Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan spiser du fylte kjeks?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvordan spiser du fylte kjeks?
Tar hele i en jafs 35 26,52%
Deler i to og spiser den tørre delen først og så den med fyll 43 32,58%
Deler i to og skraper av fyllet med fortenna og spiser den tørre kjeksen etterpå 39 29,55%
Deler i to og slikker av fyllet, setter delene sammen igjen og legger dem tilbake 2 1,52%
Rosenkål? Jeg hater rosenkål! 13 9,85%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 14:38   #101
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Trenger forøvrig ingen blindtest, rød nonstop er best. Det meste av godteri er best i rødt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 14:39   #102
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Alternativ 3 ja
Japp og toppris har også sin egen måte å bli spist på.
Er ikke samme nytelsen om det blir gjort på annet vis, samme som med taco; rett rekkefølge

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 14:39   #103
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Bluen: Jeg spiser Smil ved å vippe av «lokket» under med tennene, spise det, fiske ut karamellen med tunga, og deretter spise resten av sjokoladen. Is there another way?

Jeg og, men jeg tar del to i munnen og spiser fyllet ut av skallet mens den er i munnen, så sjokoladen smelter litt mens jeg spiser. Det samme med Center.
Spesialsjokolade spises på omtrent samme måte (sånne smågodtsjokkiser dere vet med nugattfyll). Spise av bunnen, så spise av så mye av sjokoladen rundt, så det er bare fyllet og den lille "mønsterplata" på toppen igjen, så spise fyllet.


Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, min eks-svigermor er nådeløs der. Om man ikke spiser minst 3-4 kjeks blir det et evig mas om at hun hadde styret sånn (= tatt med seg en pakke kjeks når hun uansett var på Rema) og ingen setter pris på det og alt er bare grusomt.

Føler med deg her altså.


Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg løsner sjokoladen med tennene og sitter igjen med en fin, glatt stang som bare er det hvite fyllet. Nå synes jeg Bluen må komme på banen her.

Er litt imponert over dere som får til dette må jeg si. Høres avansert ut. Dette er vel for øvrig en av de få fyllsjokoladene jeg spiser på "vanlig måte".


Når det gjelder fylte kjeks liker jeg egentlig stort sett bare de med sånn mørk sjoloadekjeksbunn og sånn rund lys sjokolade og nugattfyll (hva de nå heter). Da må jeg "skru" av den lyse delen og spise den først, så spise bunnen med fyllet etterpå, så gikk for alt to der altså.

Ellers er de beste kjeksene Sjokoringer. Da tar man en Sjokoring i hånda og skraper av sjokoladen med tennene før man spiser kjeksen.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 23:38   #104
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Alt. 3 er selvfølgelig rett.
Og all sjokolade som ikke er ren sjokolade, skrelles lag for lag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 14:28   #105
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg løsner sjokoladen med tennene og sitter igjen med en fin, glatt stang som bare er det hvite fyllet. Nå synes jeg Bluen må komme på banen her.

Jeg er litt treg, men nå har jeg endelig fått testet å spise Madelstang på den måten. Og det er jo komplett umulig! For meg da. Jeg ble irritert etter kun kort tid, og det er mandelbiter utover hele pulten og i tastaturet.

Og i tillegg kom jeg til at Mandelstang egentlig ikke er verdt kaloriene. Ikke så god. Nå kaster jeg meg over Lohengrin! Lenge siden jeg har spist!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:40   #106
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Jeg spiser helst ikke fylte kjeks i det hele tatt, men Smil har jeg spist med Toffskij-metoden siden jeg var liten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 16:16   #107
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

På en ubehøvlet måte.

Da er vi to

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 16:19   #108
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Det er alltid for lite fyll, synes jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 18:13   #109
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Fin tråd.

Alle spiser selvsagt Kremtopper ved å suge alt fyllet ut av toppen, regner jeg med? De av dere som faktisk spiser Kremtopper, altså (=gammel-dame-godteri).

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 18:15   #110
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Hmmm... Spiser kremtopper når det er jul (det er nemlig premien for å finne mandelen i julegrøten, siden noen (altså jeg) ikke liker marsipan), men har aldri tenkt på at man må suge ut fyllet av toppen. Har alltid bare "most" den mellom tungen og ganen på en måte, men må definitivt prøve din metode altså. :dedikert:

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 20:42   #111
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Alle spiser selvsagt Kremtopper ved å suge alt fyllet ut av toppen, regner jeg med? De av dere som faktisk spiser Kremtopper, altså (=gammel-dame-godteri).

Neisj, jeg graver det ut med tunga fra bunnen i stedet, Smil-style. Du gjør det helt feil, Sokk! (Jeg har virkelig en fryktelig hang til gæmlisgodteri. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 21:28   #112
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du gjør det helt feil, Sokk! (Jeg har virkelig en fryktelig hang til gæmlisgodteri. )

Men jeg klarer bare ikke la være!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 06:20   #113
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Alternativ 2, men det kan variere. (Ikke spør hvordan jeg spiser M, Smil og Mandelstang. )

Vi må starte klubb.....

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 10:05   #114
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Gutta her, med mannen, deler kjeks og skraper av ja..
Er det nevnt før her, tro, fiskepinnefiiletering er et syn her. Det værste er at gubben har lært opp gutta til å gjøre det samme...
Av med det gule, som spises helt til slutt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 20:17   #115
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Jeg deler ikke kjeksen i to, men jeg tar ikke hele i et jafs heller - den spises i små, dannede biter. (Men jeg dropper silkelommetørkleet. )

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:06   #116
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Før delte jeg konsekvent og spiste delen med fyll til sist, nå tar jeg helst hele i ett og samme jafs. Men det varierer litt enda.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:22   #117
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Jeg tror aldri jeg har sett at noen har delt en fylt kjeks i to før den spises - det er ikke bare hjemme men også ute blant folk dere gjør sånt? Det er da fryktelig barnslig! :dukker:

Selv ble jeg ledd av på jobben fordi jeg spiser pære ved å holde i den tynne enden og spise fra bunnen - det så visst fryktelig barnslig ut, akkurat som om man spiser en is.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no