Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Test av vinterdresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 09:49   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Test av vinterdresser

Mannen kom dragende med denne linken, hvor det ble testet vinterdresser, og de dyreste visstnok skulle være dårligst. Blant annet kom visstnok Reima dårlig ut. Jeg vet ikke helt hva jeg tror selv om slike tester, så er det noen som faktisk har noen innspill og fakta jeg kan bruke. Jeg kjenner at jeg stoler ikke helt på Name It som eneste vinterdress, men helst velger merker som Reima, PoP osv selv.

(Vi har allerede kjøpt inn vinterdress, Reima)

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:56   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Tja, en av de beste dressene vi noen gang har hatt var en navnløs kjøpt på Obs bygg til 99 kroner. Den var helt suveren og gikk Reima en god gang. Og den dårligste vi har hatt er Skogstad, opparbeidet merkenavn, men det var dog det eneste.

Konklusjon: Anerkjent merke er ingen garanti for at det er best.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:58   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Altså er det umulig å si noe på generell basis. Som vanlig. Man kjøper, og håper på det beste.

Har noen kjennskap til Didrikson-dressene, og klær derfra generelt?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:59   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Det er meget mulig at Reima har bommet på vanntetthet med årets modell. De har i alle fall brukt en helt ny type stoff i den dressen som jeg kjøpte til Blobben for en uke siden. De scorer nå høyt på slitestyrke, som de ikke var så gode på tidligere, og da er det jo en mulighet for at de har bommet på vanntetthet med den nye modellen,s elv om dette har vært bra før.

Jeg venter i spenning på å teste ut dressen i praksis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:08   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Vi er meget godt fornøyde med Polarn O. Pyret og ser at vi har god grunn til det - er glad valget falt på POP i år også. Men generelt at et anerkjent merke ikke nødvendigvis er ensbetydende med kvalitet bør jo ikke komme som noe sjokk ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:12   #6
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jeg synes den nye til Didriksons ser super fin ut. Skal til Sverige til helgen og kommer nok til å sjekke den opp mot Isbjørn of Sweden som jeg egentlig hadde bestemt meg for å teste.
Stoler ikke helt på slike tester, men synes det er flott med en veiledning.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:12   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser


Vinneren fra Didrikson, mange fine farger er den også i!
http://www.didriksons.com/article.as...izeId=0&search=

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:13   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Ja, du ser jo at Isbjørn sin dress kom dårlig ut pga slitestyrken, den var kjempedårlig.
(jeg går utifra at det er samme testen som sto i F&B, har ikke sjekket linken).

Nå har jeg hatt Isbjørn klær i tre sesonger. Vi bruker skalleklær fra april til oktober/november, alt etter når kulda kommer.
Vinterdressen bruker vi når det blir kaldt.
Vi har kun Isbjørn klær og disse brukes hver eneste dag på en skikkelig aktiv unge som uten problemer har slitt ut både Reima og Trolldresser på under en sesong i barnehagen.

Jeg har solgt videre Isbjørn klær her inne, til tre forskjellige, og jeg garanterer at de alle tre kan gå god for at absolutt ingenting av tøyet bar preg av noe som helst slitasje. Ikke en gang på rumpe og knær kan man se at tøyet er brukt. Så hvordan de har fått til det resultatet de har er jeg ganske så forundret over.

Jeg kan også garantere at min unge aldri har vært kald, våt eller klam i dette tøyet. Det er dønn vanntett, vi bruker kun regntøy på de aller varmeste dagene om sommeren, ellers går skalletøyet på regndager også.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:14   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Vi har hatt Reima i 5 år, og vært veldig fornøyde. Men årets dress er heldigvis kjøpt på salg i januar, for sesongens Reimadresser har da et helt annet ytterstoff? De kjennes hverfall helt annerledes ut, så jeg er ikke forundret over om de scorer annerledes i test i år. Tidligere har de stort sett blitt best i test, men trukket for høy pris.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:22   #10
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Er det noen som vet om dette nye stoffet på Reima gjelder alle modellene?
Hadde tenkt å kjøpe til lillesøster på 2 år og til hun er det jo baby modellen som gjelder.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:30   #11
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Du kan jo evt. (som oss) få tak i en fjorårsmodell, hos barnihagen.com?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:38   #12
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Du kan jo evt. (som oss) få tak i en fjorårsmodell, hos barnihagen.com?

Takk for tips!
Finner ikke riktig str der men jeg skal se litt mer på den siden i kveld.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:47   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Er det bare jeg som ser et problem med at Didriksons dress ikke tåler tørketromling? Da tåler de kanskje ikke heller varmeskap?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:16   #14
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Er det bare jeg som ser et problem med at Didriksons dress ikke tåler tørketromling? Da tåler de kanskje ikke heller varmeskap?

For oss er det et problem siden bhg henger dressene i varmeskap. Så det er absolutt en negativ faktor.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:23   #15
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Har aldri tromlet yttertøy før, ei heller hatt det i varmeskap. Så for oss er det ikke noen faktor vi tenker på.

(Nå tromler jeg kun sengetøy, håndklær og noe undertøy da.)

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:24   #16
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Synd de ikke har tatt med Ticket dressene i testen.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:34   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jeg tar sånne tester med en stor klype salt.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:37   #18
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Synd de ikke har tatt med Ticket dressene i testen.

Har den noen gang vært med???
Mener TTH ikke ønsker å være med, men mulig det bare er rykter altså, for vet ikke hvor kilden kommer fra.
Enig med deg at det er dumt.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:44   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg tar sånne tester med en stor klype salt.

Absolutt. Men Reima ha endret på dressene sine i år...

Forøvrig var TTH med i en test for en del år siden, men ikke i senere år. Mener de ble best i test da?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:46   #20
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Egentlig er det ett fett om ikke TTH er med, for jeg kjøper dem uansett.

I år får minstesnuppa en i ensfarget lilla. Helt nydelig.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no