Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-12, 09:50   #21
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Ukjent problemstilling. All kjøttdeig som fortæres her har aldri vært i nærheten av en datostempling

Men i utgangspunktet har jeg god tro på egen nese.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 09:52   #22
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Så lenge den luktet greit, ville jeg nok spist den. Men stekt godt, og prøvesmakt før jeg puttet den oppi noe annet.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 10:00   #23
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kjøttdeig en uke på overtid hadde jeg ikke engang vurdert å spise.

Samme her.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 10:05   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Det at jeg ikke ville spist den, betyr ikke at jeg kaster masse mat altså. Det har knapt skjedd at jeg har hatt kjøtt liggende i kjøleskapet til det går ut på dato. Enten så spiser vi det innenfor holdbarhetsperioden, eller så legger jeg det i fryseboksen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 10:11   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det at jeg ikke ville spist den, betyr ikke at jeg kaster masse mat altså. Det har knapt skjedd at jeg har hatt kjøtt liggende i kjøleskapet til det går ut på dato. Enten så spiser vi det innenfor holdbarhetsperioden, eller så legger jeg det i fryseboksen.

Neinei, det er ikke sånn jeg tenker i det hele tatt. Jeg bare filosoferte over det faktum at jeg tenkte masse mens jeg stekte den, og pre-fp ville jeg aldri ha tenkt over det en gang, bare luktet og spist. Og så lurer jeg litt, da, hva er det som gjør at v har slik enorm tiltro til den datomerkingen, slik at vi totalt ignorerer klare tegn på at maten er helt fin, og kaster den?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 12:06   #26
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Og så lurer jeg litt, da, hva er det som gjør at v har slik enorm tiltro til den datomerkingen, slik at vi totalt ignorerer klare tegn på at maten er helt fin, og kaster den?

Det har jeg lurt på mange ganger; skulle nesten tro det skjedde et eller annet magisk ved midnatt utløpsdatoen, sånn at maten på sekundet blir livsfarlig å spise.

Stort sett gir jeg jamt F i datoen og bruker se-lukte-smake-prinsippet.

Kjøttdeig er en av de få tingene jeg er litt mer nøye på, men den som er beskrevet her tenker jeg at jeg bare hadde sørget for var godt stekt/kokt og så spist.

Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:16   #27
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg tenkte litt på noen av dere FP-damer i går, når jeg stekte opp et par pakker kjøttdeig til taco som jeg hadde glemt i kjøleskapet. De gikk ut på dato 1.11, luktet og smakte godt. Ville dere spist dem? Eller ville tanken på at de var en uke over dato gjort at de gikk i søpla uansett? Hva om jeg hadde servert det til andre?

En uke over dato,- rett i søpla.

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Dere som hadde kastet; hvorfor, egentlig, om det lukter og smaker bra? Jeg mener, menge mennesker har jo ikke andre muligheter enn å stole på smak og lukt for å avgjøre om matvarer er spiselige.


Hadde dere blitt sure om dere hadde fått det servert og jeg hadde fortalt det etterpå?

Jepp, dritsur.
For all del, spill bingo med egen helse, men ikke min.
Mange mennesker er vant til en helt annen hygiene enn vi har, og har en annen bakterieflora som sitt normale miljø enn vi har.
Mitt miljø og bakterieflora er ikke tilpasset mat som er utgått på dato for en uke siden.

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Neinei, det er ikke sånn jeg tenker i det hele tatt. Jeg bare filosoferte over det faktum at jeg tenkte masse mens jeg stekte den, og pre-fp ville jeg aldri ha tenkt over det en gang, bare luktet og spist. Og så lurer jeg litt, da, hva er det som gjør at v har slik enorm tiltro til den datomerkingen, slik at vi totalt ignorerer klare tegn på at maten er helt fin, og kaster den?

Jeg har tiltro til datomerking på grunn av at jeg har god faglig innsikt i mat, kosthold og råvarer, samt helse og vet at slett ikke alle prosesser som foregår under bedrvelse kan ses, smakes eller luktes.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:30   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Mannen i huset er jeger, og har tatt et sånt kurs for å bli godkjent kjøttkontrollør. Da kan de selge vilt til restauranter og sånn tror jeg. Uansett, lukt er omtrent eneste kriterie for om noe er galt, så hvis den luktet ok så hadde jeg sikkert spist.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:38   #29
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Jeg hadde kastet det.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:40   #30
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kjøttdeig en uke på overtid hadde jeg ikke engang vurdert å spise.

Samma her! Nå ble dere vel overrasket

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:42   #31
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Ble noen av dere syke?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:44   #32
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Ingen skrupler, om lukten er grei er allting greit.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:46   #33
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Dato betyr nada her i hus, mens lukt, farge etc. avgjør!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:11   #34
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.



