Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Båndtvang for hund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-15, 15:21   #21
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, det sier seg vel selv, hunden løper friere uten bånd. Vår er veldig, veldig glad i å løpe og svømme etter ball f.eks.

Du skreiv jo litt tidligere at hunden omtrent går i beina på dere uansett. Så snill og lydighet er hunden. Da lurte jeg på hvorfor det var så hazzle å ha hunden i bånd.

Så hunden liker altså å løpe fritt, og gjerne svømme etter ball.

Da håper jeg du overholder båndtvangen med godt humør. Den er der for en grunn. Det er nok mange med usedvanlig snille og rolige hunder som har fått seg en overraskelse.

For min egen del, skulle jeg ønske det var båndtvang over alt, hele tiden. Folk tror de har kontroll på de usedvanlig snille hundene sine. Vel, de har ikke alltid det. Og det som kan virke som en snill hund som bare vil snuse litt og hilse på, det kan være grusomt skummelt for enkelte. Og ikke det minste koselig.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:25   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Sånn "Åh, det er ikke så farlig. Den er så snill, så." får meg til å se helt svart. Det er jo greit nok at du selv synes hunden din er snill, men store hunder som snuser små unger i ansiktet vil virke skremmende på de aller, aller fleste.

Og hun har ingen rett til å definere hva jeg synes er skummelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:39   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Bloppy: Det er en forutsetning for en lykkelig hund å få løpe fritt. Det er et behov den har. Men det er selvsagt også hundeeiers oppgave både å overholde båndtvangen, å ha kontroll på hunden og å legge tilrette for at hunden skal få løpe fritt der det er mulig. For det går faktisk an å klare begge deler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 16:06   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Du skreiv jo litt tidligere at hunden omtrent går i beina på dere uansett. Så snill og lydighet er hunden. Da lurte jeg på hvorfor det var så hazzle å ha hunden i bånd.

Så hunden liker altså å løpe fritt, og gjerne svømme etter ball.

Da håper jeg du overholder båndtvangen med godt humør. Den er der for en grunn. Det er nok mange med usedvanlig snille og rolige hunder som har fått seg en overraskelse.

For min egen del, skulle jeg ønske det var båndtvang over alt, hele tiden. Folk tror de har kontroll på de usedvanlig snille hundene sine. Vel, de har ikke alltid det. Og det som kan virke som en snill hund som bare vil snuse litt og hilse på, det kan være grusomt skummelt for enkelte. Og ikke det minste koselig.

Nei, det skrev jeg ikke, det du sier her. Hun dilter ikke i beina våre. Hun er veldig lydig mht kommandoer og går ikke så langt unna oss og ser seg tilbake for å se om vi er der veldig ofte. Og er trent til å sette seg ned når det kommer folk på turveien, samme når vi er mot en sving. Hun vil ikke ha noe med fremmede å gjøre, så å snuse og hilse skjer ikke.
Men ja, elsker/er totalt fiksert på å løpe etter ball, samt svømme etter ball. Når ballen er i hånda vår så ser hun ingenting annet i hele verden, rett og slett. Da går hun fot. Så hund uten bånd for vår del er en mer lykkelig hund, men vi har nå uansett båndtvang av en grunn.
Men dette er ikke min det gjelder og jeg skrev vel ganske så tydelig at jeg forstår både frykt etc og tar hunden i bånd asap hvis noen ber om det (når det ikke er båndtvang), vi drar til vann der det ikke er folk for å hive ball og svømme og overholder båndtvang oppi skogen osv.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 18:17   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Jeg synes ikke man skal trenge å be en hundeeier om å ta hunden i bånd, all den tid det faktisk er båndtvang.

Hilsen hundeeier. Til en ulykkelig hund, tydeligvis, hun er alltid i bånd.


Sist redigert av 007 : 04-05-15 kl 18:44.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 18:34   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bloppy: Det er en forutsetning for en lykkelig hund å få løpe fritt. Det er et behov den har. Men det er selvsagt også hundeeiers oppgave både å overholde båndtvangen, å ha kontroll på hunden og å legge tilrette for at hunden skal få løpe fritt der det er mulig. For det går faktisk an å klare begge deler.

Da er åpenbart vår hund ulykkelig, for hun går i bånd. langt bånd så hun får løpe der det egner seg, men i bånd ja. Og tilsynelatende en fornøyd gammel dame likevel.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:10   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke sa at man ikke skal ha hunden i bånd. Jeg ventet å måtte presisere det.

