom spøk å dra med kameratens mobil.

Fryktelig dårlig spøk, om det er det. Et hvert oppegående menneske vet jo at man aldri får navn på kundekonsulent for å betale en faktura, hehe. Jeg hadde ikke tenkt på at det kunne være en kamerat eller to som hadde hatt det moro, bare kontaktet politiet. Spiller jo ingen rolle hvem som gjør sånt, så lenge det er lyssky virksomhet?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 17:27   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Jeg hadde anmeldt, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 17:28   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsøk på svindel - hva hadde du gjort?

Men først hadde jeg ringt guttungen og informert ham om at jeg kom til å anmelde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no