Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-14, 09:25   #21
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Ristet brød med smør og salt på.

Evnt ristet brød med smør og honning.

Det er de to tingene jeg stort sett alltid klarer å spise.

God müsli er også ofte lett å få i seg.

Jeg må få meg ny brødrister.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det pleier som regel å ende der for meg også i matleie perioder. Jeg prøver å kompensere noe ved å knaske gulrot skåret i stenger.

Smart trekk.

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Kanskje spise mat med liten motstand? Det er lettere å spise banan enn gulrot. Om jeg ikke har lyst på så orker jeg iallefall ikke jobbe for det Youghurt, mykt brød og ha på litt ekstra kalorier der du kan. Ha smør på skiva og spis gjerne pålegg som holder litt godt i magen. Egg metter jo ganske lenge. Hva med eggerøre på skiva? Havregryn og melk holder også ganske lenge. Det viktigste er kanskje at du ikke lar det gå for lang tid mellom hvert måltid. Spis ofte og gjerne etter klokka. Man blir bare enda slappere og får mindre lyst på om det går for lang tid mellom.

Definitivt gode tips for min del. Jeg sørger for å spise jevnlig, hvis ikke går alt galt. Og for tida må jeg sørge for å gjøre noe annet mens jeg spiser, hvis ikke blir det bare brekninger og tull. (Årlig foreteelse, ingen fare.) Forsøkte meg på kokt egg på rundstykke i går kveld, det var bare sånn passe suksess. Men eggerøre høres bedre ut.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Med gode salater mener jeg salater med noe annet en tomat, agurk, paprika og salatblader. Gjerne med søtt, salt og syrlig blandet - jordbær, balsamico, pinjekjerner, crispysalat.

Hm, det høres godt ut. Må bare stappe litt kalorier inni.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sjokolademelk. Smågodt. Skive med makrell-i-tomat. :beskriver årets desembermeny: (Egentlig Pringles, men det har jeg ikke kjøpt, da. Men det hadde jeg faktisk hatt lyst på).


Ikke ta dette som anbefaling.

Jeg har bare lyst på potetgull med paprika.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:25   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Yoghurt med nøtter, avokado med salt og pepper, nøtter redder meg. Mens jeg fortsatt kunne spise en del av det, funket makrell i tomat, tunfisk på boks blandet med avokado, tomater og nøtter, og fårepølsevarianter. Og potetgull funker dessverre alltid, jeg levde nærmest på det i starten av graviditetene mine.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:26   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Forstår ikke spørsmålet.



Det var akkurat deg jeg skulle skrive. : obstfeldersk :

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:27   #24
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg skjønner heller ikke helt spørsmålet, men jeg har jo hatt noen runder med kvalm og glemme- å-spise- og- ikke- helt- greie- å -begynne- igjen- fordi -jeg- er -så- stresset.

Da er spaghetti med smør, parmesan og pepper en god start. Kvalitetsspaghetti, ikke noe fiberrikt ræl. Sprøstekt bacon er aldri feil.

Ristet brød med smør og gulost og tomat med salt og pepper.

Stekt løk og (elg-)karbonade.

Nystekte rundstykker.

Sushi.

Purre- og potetsuppe.

Hjemmelaget kremet tomatsuppe.

Jeg tror det er en slags mørketidsreaksjon, disse matgreiene. Det kommer uavhengig av stress.
Åh, både spaghetti- og suppeforslagene høres bra ut. Det er potensielle kveldsmatreddere.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:29   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Og du, om du ikke er lei av å lage mat, Arme riddere med sukker og kanel.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:38   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Spis litt potetgull, davel?

For meg er det mandelpotetmos med godt smør og litt flaksalt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:40   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Jeg har veldig lett for å miste matlysten, og da hender det jeg spiser:

Pasta med litt smeltet smør og parmesan.
Hardkokte egg med salt.
Spicy suppe.
Sjokomelk. (Den der i firkantet kartong.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:47   #28
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Og takk for påminnelsen, Pingis. Burde kanskje spise noe...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:48   #29
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Det skjer bare når jeg er skikkelig syk, men loff med banan. Ev. ristet loff med gulost.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 09:49   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Forstår ikke spørsmålet.

Det var det jeg skulle si.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 10:14   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Pizza, ostesmørbrød funker her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 10:52   #32
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Sjokolade. (Mat og mat, fru blom...)

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 10:53   #33
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Spis litt potetgull, davel?

For meg er det mandelpotetmos med godt smør og litt flaksalt.

Jeg spiser absolutt potetgull. Men jeg kan liksom ikke spise det til frokost, lunsj, middag og kvelds. Eller, jeg kan jo, men jeg tror ikke det vil fungere i lengden.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 10:54   #34
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg spiser absolutt potetgull. Men jeg kan liksom ikke spise det til frokost, lunsj, middag og kvelds. Eller, jeg kan jo, men jeg tror ikke det vil fungere i lengden.

Det er jeg enig i. Det bare virket som om du skulle holde deg unna.

Hva med lefse med røkelaks og kremost/dill?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 11:25   #35
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Italiensk pizza

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 11:32   #36
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Jeg forstår egentlig ikke spørsmålet, jeg heller.

Men som barn og ungdom var jeg ikke glad i mat. Og hver sommer var matlysten forduftet. Da gikk det kun i frukt og vann. Og det var et evinnelig mas om at jeg måtte legge på meg. Nå er det stikk motsatt.

Ting jeg er kjempeglad i nå; taco, tacopizza med jalapenos, risgrøt, fiskeburger, lakseskiver med blåskimmelost i midten (stekt i ovnen), rundstykker fra Meny, julebrunosten fra Tine. Og halvstekte rundstykker med hvitost og pizzakrydder oppå, stek ferdig i ovnen- NAM!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 11:43   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Salte potetskruer og mr. Lee-nudler.

Og så prøvde jeg en sjokoladekake i går som inneholdt guinessøl, rømme og majones. For en magisk kake! Nok kalorier for en dag!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 11:48   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Jeg vil påstå at en batch med sarah bernhard i langpanne (oppskrift på detsoteliv.no) burde kurere all mulig tilløp til undervekt. Men jeg kan ta feil ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 12:00   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Jeg får alltid i meg mer enn nok mat, men likevel er jeg, overraskende nok for mange ( ), skikkelig matlei til tider.

Da er det disse tingene som spises: rett i koppen-supper, Rugsprø/knekkebrød med smør og hvitost, Wokgrønnsaker med hvitløkspulver, loff med tunfisksalat.

Og sjokomelk og sjokolade da, selvsagt, som alltid er godt. uavhengig av hvor matlei jeg er.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 12:03   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags mat redder deg når du ikke har matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Forstår ikke spørsmålet.

Ikke jeg heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no