Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 00:22   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Noen som har Troll parkdress (høstdress) som er fornøyd? Den er like vanntett som f.eks. Reimatec?

I høst så tenkte jeg at jeg skulle gi dressen til Reflex en sjanse, men kom ut med en dårlig erfaring til slutt. Den funket helt fint så lenge det var tørt, men i slutten av forrige uke hentet jeg største tulla. Det regnet ikke, men det var ganske bløtt på bakken og litt kaldt. Når jeg tok av dressen så var dressen helt fuktig innvendig. Puster ikke Refleksdressen sånn som f.eks. Reimatec? Testet igjen dagen etter, og dressen var like våt. Dressen er bare vasket en gang, og uten skyllemiddel, så den opprinnelige vanntettheten skal jo evnt. være inntakt. Har aldri opplevd det med Reimatec. Men i dag fant jeg Troll på tilbud, så nå skal den få testet seg. Den virket i alle fall superlett og deilig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 00:31   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Ja, jeg er knallfornøyd med troll. A har hatt den siden 1,5 og bruker fremdeles Troll. Ute i plaskregn, like tørr. Har kjøpt til minstesnuppa også.

Nå på høsten brukes bare ytterdressen, evt med ullgenser under. Minstesnuppa har undertøy, fleecedress og så ytterdressen.
Ikke før det blir skikkelig kaldt bruker vi ullforet. Holder godt gjennom hele vinteren.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 00:31   #3
Vero
Nybegynner
 
Vero sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 6
Vero har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Hadde Reflex sin dress (den til 399,-) i en dag, men måtte levere den igjen da den lakk som en sil.
Har både Reimatec og Troll og er kjempefornøyd med begge to
Første gang i år jeg prøver Troll da, men tror lillesøster skal få en hun også med tiden.

__________________
Storesnuppa juli 05 og Lillesnuppa juni 07
Vero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 00:32   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Troll på tilbud???

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 00:34   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Minstemann har Troll og den holder like tett som Reimatecen synes jeg. Jeg leste en gang at Troll skal tåle omtrent det dobbelte av hva en Reflexdress skal tåle av vann. Jeg husker ikke hvilken nettside det var. Det var noe vannsøyletest eller noe.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 00:46   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Jeg har erfaring med både Troll og Reimatec, og er veldig fornøyd med begge deler. I år har tulla fått Trolldress, rett og slett fordi jeg får to dresser i en (avtagbart ullfor). Trolldressen tåler vann (og her nær Bergen regner det ), puster og er ellers varm og god.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 01:13   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Bruker foresten Troll som regntøy vi

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 09:18   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Bruker foresten Troll som regntøy vi

tett synes ikke jeg den er?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 09:23   #9
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Eldstemann her har også Troll-dress, og vi er veldig fornøyde. Særlig med det at det er en del grovere stoff fra livet og ned i forhold til Reimatec, noe jeg tror vil komme godt med for vår aktive gutt (som har slitt hull i to Reima-dresser).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 09:24   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Troll er helt på høyde med Reima når det gjelder vanntetthet. Frøkna har hatt Troll alle år til i fjor, da hun hadd Reima for første gang, så vi har testet en del av dem nå og har alltid vært veldig fornøyd.

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Bruker foresten Troll som regntøy vi

Det fungerer bare når dressen er helt ny, er min erfaring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 10:36   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Det var vår-/høstdressen uten noe ekstra for jeg kjøpe, men nå før det blir ordentlig vinter, så bruker vi den med ulltøy under. Jeg også likte det at den var litt ekstra "tykt" stoff fra livet og ned. Så var den utrolig myk. Min gutt som bruker str. 80 i klær nå, prøvde jeg på str. 92 for å bruke til våren igjen, og han kunne fint bevege seg i den allerede selv om den var stor. I en Reimatec hadde han "druknet" i samme størrelse. Så nå har jeg tre rampetroll dresser, med tilhørende luer. Alle fikk rampetroll siden de da også kan gå i arv, men synes den var like fin til jenter som til gutt.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Troll på tilbud???

Det var en barnebutikk i byen vår som hadde nyåpning, og hadde 40% på dressene fredag og lørdag.


Sist redigert av Elisabet : 14-10-07 kl 10:47.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 10:41   #12
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

tett synes ikke jeg den er?

Med en vannsøyle på 10 000 så er den vanntett nok for meg. Så lenge ungene er tørre når de kommer inn så er det bra nok.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 11:41   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Reflex som vår/høst-dress har jeg ikke prøvd, men den som har uttagbart ullfôr er en av de beste dressene vi har hatt så langt. Selv etter nesten to års bruk og utallige vask holdt den tett når storessøster svømte i en vanndam. Nå har vi Troll og jeg er spent på om den er like god.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 11:50   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Jeg føler at det er litt lotteri å kjøpe dress. Noen ganger er man heldig, og andre ganger ikke.

Vi har hatt Reima tec til poden (snart 6 år) alle vintrene hittil, og det har bare vært supert! Første året var vi de eneste som hadde den dressen og hadde hatt den dressen i bhg (student), og vi fikk mye skryt av den, - han var eneste ungen som ikke hadde måtte bytte på seg gjennom en hel vinter. Året etter var det like bra, men året etter det igjen, så hadde vi en som han ble våt i, og den ble oppskrapt og ... ja, en skulle ikke tro det var samme typen dress overhodet vi impregnerte og impregnerte, og så etter det igjen har vi vært heldige igjen. Og sånn er det jo når man spør om andre merker også. Noen sier de er dårlige og at de blir våte i dressene, mens andre bedyrer at det er den beste dressen de noen gang har hatt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 11:51   #15
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Jeg sverger bare til Troll og da med utagbart for. Den bruker jeg under regntøy når det høljer som verst.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 11:52   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Den bruker jeg under regntøy når det høljer som verst.

Foret eller dressen?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 11:57   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Reflexdressen (med løst ullfor) som vi kjøpte ifjor har så langt holdt helt tett. Trolldressen derimot lekker nå som en sil, selv etter impregnering. Den er brukt i to sesonger og vasket endel, men jeg hadde likvel forventet bedre vanntetthet av en så dyr dress. Ikke lett!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 11:57   #18
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Med en vannsøyle på 10 000 så er den vanntett nok for meg. Så lenge ungene er tørre når de kommer inn så er det bra nok.


Mener Reflex sin er på 5000, så den er ikke like bra som Troll /ReimaTec. Men så er det også stor prisforskjell. Jeg har hatt Troll, har nå både Reima og Reflex.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 12:48   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Vi har troll og er kjempe fornøyde. har aldri brukt den i plaskregn, men hun har aldri vært våt igjennom i fuktig snø eller vått vær ellers.. alltid varm og god og tørr. dressen er brukt i et år nå og ser nærmest ubrukt ut.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 12:53   #20
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Troll parkdress? (nå er jeg lei Reflex)

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Eldstemann her har også Troll-dress, og vi er veldig fornøyde. Særlig med det at det er en del grovere stoff fra livet og ned i forhold til Reimatec.

Vår erfaring også. Troll holder også til mer enn et barn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no