Jeg er av den oppfatning at hunder bør løpe løs. Ikke nødvendigvis hver dag. Det er en oppfatning jeg vet jeg deler med en del eksperter. Men det er en selvfølge at det foregår på egnede steder. Jeg vet ikke hvordan det er i hele landet, men her i byen er det et svært skogsområde som er unntatt båndtvang. Hele året.

Hundeeiere er pliktige til å oppdra sin hund, sette seg inn i og overholde regelverk pg har et stort hensyn å ta. Men hunden har også behov som skal ivaretas. Det er det faktisk mange som glemmer. Og får man ikke det til innenfor regelverket, bør man ikke skaffe seg hund, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:21   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Vår går ikke i bånd hele året og hadde ikke trives med det. Hun har stort aktivitetsnivå, min mening er at hun må få løpe fra seg på egnede steder. Vi har f.eks inngjerdet hundeområde i skogen i nærområdet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:23   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Langline er kanskje en mulighet. Vi har ikke prøvd det, og man er jo såpass løs med en langline etter seg at det ikke går i definisjonen av bånd, vil jeg si.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:24   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vår går ikke i bånd hele året og hadde ikke trives med det. Hun har stort aktivitetsnivå, min mening er at hun må få løpe fra seg på egnede steder. Vi har f.eks inngjerdet hundeområde i skogen i nærområdet.

Vår går i bånd hele året, men noen dager i uka også uten på hundeområdet jeg nevnte. Er veldig glad vi bor i nærheten av det. Der får hun ta ut alle sine krefter og blir enda mer rolig og harmonisk inne, og utrolig trøtt. Hun har veldig godt av det. Mentalt, men også mosjonsmessig. Til tross for at hun får halvannen time i bånd daglig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:25   #31
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Jeg bruker merkede turløyper mye, mange ganger i uka.
Og jeg kan ikke fatte og begripe at hundeeiere ikke kan ha hundene i bånd. Ja, de er sikkert snille, men jeg har opplevd så utrolig mange ganger hunder som plutselig løper til, og da er det de snille hundene, som plutselig har reagert på en fugl, løpende ben, tightsen min eller hvahardu...

Hva da når det er et barn som kommer gående med en ball, pinne osv?
Det er båndtvang og den skal respekteres.
Ja, hunder trenger å løpe løst, men da på områder som er tilpasset dette, det gjelder ikke turstier i skog og utmark.
Dette gjelder jo ikke bare barn heller. Jeg har selv kommet ridende på treningsområde for hest og møtt to dobbermann hunder i full fart mot meg og hesten, lykke at det gikk bra med alle parter.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:27   #32
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Vi ser an hvor vi har henne løs.
Nå som det er båndtvang har vi henne i bånd på tur, eventuelt sporbånd (da får hun løpe fritt med 15 meter bånd etter seg).
Vi har en nedlagt og gjengrodd fotballbane ved borettslaget, her har vi henne fri og kaster ball og søker litt etter ting og tang.
Passer alltid ekstra på om det kommer noen i nærheten.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:28   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Helt enig, Trixie.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:30   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Lykken: Jeg skreiv omtrent.

Om en hund kun kan være lykkelig om den jevnlig får løpe fritt, anbefaler jeg flg løsninger:
1. Gjerde rundt eiendommen din, så hunden kan løpe fritt hjemme hos dere.
2. Oppsøk en slik hundepark som er gjerdet inn og anlagt til formålet.

Om ingen av disse er mulig, så må du faktisk leve med å ha en ulykkelig hund i bånd.
Jeg synes folk (som meg) skal få slippe å være redd for å møte på en usedvanlig snille hund som bare vil hilse og snuse, evt bare sette seg ned. Men det kan man faktisk ikke vite der man får øye på hunden ute på tur.

Jeg mister pusten og stivner fullstendig om jeg møter en hund uten bånd. Det er meg revnende likegyldig om den hunden er aldri så snill. Det når bare ikke inn akkurat da. Og jeg synes folk skal få slippe å ha det sånn når man er ute for å lufte seg litt. For at hundeeiere ikke klarer å gjøre hunden sin lykkelig på andre måter.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:34   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Jeg er helt enig, Bloppy, og derfor bruker vi alternativ 1 og 2. Fungerer kjempefint.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:36   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

"Parken" vår er forøvrig ikke gjerdet inn. Men den er veldig stor og merket med påler av kommunen. Et fantastisk område.