Jeg har tiltro til datomerking på grunn av at jeg har god faglig innsikt i mat, kosthold og råvarer, samt helse og vet at slett ikke alle prosesser som foregår under bedrvelse kan ses, smakes eller luktes.



Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Mannen i huset er jeger, og har tatt et sånt kurs for å bli godkjent kjøttkontrollør. Da kan de selge vilt til restauranter og sånn tror jeg. Uansett, lukt er omtrent eneste kriterie for om noe er galt, så hvis den luktet ok så hadde jeg sikkert spist.



Ingen er syke, og det overrasker meg ikke, kjøttet var helt fint og smakte kjempegodt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:14   #35
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.


Jepp, dritsur.
For all del, spill bingo med egen helse, men ikke min.
Mange mennesker er vant til en helt annen hygiene enn vi har, og har en annen bakterieflora som sitt normale miljø enn vi har.
Mitt miljø og bakterieflora er ikke tilpasset mat som er utgått på dato for en uke siden.

Hva er det egentlig du sier her? At jeg har det så skittent at jeg tåler bedervet mat? Eller at du vasker så mye at du ikke lenger kan spise vanlig mat? eller hva?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:24   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Hva er det egentlig du sier her? At jeg har det så skittent at jeg tåler bedervet mat? Eller at du vasker så mye at du ikke lenger kan spise vanlig mat? eller hva?

Hallo, greier du å lese det ut av det jeg skriver, og sitatet jeg svarer på der, ja da tror jeg du må gå å ta av deg vrangbrillene og lese på nytt igjen.

Du skriver

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg mener, menge mennesker har jo ikke andre muligheter enn å stole på smak og lukt for å avgjøre om matvarer er spiselige.

Jeg tolket dette som at du her mener mennesker som ikke har de samme fasilitetene som oss, med vårt gjennomregulerte og kontrollerte råvareutvalg, og som altså må bruke smakssans og luktesans for å vurdere kvaliteten.
De menneskene som ikke har disse fasilitetene og tilgang til slike råvarer lever gjerne under litt mer primitive forhold enn det vi gjør, ergo er deres miljø og naturlige bakterieflora en helt annen enn hos oss industrialiserte nordboere i isødet.

Hvordan du greier å tolke inn at jeg mener du har det skittent eller at jeg vasker for mye er meg fullstendig uforståelig.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:51   #37
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hallo, greier du å lese det ut av det jeg skriver, og sitatet jeg svarer på der, ja da tror jeg du må gå å ta av deg vrangbrillene og lese på nytt igjen.

Du skriver

Jeg tolket dette som at du her mener mennesker som ikke har de samme fasilitetene som oss, med vårt gjennomregulerte og kontrollerte råvareutvalg, og som altså må bruke smakssans og luktesans for å vurdere kvaliteten.
De menneskene som ikke har disse fasilitetene og tilgang til slike råvarer lever gjerne under litt mer primitive forhold enn det vi gjør, ergo er deres miljø og naturlige bakterieflora en helt annen enn hos oss industrialiserte nordboere i isødet.

Hvordan du greier å tolke inn at jeg mener du har det skittent eller at jeg vasker for mye er meg fullstendig uforståelig.

ok

Jeg tenkte mer på bønder og jegere som slakter maten selv. I norge.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:54   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Hvis jeg hadde slaktet maten selv så hadde jeg også spist den eller frosset den ned innefor den tiden som er anbefalt, jeg hadde ikke lagd kjøttdeig og latt den ligge i dagevis. Eller vakumpakket den og latt den ligge over en viss tid. Jeg hadde ikke bare satset på luktemetoden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 19:50   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Kastet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 20:26   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvis jeg hadde slaktet maten selv så hadde jeg også spist den eller frosset den ned innefor den tiden som er anbefalt, jeg hadde ikke lagd kjøttdeig og latt den ligge i dagevis. Eller vakumpakket den og latt den ligge over en viss tid. Jeg hadde ikke bare satset på luktemetoden.

Jepp.

Det er dessuten enormt stor forskjell på et helt kjøttstykke på 400 g og 400 g kjøttdeig.
Kjøttdeigen har mange trilliarder (ellerno ) ganger så stor overflate som det kan gro bakterier på, og er dermed en mye mer lettbedervelig råvare.
Viltkjøtt er jo i tillegg ekstremt magert og sådan mindre lettbedervelig enn annet kjøtt, og som her kjøttdeig, så det blir helt feil å sammlikne eggenskutt vilt og industrikjøttdeig.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no