Jeg misliker forøvrig intenst andre hunder som hopper på meg. Selv om jeg lufter min egen hund er det ikke fritt fram, liksom.

Jeg har stor respekt for redsel, det er faktisk grunnen til at vi har hund. Datteren min beveget seg ikke utendørs alene før hun var 11 år, ikke engang til og fra skolen. Hun måtte ha profesjonell hjelp. Hun var livredd for å treffe hunder. Men angst er nå en ting, jeg synes det faktum at folk ikke skal være nødt å forholde seg til en hund dersom de ikke vil er grunn god nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:56   #37
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Båndtvang er der for en grunn, og dette burde alle hundeeiere både forstå og forholde seg til. Båndtvangen er i utgangspunktet lagt pga hensynet til andre dyr og unger, men burde også i følge regelen være pga hensyn til andre mennesker.

Jeg er vokst opp med hund. Verdens snilleste hunder så klart. Men regelen hjemme var klokkeklar...Hundene skal være i bånd når vi gikk tur. Våre hunder var jakthunder, og trengte så klart å få rase fra seg litt. Da hadde vi et jorde ikke langt hjemmefra hvor vi slapp dem, og de fikk løpe fritt. Her var det aldri andre mennesker enn nærmeste naboer som kjente hundene. På vår og sommer så fikk jeg derimot ikke slippe hundene, pga en god del vilt med nyfødte unger.

I treningsperioder før jakta så var sykkelturer fin trening for hundene.

I voksen alder har jeg ikke eid hund selv, men har hatt mine foreldres hund her på besøk mye, og da har det blitt mange og lange turer i skog og mark. Jeg har også tilgang på nabohunder når jeg får lyst til det.

Alltid når jeg går med disse, så går de ved foten langs veier og i bebygd strøk. En ting er faren for at de kommer ut i veien, en ting er møtende folk, og en ting er at jeg ikke ønsker at de skal gjøre fra seg i innkjørsler og på fortau. Oppe i marka derimot så får de gå båndet ut. De fleste har slike lange bånd med snelle. Mange meter fritt leide til å utforske litt.

Når hundene går med fri line og jeg møter folk, så trekkes alltid hunden inn for å gå ved foten til vi igjen er alene. Skulle bare mangle, tenker jeg, da jeg vet at ikke alle er så glade i disse hundene.

Ut over dette så fatter jeg heller ikke at folk tør slippe hundene sine avgårde. Jeg er medlem i en gruppe for savnede hunder på fb, og antallet hunder på rømmen hver dag, er skremmende. Snille hunden som aldri er mer enn tre meter unna er plutselig borte vekk...
Og så har man også disse hendelsene med hunder som blir forsøkt kidnappet for tiden, og som ser ut til å spre seg ut over hele landet etterhvert.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 20:17   #38
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Ville ikke gått så langt som anmeldelse her. Politiet har viktigere ting å gjøre enn å bruke behandlingstid på slike saker.
Jeg ville heller tatt en tlf til 02800 (nr til politiet når det ikke er nødsituasjon), forklart saken, å fått dem til å ringe henne. Vil tro det løser problemet

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 20:20   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Bloppy, mine innlegg var ikke for å kverulere på noe som helst. Jeg har vært livredd hunder selv, så jeg forstår godt den biten og forsøker å ta hensyn og prøver å være veldig obs. Jeg husker at jeg ble veldig glad for eiere som fulgte med og som tok hunden inn ved seg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:10   #40
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Ville ikke gått så langt som anmeldelse her. Politiet har viktigere ting å gjøre enn å bruke behandlingstid på slike saker.
Jeg ville heller tatt en tlf til 02800 (nr til politiet når det ikke er nødsituasjon), forklart saken, å fått dem til å ringe henne. Vil tro det løser problemet

Denne løsningen likte jeg, det var lurt!

Jeg har forresten ikke verdens snilleste hund, og irriterer meg grenseløst over de som ikke overholder båndtvangen. Det at deres hund er snill betyr ikke at min er det når de løper løs bort til min som går i bånd.

Og selv om jeg har en hund som ikke er særlig snill og absolutt ikke egnet for folk med hundeskrekk kan jeg likevel ha den løs på egnede plasser under egnede omstendigheter, slik at den får løpt fra seg (en rase som virkelig må gjøre det) uten at det er noe problem for omgivelsene.

Er man hundeeier tar man hensyn og ansvar. Alltid og uansett.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no